Temat: Zakup Alfy 166

  1. #2821
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    Ja w swojej jednej zrobilem caly remont skrzyni. :-)
    Wymiana oleju to norma. Oleju z filtrem warto dodac a zeby to zrobic to trzeba wyjac 4HP20

  2. #2822
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Cytat Napisał dareme89 Zobacz post
    Tytanowy zalezy jaka, od handlarza byly po 16, zadbana nie wiem czy za 20 wyciagniesz, ta z alfaclubu co jest za 18 to wg mnie mega okazja, szczegolnie ze 2 komplety calych kol itp. W 2.4 jest 6 biegow, mi w aisinie brakuje 6 na trasie, nie wiem jak zf sie zachowuje, on nie ma nadbiegu?
    różnica obrotów między a aisinem a manualem jest prawie żadna ,co nie zmienia faktu że gdyby miała 6 biegów było by lepiej . Zf ma tylko 4 biegi i tyle. Mam styczność z tym autem gdyż szwagier ma taką ( 3.0 zf ) i o ile do spokojnej jazdy nadaje się idealnie ,elastyczność silnika jest na tyle duża że i z 3 biegami by sobie poradził,ale w momencie kiedy chce się człowiek pobawić to auto jest zwyczajnie wolne w porównaniu do manuala. Do tego reakcje zf-a są najwolniejsze jakie spotkałem w automatach którymi jeździłem.
    Jeśli miałbym znów kupować 166 to dla siebie nie kupił bym automatu ani aisina ani zf-a

  3. #2823
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    W ZF`ie właśnie czwórka to nadbieg jak dobrze pamiętam. Niestety 4 biegi odbijają się na osiągach. Prawie sekunda straty do manuala. Ale poza tym nie ma wad. Benzyna i tak lubi wysokie obroty. Nie to co diesel któremu służy te 1500obr. W 159 mam 6 biegów w automacie i ten ostatni zapina dopiero przy 120km/h......

  4. #2824
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Szkoda, że 5tka zapina się tak późno mogła by tak przy 80 km/h.

  5. #2825
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Kacprowice (Radom)
    Auto
    BMW 316, wcześniej Alfa Romeo 146
    Postów
    20

    Domyślnie

    zawsze myślałem, że automat oszczędza napęd, w końcu program nie pozwoli na więcej niż jest zaprogramowane, poza gorszymi osiągami to tylko zalety
    wymiana oleju to rzeczywiście ok. tysiaka? potrzebny do tego specjalista?

    a wracając do LPG, jak robiłem remont silnika w mojej beemce (zawaliłem temat chłodzenia) to silnik w środku był ekstra (jeździłem na gazie już 5 lat), podzielam opinie, że przy dobrej instalacji silnik nie tylko nie traci ale wręcz zyskuje
    zresztą przebieg zbliża się teoretycznie do 300 tys. a ja leję syntetyk i jeżdżę
    po zakupie diesla w automacie, co najlepiej od razu zrobić? ktoś pisał, żeby podłączyć pod kompa i będzie wiadomo, ale jeżeli wszystko gra to wystarczy zmienić olej?

    Dodano po 6 minutes:

    jest jakaś różnica w silnikach 2.0 o mocach 155km i 150? wydaje mi się, że przed liftem w opisach są silniki 155- konne
    Ostatnio edytowane przez mike10 ; 10-01-2015 o 17:24 Powód: Dodano

  6. #2826
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał mike10 Zobacz post
    zawsze myślałem, że automat oszczędza napęd, w końcu program nie pozwoli na więcej niż jest zaprogramowane, poza gorszymi osiągami to tylko zalety
    Dokładnie tak jest.


    Cytat Napisał mike10 Zobacz post
    wymiana oleju to rzeczywiście ok. tysiaka? potrzebny do tego specjalista?
    Są dwie metody, obydwie tak samo dopuszczalne przez instrukcję serwisową producenta skrzyni.
    1. Dynamiczna wymiana - podłączasz do specjalnej maszyny i skrzynia jest przepłukiwana świeżym olejem przez dłuższy czas (nie wiem, godzina, dwie).
    1. Statyczna - spuszczasz olej (nie jest to z reguły więcej niż 60-70%) lejesz nowy i w odstępach kilkudziesięciu km powtarzasz tą operację dwukrotnie.

    Metoda pierwsza ma dwie zasadnicze zalety. Skutecznie płucze skrzynię i portfel. Sam tego nie zrobisz
    Metoda druga jest do wykonania samodzielnie. Trzy wymiany w teorii mają za zadanie wymienić olej w jakiś 90%. Oczywiście nie jest to tak skuteczne ale jeżeli robisz to co 60-80tys (tak jest zalecane). To jest to w zupełności wystarczalne.
    Odnośnie pierwszej metody uważam osobiście że jest pomyłką. Po co dawać za to kloca skoro w tej cenie to zdejmiesz skrzynię, zmienisz filtr, olej i masz jeszcze lepiej. Więc kto wydaje 1000zł na płukanie? Nie wiem, na pewno Ci którzy mają na to kasę i zdają się na serwis. Ja osobiście za tą kasę wolałbym zrzucić skrzynię i zmienić filtr.

  7. #2827
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    Wymiana oleju bez filtra nie ma sensu zupelnie. Filtr sie zapycha pompa podaje mniej oleju skrzynia sie zaciera ja juz to przerabialem i skoczylo sie remontem skrzyni za ponad 8k wiec jak masz wymienic sam olej to lepiej nic nie rob

  8. #2828
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 TB byla Alfa romeo 166 FL 2.4 JTD jest
    Postów
    818

    Domyślnie

    Cytat Napisał blackalfa166 Zobacz post
    skoczylo sie remontem skrzyni za ponad 8k
    Chyba nawet nowa w serwisie tyle nie kosztuje. Trochę drogawo.
    Jeśli pomogłem - kliknij na gwiazdkę.


  9. #2829
    Użytkownik Świeżak Avatar piotrek1110
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    w Niemcach\ Lublin
    Auto
    ALFA 166 2.0TS 2001r. BOSCH ME7.3.1 EOBD
    Postów
    209

    Domyślnie

    Kompletny wałek sprzęgłowy w ASO kosztuje około 3100 więc wszystko możliwe

  10. #2830
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jak ktoś ma takiego pecha żeby włożyć prawie dychę w auto to włoży bez względu jaki to model i jaka skrzynia. A prawdopodobieństwo walnięcia ZF'a tak żeby nic z niego nie zostało jest niemal takie samo jak manuala czy nawet całego silnika.

Podobne wątki

  1. Zakup Alfy 147
    Utworzone przez AdaaM_ w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 31-01-2013, 08:44
  2. Zakup Alfy
    Utworzone przez stormer w dziale 156
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 06-12-2011, 10:20
  3. [155] Zakup Alfy 155
    Utworzone przez waci82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-10-2009, 19:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory