Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 42

Temat: twin spark roznice miedzy cewkami wazne pytanie

  1. #21
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    Cytat Napisał EGONZGIERZ Zobacz post
    Tłoki w ts nie chodzą parami ?
    dobra ,popisalem sie , nie calkiem o to mi chodzilo i wyszlo jak zwykle

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    Panowie fajna dyskusja. przy okazji sie troche dowiedzialem, ale koniec koncow ponawiam pytanie - czy w silniku gdzie byly cewki w ukladzie CF3 mozna zastosowac cala listwe (cewki przewody) z CF2?
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    159 1.9 Jtdm 16V
    Postów
    389

    Domyślnie

    cewki są inne technicznie poniżej fotki
    Miłośnik pizzy i samochodów włoskich

  4. #24
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Była 164 3,0 QV 90r. 164 3,0 93 r. 164 3,0 Super 96 Jest 164 TS 8v 1990r Spider TS 2.0 199
    Postów
    95

    Domyślnie

    Negatywne opinie o Alfach a w szczególności TS-ach biorą się z totalnego braku wiedzy ich właścicieli z budowy i działania silników czerto taktowych, układów zapłonowych i wtryskowych. Poziom dyskusji o świecy ''dopalającej '' wskazuje na stosowanie przez poniektórych alfaholików '' dopalaczy...........

  5. #25
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Sopot
    Auto
    Alfa 156 2.0 Turbo
    Postów
    180

    Domyślnie

    Cytat Napisał AK. Zobacz post
    Opowieści o świecach ''dopalających ''to bajki w TS-ach świeca jednego cylindra duża i mała maja iskrę w tym samym momencie.
    W tej wypowiedzi sam sobie zaprzeczyles. A w nastepnej dowaliles.

    Cytat Napisał AK. Zobacz post
    Negatywne opinie o Alfach a w szczególności TS-ach biorą się z totalnego braku wiedzy ich właścicieli z budowy i działania silników czerto taktowych, układów zapłonowych i wtryskowych. Poziom dyskusji o świecy ''dopalającej '' wskazuje na stosowanie przez poniektórych alfaholików '' dopalaczy...........
    W cf2;

    pierwsza cewka odpala "duza" swiece w 1 cylindrze i "duza" swiece w 4 cylindrze

    druga cewka odpala "duza" swiece w 2 cylindrze i "duza" w 3 cylindrze

    trzecia cewka odpala "mala" swiece w 3 cylindrze i "mala" w 2 cylindrze

    czwarta cewka odpala "mala" swiece w 4 cylindrze i "mala" swiece w 1 cylindrze

    tłoki chodza parami 1 z 4 i 2 z 3

    kiedy pierwszy tlok jest w suwie sprezania nastepuje zaplon z cewki na pierwszym cylindrze poprzez podanie iskry na "duza" swiece oraz na "duza" swiece, ktora znajduje sie w 4 cylindrze w suwie wydechu i ma TO NA CELU DOPALIC RESZTKI BENZYNY W MIESZACE.

    zeby nie było za prosto to w tym samym czasie sa odpalane 2 cewki 1 z 4 i 2 z 3. Wiec kiedy tłok na 1 cylindrze jest w suwie sprezania to cewka pierwszego cylindra zasila "duza" swiece na 1 i 4 cylindrze, a cewka 4 cylindra zasila "mala" swiece na 1 i 4 cylindrze.

    wiec ladunek w suwie sprezania na 1 cylindrze odpalany jest z dwoch swiec, a w tym samym czasie DOPALANA jest mieszanka na 4 cylindrze w suwie wydechu takze poprzez zaplon dwoch swiec.

    adekwatnie jest z 2 i 3 cylindrem.


    Proste jak konstrukcja cepa.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	206.jpg
Wyświetleń:	57
Rozmiar:	122.6 KB
ID:	154026   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	206m.jpg
Wyświetleń:	718
Rozmiar:	7.8 KB
ID:	154034  

  6. #26
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Była 164 3,0 QV 90r. 164 3,0 93 r. 164 3,0 Super 96 Jest 164 TS 8v 1990r Spider TS 2.0 199
    Postów
    95

    Domyślnie

    W suwie wydechu nie ma co dopalać od tego jest katalizator pogłęb swoje wiadomości o silnikach ze sferyczną komorą spalania przepłukiwaniem krzyżowym i zapłonem za pomocą dwóch świec. Po raz pierwszy zastosowanym w 1916 r a następnie w AR 75 AR 164 AR 155 silniki 8V i AR 145,146,156 - 16V. Dwie świece na cylinder zastosowano w celu uzyskania większej mocy ,uniknięcia spalania sutkowego. Nawet największa iskra w suwie wydechu nie jest w stanie dopalić zapalić spalin które już płoną. Iskra pojawiająca się w końcowej fazie wydechu jest uproszczeniem konstrukcji układu zapłonowego podobne rozwiązanie było w Fiacie 126 z zapłonem elektronicznym równocześnie iskra podawana była z jednej cewki na dwa cylindry w Polonezie iskra podawana równocześnie na 1i4 oraz 2i3 cylinder,zastosowano tam cewki dwu biegunowe i zasadę iskry traconej. Rozwiązanie to można stosować w silnikach gdzie tłoki poruszają się parami np. 2,4,6 cylindrowe i 1 cylindrowy o dwu świecach. Z TS -ami mam odczynienia od lat 80-tych i to nie tylko w Alfach podobne rozwiązanie występowało w samochodach z Japonii.

  7. #27
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    Panowie,

    Nie wiem czy to Wam pomoze w sporze, ale kiedy dzwonilem do serwisow alfy (Krakow, Rzeszow) wielokrotnie slyszalem o podziale swiec na zaplonowe i dopalajace - oczywiscie, ze wzgledu na czesto slaba wiedze samych serwisow nie jest to wyrocznia, ale jednak cos takiego slyszalem,
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  8. #28
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    159 2,4 200 KM
    Postów
    397

    Domyślnie

    errore
    Ostatnio edytowane przez jadzia ; 08-01-2015 o 09:00 Powód: errore

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Była 164 3,0 QV 90r. 164 3,0 93 r. 164 3,0 Super 96 Jest 164 TS 8v 1990r Spider TS 2.0 199
    Postów
    95

    Domyślnie

    TU MACIE SCHEMAT CO PRAWDA Z GT
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ts 16V alfagt.jpg
Wyświetleń:	220
Rozmiar:	93.7 KB
ID:	154051  

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    159 2,4 200 KM
    Postów
    397

    Domyślnie

    Cytat Napisał KornelPL Zobacz post
    wielokrotnie slyszalem o podziale swiec na zaplonowe i dopalajace
    Nie istnieją świece dopalające w TS. Legenda wzięła sie ze słabego tłumaczenia włoskiego tekstu na "cuoresportivo.pl". Nawet jego tłumacz zastrzegał, że nie wszystko co napisał może być prawdą. To cos takiego, jak bajka o psuciu sie wariatora z powodu niskiego stanu oleju. Urządzenie które napełnia sie olejem na średnich obrotach rzekomo psuje sie, bo stan oleju jest niski i nie może się nim napełnić, mimo że na wolnych obrotach wcale go nie potrzebuje

Podobne wątki

  1. Pytanie 156 1.8 Twin Spark 16v
    Utworzone przez kolber w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-08-2013, 19:10
  2. Alfa Romeo 145 1.4 Twin Spark Pytanie
    Utworzone przez Andrzej1990 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-12-2011, 14:47
  3. [155] roznice miedzy 1.8 a 2.0 8V
    Utworzone przez Marian w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 16-10-2011, 19:47
  4. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-02-2011, 16:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory