Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: turbo protestuje 159 jtd 16v

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    159 jtd 16v
    Postów
    20

    Domyślnie turbo protestuje 159 jtd 16v

    Od jakiegoś czasu dało się wyczuć lekkie drżenie silnika przy hamowaniu silnikiem ok 2000 ob, stwierdziłem że może pdf jest trochę przytkany, wykorzystując długi odcinek który miałem za sobą i przed sobą postanowiłem mu trochę pomóc. Trzymałem się trzeciego biegu 2500-3000 ob przez jakiś czas. Wszystko było ok do postoju. Zapaliłem, silnik chodzi równo na wolnych obrotach a turbina protestuje. Nie kopci, przy ruszaniu wskaźnik lekko drgnie, po czym nie doje doładowania do 2000 ob po przekroczeniu tej granicy leniwie wskazówka się podnosi do ok 40%. Silnik w efekcie mimo to że pracuje równo na postoju nic nie skacze, podczas jazdy chodzi równo jest tak słaby że praktycznie pokonanie nie dużej górki na innym biegu jak pierwszy nie wchodzi w grę a rozpędzenie samochodu do 80 to już nie wspomnę. Miał ktoś coś podobnego? drugie pytanie- warto ryzykować jadąc do na warsztat czy lepiej na hol, mam może 5 km?

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Ostatnio było tu kilka opisanych przypadków nie pracujących turbosprężarkek. Na szczęście winowajcami były przewody podciśnieniowe albo dolotowe, może i w Twoim przypadku tak jest.

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    159 jtd 16v
    Postów
    20

    Domyślnie

    Ostatnio było tu kilka opisanych przypadków nie pracujących turbosprężarkek. Na szczęście winowajcami były przewody podciśnieniowe albo dolotowe....


    Z tą różnicą że moja turbosprężarka działa tylko że nie prawidłowo. Bardzo możliwe że jest coś z dolotem czy podciśnieniem. Dziwne jest to że wszystko grało do momentu zgaszenia silnika (krótkiego postoju). W środę postawie na warsztat, z pewnością podzielę się spostrzeżeniami mechanika oraz związanymi z tym kosztami.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał Damian2014 Zobacz post
    Ostatnio było tu kilka opisanych przypadków nie pracujących turbosprężarkek. Na szczęście winowajcami były przewody podciśnieniowe albo dolotowe....


    Z tą różnicą że moja turbosprężarka działa tylko że nie prawidłowo. Bardzo możliwe że jest coś z dolotem czy podciśnieniem. Dziwne jest to że wszystko grało do momentu zgaszenia silnika (krótkiego postoju). W środę postawie na warsztat, z pewnością podzielę się spostrzeżeniami mechanika oraz związanymi z tym kosztami.
    Sprawdz te przewody jak kolega pisze. Turbo moze dzialac ale nie do konca prawidlowo bo nie jest sterowane odpowiednio.

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Damian2014 Zobacz post
    Z tą różnicą że moja turbosprężarka działa tylko że nie prawidłowo. Bardzo możliwe że jest coś z dolotem czy podciśnieniem. Dziwne jest to że wszystko grało do momentu zgaszenia silnika (krótkiego postoju). W środę postawie na warsztat, z pewnością podzielę się spostrzeżeniami mechanika oraz związanymi z tym kosztami.
    No raczej właśnie bez różnicy
    Pęknięty wężyk podciśnienia to nieprawidłowe bądź brak sterowania zmienną geometrią. Przy pękniętej lub rozłączonej rurce turbo-kolektor pojawią się kłęby dymu za samochodem.
    Ale nie ma co wróżyć z fusów, dopóki nie poznasz przyczyny awarii.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. 147 1.6 TS Turbo---> 2.0 TS Turbo
    Utworzone przez imtm w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 470
    Ostatni post / autor: 16-06-2021, 19:00
  2. [156] turbo
    Utworzone przez dareme89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 12-04-2014, 19:23
  3. waz do turbo
    Utworzone przez wojti322 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2013, 13:37
  4. Bi-turbo :) Czyli problem z turbo w 2.4 JTD
    Utworzone przez djkubas w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-08-2012, 20:02
  5. Swap z 2.0 V6 turbo na 2.5 V6 turbo
    Utworzone przez Fred w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 01-03-2011, 17:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory