U mnie takie dziwne stuki puki były jak mi się nakrętka na śrubie górnego wahacza poluzowała o 0,5cm. Nawet na szarpakach nie znalazł żadnych luzów. Dopiero postawienie auta na biegu i próba przepychania przód tył dała odpowiedź.
U mnie takie dziwne stuki puki były jak mi się nakrętka na śrubie górnego wahacza poluzowała o 0,5cm. Nawet na szarpakach nie znalazł żadnych luzów. Dopiero postawienie auta na biegu i próba przepychania przód tył dała odpowiedź.
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
Kabelek widzialem, gdzies za 30pln, takze zamowie. Mechanik teoretycznie wszystko w zawieszeniu sprawdzal, samemu nie mam miejsca gdzie moglbym podzialac, takze musze mu wierzyc na slowo..
Jakiego rodzaju? hmm.. Bardziej gluche, cos w desen wywalonych stabilizatorow, tak jak pisalem.
Zawieszenie cale z przodu mam nowe. Mechanik dla pewnosci wyciagnal stabilizator calkowicie i sie przejechal, ale nic to nie zmienilo.
Ten drazek na silniku o ktorym piszesz, faktycznie jest wywalony, pisalem o tym juz wczesniej. Mechanik jednak stwierdzil, ze to nie moze pukac, bo w takim wypadku silnik by latal przy przyspieszaniu i hamowaniu, a nie tylko na nierownosciach...
Dzwonilem dzisiaj do specjalisty od skrzyn, na trasie slupsk-3city.. i standardowo nie maja czasu, moze w przyszlym tygodniu.
Szczerze PAnowie, to najgorsza jest niewiedza. Juz 2 tygodnie probuje dowiedziec sie co dolega mojej belli, przygotowany jestem najgorsze, ale nikt ku.... nie potrafi tego zdiagnozowac :/
Niestety ale to jest najtrudniejsze , diagnoza, wymieniaczy jest od groma, kazdy glupek potrafi odkrecac sruby, ale zeby ruszyc glowa to malo takich mechanikow niestety.
FOG_ drgawki, o których pisałeś wcześniej to mogą być kończące się cewki/cewka - często to pierwszy objaw czyli wypadanie zapłonu na jednym cylindrze na wolnych obrotach. Jeśli chodzi o stuki, koło i skrzynię, to przede wszystkim powinieneś się przejechać z kimś, na zasadzie - jeden jedzie powoli po dziurach, skręca itp. a drugi obok idzie i słucha gdzie stuka. Ja tak wyczaiłem rozwalony tłumik (kawał blachy w nim latał na większych dziurach), a myślałem że w zawieszeniu mi coś stuka. Ważne jest żeby ustalić, czy to z zawieszenia, czy skrzyni. Przyjrzałbym się również półosi/przegubom/kielichom na wejściu do skrzyni przy maksymalnym skręcie, czy tam się nic nie dzieje dziwnego. Obracałeś kołami na podnośniku przy max skręcie?
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html
@Kubicze
W poniedzialek bede szukowal innego mechanika, mam nadzieje, ze podejmniej sie tego i bedzie potrafil mi pomoc w jakikolwiek sposob...
@Tomaz
Dzieki za odpowiedz
Stuki dochodza w glownej mierze z okolic prawego przedniego kola i czasami pojawiaja sie w okolicach kola kierowcy.
Przy pierwszej wizycie u mechanika, wzial belle na podnosnik i skrecil na maksa lewe kolo (w ktorym cos trze) i wtedy stwierdzil, ze skrzynia sie sypie. I to jest powodem tarcia i stukow...
Sprawdzalem tez sterownik, wszystko jest suche. Wczoraj po dluzej jezdzie, przy wbijaniu wstecznego, strzal juz byl taki silny, ze cale auto az drzalo..
Na dodatek, kiedy stoje w trybie PArking, to przy wciskaniu hamulca, z lewarka zmiany biegow dochodzi charakterystyczny dzwiek klikania. Wnioskuje, ze moja biedna skrzynia juz ledwo zipie.. prawda?
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html
Dziekuje Panowie za pomoc..niestety tak jak sie spodziewalem, najgorsza diagnoza sie sprawdzila- skrzynia.
Dzisiaj bylem u kolejnego, wzial auto na podnosnik i przy lewym kole na polosi (chyba), jest taki luz, ze reka mogl sobie ruszac tym na wszystkie strony. Na dodatek jak obraca sie kolami (gdy auto jest na podnosniku), to jest taki charakterystyczny dzwiek, klikanie. Ponoc przez to slychac te stuki, a dzwiek niesie sie z lewej (zepsutej) strony, na prawe kolo.
No nic.. jutro bede szukal i dzwonil jakis specow od skrzyn. U mnie w miescie niestety nie ma takich zakladow.