Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 42

Temat: twin spark roznice miedzy cewkami wazne pytanie

  1. #31
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Była 164 3,0 QV 90r. 164 3,0 93 r. 164 3,0 Super 96 Jest 164 TS 8v 1990r Spider TS 2.0 199
    Postów
    95

    Domyślnie

    Cytat Napisał KornelPL Zobacz post
    Panowie,

    Nie wiem czy to Wam pomoze w sporze, ale kiedy dzwonilem do serwisow alfy (Krakow, Rzeszow) wielokrotnie slyszalem o podziale swiec na zaplonowe i dopalajace - oczywiscie, ze wzgledu na czesto slaba wiedze samych serwisow nie jest to wyrocznia, ale jednak cos takiego slyszalem,
    Duża świeca umieszczona jest centralnie pomiędzy zaworami a mała z braku miejsca z boku z stąd wzięło się błędne określenie ''dopalająca'' obie świece iskrę podają równocześnie. Z racji lepszego usytuowania duża świeca odgrywa ważniejsza role w zapłonie mieszanki. Najlepszym przykładem TS-a jest 8V Alfy gdzie świece są tej samej wielkości i umieszczone są centralnie obok zaworów.Silnik TS 16V to konstrukcja FIATA w której na siłę umieszczono dwie świece na cylinder dla podtrzymania dobrej opinii o TS-ach 8V ALFY ROMEO. Następna generacja silników stosowana w Alfach JTS ma tylko jedną świece umieszczoną centralnie pomiędzy zaworami.

  2. #32
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał jadzia Zobacz post
    Więc na jeden suw pracy cylindra są dwa zapłony świec?
    Bo jeśli cewka cylindra pierwszego jednocześnie zasila dużą świece 1 cylindra oraz małą świecę 4 cylindra, to jakim cudem ta mała w 4 jest "dopalająca". Przeciez zapala sie jednocześnie z dużą, zasilaną z innej cewki
    O czym piszesz?Silnik ma 4 suwy.W cylindrze który jest w suwie pracy zapłon jest na dwu świecach.Świeca duża z cewki bezpośrednio,mała zasilana przewodem WN z cewki cylindra współbieżnego który jest w sówie wydechu i tam istra jest "tracona",czyli iskrzy bezproduktywnie.
    Z tego co wiem,nazwa świecy dopalającej wzieła się z tego że dodanuie tej drugiej świecy polepsza proces spalania poprzez bardziej równomierne ukształtowanie czoła płomienia.Szczególne znaczenia ma to w TS 8v w którym z racji wielkości zaworów nie można było umieścić świecy centralnie. 3,20 można to obrazowo zobaczyć https://www.youtube.com/watch?v=QXIQ6MKgL1I

    Dodano po 3 minutes:

    Cytat Napisał AK. Zobacz post
    . Najlepszym przykładem TS-a jest 8V Alfy gdzie świece są tej samej wielkości i umieszczone są centralnie obok zaworów. stosowana w i.
    Świece w 8v są obok zaworów nie centralnie jka piszesz.

    Dodano po 2 minutes:

    Cytat Napisał AK. Zobacz post
    Silnik TS 16V to konstrukcja FIATA w której na siłę umieszczono dwie świece na cylinder dla podtrzymania dobrej opinii o TS-ach 8V ALFY ROMEO. .
    Coś w tym jest,czytałem już takie opinie.
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 08-01-2015 o 12:31 Powód: Dodano
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #33
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    Dlaczego zdecydowano się na wysterowanie dużych i małych świec osobnymi cewkami (cf2)? Możnaby przecież wysterować każdą cewką obie świece jednego cylindra, mniej kabla by poszło (jak w cf3). Zastosowane w cf2 połączenie sugeruje, że intencją konstruktora było odpalanie dużych i małych świec w sposób niezależny, np. podanie napięcia na małe tuż po uruchomieniu dużych. Ktoś wie coś więcej na ten temat? Czyżby Włosi nie liczyli się z kosztami?

  4. #34
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    Problemu ciag dalszy. Kupilem takie cewki:

    http://allegro.pl/cewki-zaplonowe-bo...969473214.html

    Niby CF3 - pojedyncze przewody. Cewki nie pasuja, maja inne wtyczki (kwadratowe, ja mam jajowate). Ciekawostka dla wszystkich:

    U siebie oryginalnie mialem system CF3 z pojedynczymi przewodami i cewki o numerze 591. Zamowione a aukcji powyzej nie maja zadnego numeru bitego na nich i maja inne, kwadratowe wejscie. Z kolei bylem u sasiada, ktory ma alfe z 99 r. Uklad u niego jest wieloprzewodowy, ale... cewki tez ma z numerem 591 !!! W koncu kto mi pomoze i powie, jaki numer maja miec cewki w systemie CF3? O co w tym wszystkim chodzi.
    P.S.

    W garazu mam jeszce trzeci komplet cewek z przewodami - wieloprzewodowe (CF2?) bez numerow tak jak te co teraz zamowilem jako CF3, ale z pasujacymi jajowymi wtyczkami. Reasymujac:

    1) Zestaw oryginalny to cewki 591 i pojedyncze przewody CF3
    2) Zestaw zamowiony kilka dni temu - cewki z niepasujacymi kwadratowymi gniazdami i bez numerow - teoretyczne CF3 ale nie pasuje
    3) Zestaw z cewkami z numerem 591 jak u mnie oryginalne, ale polaczenie wieloprzewodowe - fizycznie wtyczka pasuje CF2
    4) Zestaw z cewkami bez numerow jak w pkt 2, wieloprzewodowy CF2, ale wtyczki pasuja.


    Nie ogarniam tego.
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  5. #35
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    159 1.9 Jtdm 16V
    Postów
    389

    Domyślnie

    156 moze mieć inna wtyczkę jak 147 są różnice miedzy pojemnościami i latami produkcji
    Ostatnio edytowane przez EGONZGIERZ ; 17-01-2015 o 17:17
    Miłośnik pizzy i samochodów włoskich

  6. #36
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał EGONZGIERZ Zobacz post
    56 moze mieć inna wtyczkę jak 147 są różnice miedzy pojemnościami i latami produkcji
    nie wprowadzaj ludzi w błąd.
    CF1 ma kwadratowe wtyczki - 145/146 155 GTV spider
    CF2 i CF3 we wszystkich silnikach i wszystkich modelach ma takie same podłączenia
    147 powodów do zadowolenia

  7. #37
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    Czyli po prostu do pojedynczych kabli ktos podlozyl cewki z 145/146 i 155?

    Dlaczego zatem u sasiada w alfie znalazlem cewki z nr 591 (takie jak moje przy CF3) z okablowaniem CF2?
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  8. #38
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Moim zdaniem cewki od CF2 i CF3 różnią się tylko numerem. Od dwóch lat w silniku CF2 mam zamontowany komplet cewek z przewodami od CF3 i silnik pracuje idealnie

    Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6

  9. #39
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KornelPL
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Stalowa Wola/Nisko
    Auto
    AR 156 1.8 TS 140KM 2001/2002 - była. 159 2.2 JTS - jest.
    Postów
    610

    Domyślnie

    Ale sprawa jest taka, ze u mnie przy CF3 pojedynczych kablach mialem cewki z nr 591 i teraz zdobylem zestaw teoretyznie CF2 bo zdwojone kable i tez maja cewki nr 591
    Alfa Romeo 159 sedan, 2.2 JTS 185KM, 2005, Argento

    Czarny dym - prawdopodobnie padła turbosprężarka/ leją wtryski
    Niebieski dym - umarły uszczelniacze lub pierścienie
    Biały dym - Konklawe wybrało nowego Papieża

  10. #40
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    159 1.9 Jtdm 16V
    Postów
    389

    Domyślnie

    Cytat Napisał Aster156 Zobacz post
    Moim zdaniem cewki od CF2 i CF3 różnią się tylko numerem. Od dwóch lat w silniku CF2 mam zamontowany komplet cewek z przewodami od CF3 i silnik pracuje idealnie
    Kilka postów wyżej wstawiłem zdjęcia z katalogu różnica jest w oporności

    Dodano po 18 minutes:

    Cytat Napisał mattom Zobacz post
    nie wprowadzaj ludzi w błąd.
    CF1 ma kwadratowe wtyczki - 145/146 155 GTV spider
    CF2 i CF3 we wszystkich silnikach i wszystkich modelach ma takie same podłączenia
    dlatego napisałem możne bo pamiętałem ze są rożne nr katalogowe, ale posprawdzałem teraz i faktycznie masz racje co do wtyczek kwadratowe są tylko w alfach w CF1 (kolektor ssący metalowy)

    Ja opieram się na danych z katalogu ta sam cewka do 145/146/156
    cewka Bosch nr 1227030062 stosowana jest w CF2 w modelach :

    ALFA ROMEO 145 (930) 1.4 i.e. 16V T.S. 76 KW 1370 CCM 103PS 1996/12->2001/01
    ALFA ROMEO 145 (930) 1.6 16V T.S. 82 KW 1598 CCM 112PS 1997/09->2000/12
    ALFA ROMEO 145 (930) 1.6 i.e. 16V T.S. 88 KW 1598 CCM 120PS 1996/12->2001/01
    ALFA ROMEO 145 (930) 1.8 i.e. 16V 106 KW 1747 CCM 144PS 1998/03->2001/01
    ALFA ROMEO 145 (930) 2.0 16V Quadrifoglio 114 KW 1970 CCM 155PS 1998/03->2001/01
    ALFA ROMEO 146 (930) 1.4 i.e. 16V T.S. 76 KW 1370 CCM 103PS 1996/11->2001/01
    ALFA ROMEO 146 (930) 1.6 16V T.S. 82 KW 1598 CCM 112PS 1997/09->2000/12
    ALFA ROMEO 146 (930) 1.6 i.e. 16V T.S. 88 KW 1598 CCM 120PS 1996/11->2001/01
    ALFA ROMEO 146 (930) 1.8 i.e. 16V T.S. 106 KW 1747 CCM 144PS 1998/03->2001/01
    ALFA ROMEO 146 (930) 2.0 16V Quadrifoglio 114 KW 1970 CCM 155PS 1998/03->2001/01
    ALFA ROMEO 156 (932) 1.6 16V T.SPARK 82 KW 1598 CCM 112PS 1997/09->2005/09
    ALFA ROMEO 156 (932) 1.6 16V T.SPARK (932A4) 88 KW 1598 CCM 120PS 1997/09->2005/09
    ALFA ROMEO 156 (932) 1.8 16V T.SPARK (932A3) 106 KW 1747 CCM 144PS 1997/09->2000/10
    ALFA ROMEO 156 (932) 2.0 16V T.SPARK (932A2) 114 KW 1970 CCM 155PS 1997/09->2000/10
    ALFA ROMEO 156 (932) 2.0 Twin Spark 118 KW 1970 CCM 160PS 1997/11->2000/04
    ALFA ROMEO 156 Sportwagon (932) 1.6 16V T.SPARK. (932A4) 88 KW 1598 CCM 120PS 2000/05->2006/05
    ALFA ROMEO 156 Sportwagon (932) 1.8 16V T.SPARK (932A3) 106 KW 1747 CCM 144PS 2000/05->2000/10
    ALFA ROMEO 156 Sportwagon (932) 2.0 16V T.SPARK (932A2) 114 KW 1970 CCM 155PS 2000/05->2002/06
    ALFA ROMEO 166 (936) 2.0 T.Spark (936A3A__) 114 KW 1970 CCM 155PS 1998/09->2000/10
    ALFA ROMEO GTV (916C_) 1.8 16V (916C3) 106 KW 1747 CCM 144PS 1998/05->2005/10
    ALFA ROMEO GTV (916C_) 2.0 T.SPARK 16V (916.C2__, 916C2C00) 110 KW 1970 CCM 150PS 1995/06->2005/10
    ALFA ROMEO GTV (916C_) 2.0 T.SPARK 16V (916C2C) 114 KW 1970 CCM 155PS 1998/05->2000/08
    ALFA ROMEO SPIDER (916S_) 1.8 16V (916S3) 106 KW 1747 CCM 144PS 1998/05->2005/04
    ALFA ROMEO SPIDER (916S_) 2.0 T.SPARK 16V (916S2B) 114 KW 1970 CCM 155PS 1998/05->2000/08
    ALFA ROMEO SPIDER (916S_) 2.0 T.SPARK 16V (916S2C00) 110 KW 1970 CCM 150PS 1995/06->2005/04

    ta lista zastosowań wcale nie oznacza ze nie był do któregoś z silników tez stosowany inny model bo np na alfie 145/146 zmiana cewki nastąpiła wraz z zmiana silnika w 1999r (na gniazdo zaokrąglone silnik CF2) a wcześniej była z kwadratowa końcówka CF1 podane w katalogu daty to tylko okres produkcji modelu a nie okres zastosowań .
    Ostatnio edytowane przez EGONZGIERZ ; 18-01-2015 o 00:02 Powód: Dodano
    Miłośnik pizzy i samochodów włoskich

Podobne wątki

  1. Pytanie 156 1.8 Twin Spark 16v
    Utworzone przez kolber w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-08-2013, 19:10
  2. Alfa Romeo 145 1.4 Twin Spark Pytanie
    Utworzone przez Andrzej1990 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-12-2011, 14:47
  3. [155] roznice miedzy 1.8 a 2.0 8V
    Utworzone przez Marian w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 16-10-2011, 19:47
  4. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-02-2011, 16:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory