Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #1211
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,413

    Domyślnie

    Cytat Napisał Hesus88 Zobacz post
    i w sumie czemu ten penrite nie wyladował w rankingu ?
    Penrite nie było wcześniej w PL, ani nawet w EU.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  2. #1212
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Hesus88
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Praga( ta czeska)
    Auto
    Daewoo Nubira II była, Alfa 159 1.9 JTDm16v jest
    Postów
    315

    Domyślnie

    dobra to zamawiam tego penrite 5w40. Zobaczymy jak sie maja rady forumowe w praktyce i przeskocze z castrola 5w30 na penrite 5w40
    Ostatnio edytowane przez Hesus88 ; 03-01-2015 o 17:14

  3. #1213
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Moja Alfa jeździła na castrolu 5W30 jak ją zakupiłem, ale po przeczytaniu tego tematu zrezygnowałem z tego oleju. Chociaż subiektywne odczucia nie były złe.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #1214
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar wkamil
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 SW 2.4 JTD Ti '05, 159 SW 2.0 '11
    Postów
    796

    Domyślnie

    Ale dlaczego na W40 a nie inny W30?

  5. #1215
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Hesus88
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Praga( ta czeska)
    Auto
    Daewoo Nubira II była, Alfa 159 1.9 JTDm16v jest
    Postów
    315

    Domyślnie

    Przyznam się,że temat olejowy bardzo mi się udzielił i już walczę z nim kolejną godzinę
    Tym sposobem nasunęło mi się kilka pytań:

    1.Dlaczego w poradniku Aritha zalecane są tylko olej C3 w kontekście diesli z DPF? Co z C4? ( no chyba ze to oznacza od C3 i wyżej ? )
    2.Norma FIAT 9.55535-S1 jest spełniana przez Selenie WR PE, która to spełnia normę C2 czyli HTHS poniżej 3.5. Rozumiem że ma to znaczenie tylko ze względu na niższe spalanie przy HTHS poniżej 3.5 ?
    3. W opisie technicznym Penrite Enviro+ 5w40 podaje się że spełnia on normę "C2/C3" co w zasadzie powinno się wzajemnie wykluczać. ( hths jest 3.6 czyli wychodzi na c3)
    4. Norma 9.55535-S1 różni się od S2 chyba indeksem HTHS i skoro bardziej nam zależy na ochronie silnika niż na niższym spalaniu to możemy zalać olej z S2 ? (tutaj dodam, że nie udało mi się znaleźć żadnej specyfiki norm, po prostu przypuszczam że S1 różni się od S2 tylko indeksem HTHS na podstawie różnic w olejach spełniających normę S1 i S2)
    5. Jakie są techniczne przewagi olejów PAO/ESTR nad HC ? Po analizie tabelek technicznych Mobila ESP 0W40 (HC) i Penrite Enviro+ 5W40(syntetyk) nie widzę jakiejś kolosalnej różnicy( oczywiście wiem że to inna klasyfikacja SAE ale nie ma tam jakiś różnic miażdżących i podkreślających przewagę syntetyka nad HC)

    Podkreślam że nie jestem chemikiem. Swoje opinie wysuwam głównie na analizach lepkości w temperaturach 40 i 100, liczbie zasadowej i indeksie HTHS i na pewno się pomyliłem jakieś 10 razy Generalnie takie wypociny laika

  6. #1216
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    alfa 156 sw jtdm 140
    Postów
    52

    Domyślnie

    Amsoil jest w Polsce straszenie drogim olejem, to fakt, ale spełnia też najnowszą normę dla diesli z FAP-em, tj. nową normę C4, co w 159tkach powinno byc istotnym czynnikiem przy wyborze oleju. Cena za około 5 litrów (US gallons) waha się na alledrogo w przedziale 280 zl z przesyłka i niestety tylko jedna firma zajmuje się dystrybucją amsoila w Polsce. Odnośnie własnych wrazen: silnik raz zalany Millersem 5W40 XF energy efficient z technologia nanoczasteczek chodził o pol tonu ciszej i bardziej miekko niż na wczesniej zalanym valvoline maxlife 5W40 "diesel cos tam". Penrite enviro+ 5w40. Silnik pracuje rownie miekko chodz odrobinke glosniej (odczucie subiektywne) teoretycznie olej spelnia normy c2/c3 co jest troche dziwne, no ale niech im bedzie. W moim sklepie jest on o 25 zl tanszy od w.w millersa wiec wybor pada na niego, ponadto Penrite dopiero wchodzi na europejski rynek dbajac o klienta przynajmniej narazie, co mnie przekonuje. Odnośnie wyższosci Pao/est nad hc jest napisane duzo w sieci. M. in. wyższa stabilnosc temperaturowa, czyli olej w pelni syntetyczny utrzymuje swoja lepkosc w szerszym zakresie temperatur co jak wiadomo ukazuje sie najbardziej podczas zimnego startu. Jest to tzw lepkosc kinetyczna.
    Ostatnio edytowane przez karol0910 ; 04-01-2015 o 09:09

  7. #1217
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,413

    Domyślnie

    Największą i przeważająca różnicą pomiędzy PAO/HC jest trzymanie parametrów w dłuższym okresie czasu. Parametry olej HC może mieć czasem nawet wyższe, lecz niestety szybciej traci te wartości wraz z przejechanymi kilometrami niż jego odpowiednik PAO.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  8. #1218
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał wkamil Zobacz post
    Ale dlaczego na W40 a nie inny W30?
    Penrite 5W40 może być stosowany jako zamiennik dla klasy 5W30. https://www.youtube.com/watch?v=5oHiykjx54Y
    Sugerowałem się lepszymi właściwościami tego Penrite'a w wysokiej temperaturze względem olejów klasy 5W30, z uwagi na zdecydowanie nieemerycki styl jazdy oraz poprawioną mapę silnika.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #1219
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Hesus88
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Praga( ta czeska)
    Auto
    Daewoo Nubira II była, Alfa 159 1.9 JTDm16v jest
    Postów
    315

    Domyślnie

    i moje pedantyczne zapędy zostały właśnie zahamowane - ściągani miski wymaga odczekania 12h aż silikon zwiąże i dopiero wtedy można miskę zakładać a dodatkowo mogą być problemy z uszczelniaczem wału od strony skrzyni i może to pokomplikować temat.... tak też daje se siana i kupuje płukankę plus jakiś olej z gamy mobila - mam na nie duży upust w pracy i wiem że to korporacyjne szczyny itd. ale wymienie za 10 tys km i będzie git.

    Pytanie brzmi co bedzie lepsze - Mobil 1 ESP Formula 5w30 czy ESP Formula 0W40(spełnia c3) ? Jeździł ktoś na specyfikacji 0w40?

  10. #1220
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    podkarpackie
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDm
    Postów
    335

    Domyślnie

    jakieś opinie o Valvoline 5w30 maxlife?

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory