Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 42

Temat: twin spark roznice miedzy cewkami wazne pytanie

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    Ok, ale nadal pozostaje aktualne pytanie, czy moje auto jak mialo CF3 czy dobrze bedzie jezdzic na CF2?????
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    159 2,4 200 KM
    Postów
    397

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Mała i duża są zasilane innymi cewkami w aktualnie pracującym cylindrze.Na współbieżnym iskra jest "tracona".
    Więc na jeden suw pracy cylindra są dwa zapłony świec?
    Bo jeśli cewka cylindra pierwszego jednocześnie zasila dużą świece 1 cylindra oraz małą świecę 4 cylindra, to jakim cudem ta mała w 4 jest "dopalająca". Przeciez zapala sie jednocześnie z dużą, zasilaną z innej cewki

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    Cytat Napisał jadzia Zobacz post
    Więc na jeden suw pracy cylindra są dwa zapłony świec?
    Bo jeśli cewka cylindra pierwszego jednocześnie zasila dużą świece 1 cylindra oraz małą świecę 4 cylindra, to jakim cudem ta mała w 4 jest "dopalająca". Przeciez zapala sie jednocześnie z dużą, zasilaną z innej cewki
    a zauważyłeś ,ze tloki nie chodza .np parami , kiedy 1 konczy prace inny skonczyl ja moment wczesniej i dlatego swieca zasilana z innej cewki moze go dopalic

  4. #14
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Sopot
    Auto
    Alfa 156 2.0 Turbo
    Postów
    180

    Domyślnie

    Kolejnosc zaplonu wedlug cylindrow jest - 1/3/4/2. 1 i 4 oraz 2 i 3 cylinder sa odpalane w parach. Kiedy 1 cylinder jest w fazie sprezania to 4 jest w fazie wydechu, adekwatnie 2 jest w fazie pracy a 3 w fazie ssania. W cf2 cewki odpalane sa w parach 1/4 oraz 2/3 co 360 stopni obrotu walu karbowego, czyli w 1 i 4 cylindrze zapalane sa 4 swiece rownoczesnie, a nastepnie 180 stopni pozniej w 2 i 3 cylindze i tak w kolko co 180 stopni.

    Cewki z cf2 ustawialem tak ze silnik chodzil odpalany tylko z jednej swiecy co 180 stopni, a takze w ustawieniu jak w cf3. Najlepiej chodzil na oryginalnym ustawieniu kabli zaplonowych i 4 swiecach rownoczesnie - najnizsze egt i mniejsze spalanie.

    Co do cewek z cf3 to z tego co czytalem (sam nie sprawdzalem i nie jestem tego pewien) to dzialaja troche na innej zasadzie niz te z cf2. tam zaplon jest co 360 stopni czyli 2 swiece sa odpalane tylko w fazie sprezania a normy emisji spalin zalatwili dodatkowymi katalizatorami i obnizona moca.

    Ogolnie cewki z cf3 powinny dzialac w cf2(cf2 to cf3 ignition mod), z kolei na odwrot silnik moze dzialac gorzej, jezeli w cf3 cewki nie sa odpalane w parach.

    Pozdro

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Była 164 3,0 QV 90r. 164 3,0 93 r. 164 3,0 Super 96 Jest 164 TS 8v 1990r Spider TS 2.0 199
    Postów
    95

    Domyślnie

    Opowieści o świecach ''dopalających ''to bajki w TS-ach świeca jednego cylindra duża i mała maja iskrę w tym samym momencie. W starych TS-ach do 92 roku z rozdzielaczami zapłonu do prawidłowej pracy konieczna była synchronizacja dwóch rozdzielaczy.Po 92r. sprawę załatwia elektronika.

  6. #16
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Sopot
    Auto
    Alfa 156 2.0 Turbo
    Postów
    180

    Domyślnie

    To nie jest bajka. 2 swiece zapalaja sprezony ladunek paliwa z powietrzem w suwie sprezania i 180 stopni pozniej dopalaja resztki benzyny ze spalinami w suwie wydechania. SPRAWDZONE.

    Jak sie ustawi ze tylko jedna swieca odpala ladunek a druga dopala to egt za cylindrami rosnie duzo powyzej 950 stopni przy obciazeniu powyzej 6 tys obrotow.

    Cytat Napisał AK. Zobacz post
    Opowieści o świecach ''dopalających ''to bajki w TS-ach świeca jednego cylindra duża i mała maja iskrę w tym samym momencie. W starych TS-ach do 92 roku z rozdzielaczami zapłonu do prawidłowej pracy konieczna była synchronizacja dwóch rozdzielaczy.Po 92r. sprawę załatwia elektronika.

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    159 1.9 Jtdm 16V
    Postów
    389

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cubus00 Zobacz post
    a zauważyłeś ,ze tloki nie chodza .np parami , kiedy 1 konczy prace inny skonczyl ja moment wczesniej i dlatego swieca zasilana z innej cewki moze go dopalic
    Tłoki w ts nie chodzą parami ?
    Ostatnio edytowane przez EGONZGIERZ ; 07-01-2015 o 08:39
    Miłośnik pizzy i samochodów włoskich

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    159 2,4 200 KM
    Postów
    397

    Domyślnie

    Cytat Napisał kivi84 Zobacz post
    To nie jest bajka. 2 swiece zapalaja sprezony ladunek paliwa z powietrzem w suwie sprezania i 180 stopni pozniej dopalaja resztki benzyny ze spalinami w suwie wydechania. SPRAWDZONE.
    Więc dlaczego tylko mała jest "dopalająca"?

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    159 1.9 Jtdm 16V
    Postów
    389

    Domyślnie

    Cytat Napisał kivi84 Zobacz post
    To nie jest bajka. 2 swiece zapalaja sprezony ladunek paliwa z powietrzem w suwie sprezania i 180 stopni pozniej dopalaja resztki benzyny ze spalinami w suwie wydechania. SPRAWDZONE.

    Jak sie ustawi ze tylko jedna swieca odpala ladunek a druga dopala to egt za cylindrami rosnie duzo powyzej 950 stopni przy obciazeniu powyzej 6 tys obrotow.
    Czyli w cf3 nie ma dopalania, a co ile producent zaleca wymianę świec w cf3
    Bo w cf3 o połowę mniej pracują

    Dodano po 3 minutes:
    Dopalająca dlatego bo.
    Jak kolega pisał w cf 2 cewka daje iskrę na ta świecę w sumie wydechu po 180 stopniach po głównej
    Ostatnio edytowane przez EGONZGIERZ ; 07-01-2015 o 08:50 Powód: Dodano
    Miłośnik pizzy i samochodów włoskich

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    159 2,4 200 KM
    Postów
    397

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cubus00 Zobacz post
    a zauważyłeś ,ze tloki nie chodza .np parami
    Nieee A jak one chodzą?

Podobne wątki

  1. Pytanie 156 1.8 Twin Spark 16v
    Utworzone przez kolber w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-08-2013, 19:10
  2. Alfa Romeo 145 1.4 Twin Spark Pytanie
    Utworzone przez Andrzej1990 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-12-2011, 14:47
  3. [155] roznice miedzy 1.8 a 2.0 8V
    Utworzone przez Marian w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 16-10-2011, 19:47
  4. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-02-2011, 16:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory