Strona 42 z 165 PierwszyPierwszy ... 32333435363738394041424344454647484950515292142 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 411 do 420 z 1650

Temat: Giulietta - Jaki olej?

  1. #411
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jesus
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    SB
    Auto
    MiTo 155TB
    Postów
    67

    Domyślnie

    Panowie może orientujecie się w czym rzecz?
    w starszych instrukcjach dla benzyny MiTo był olej 5w40 C3 9.55535-S2 - SELENIA StAR P.E. F603.C07
    w nowej instrukcji jest już 5w40 A3 9.55535-S2 SELENIA StAR P.E. F603.D08

    dla Julki jest to odpowiednio C3 a w 2014 A3 inne normy identyczne - tylko sprawdzając oba oleje zarówno F603.C07 oraz F603.D08 - oba są 5w40 i C3 i 9.55535-S2 - brak jakiejkolwiek informacji na temat ACEA A3 (kody produktu selenia 1411 oraz 1413)

    Czy norma A3 zawiera się w C3? Jeżeli tak - to w takim razie do tych starszych jak i nowszych stosować olej z ACEA A3?
    Ostatnio edytowane przez jesus ; 03-01-2015 o 10:40

  2. #412
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,615

    Domyślnie

    Wg mnie to literówka i powinno być C3
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  3. #413
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Gdyby ktoś myślał o zmianie na Valvo SynPower Xtreme MST C3 5W-40, znalazłem ciekawą analizę świeżego oleju:
    http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=329584

    TBN 6.3 zamiast deklarowanego 7.5, a cena oleju dość wysoka, więc lepiej się chyba trzymać z daleka.

    Z drugiej strony, u braci Rosjan wychodzi 7.4:
    http://www.oil-club.ru/forum/topic/9...5w-40-svezhee/

    Co do zaś Motula X-clean 5W-40, to wypada on gorzej od Orlenu Platinum MaxExpert:
    http://www.oil-club.ru/forum/topic/3...svezhee-maslo/
    http://www.oil-club.ru/forum/topic/1...5w-40-svezhee/
    Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 07-01-2015 o 14:18
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  4. #414
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Damien
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Giulietta 2.0 170KM 2012
    Postów
    5

    Domyślnie

    Zna ktoś może stronkę: http://www.kolegaberlin.pl?
    Znajomy strasznie zachwala że tylko tam kupuje, ale ja wole zapytać, może ktoś miał styczność?
    Data produkcji mnie trochę zastanawia, zazwyczaj 2013/2014 bez konkretnych miesięcy podane...

  5. #415
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Tylko pompowalność w -30*C tego Orlena 5W-40 C3 bardzo kiepska... użycie bazy o wyższej lepkości daje jednak szanse na niższe odparowanie wg Noacka jak w tym Orlenie.
    Te wyniki i poziomy to jednak nie wszystko - jakości dodatków nie widać po poziomach a tanich źródeł na świecie sporo.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  6. #416
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    OT - w tym roku chyba bedzie mozna zimę na 10w60 i letnich oponach przejeździć

  7. #417
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Podbeskidzie
    Auto
    Giulietta 1.4 MA TCT Sportiva QV
    Postów
    147

    Domyślnie

    Abstrahując od konkretnego oleju, kiedy po raz pierwszy, względnie co ile km wymieniacie filtr turbo i filtr modułu MA, te "śrubki"? Czy te elementy są do kupienia poza ASO? Bo z tego co wiem to fachmani w ASO pomijają zupełnie tę kwestię.

  8. #418
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Jest oddzielny wątek o tych filtrach. Poza ASO ich nie znajdziesz ale drogie nie są. Rewizję śruby turbo właściwie można zrobić bez wymiany jeśli dasz nowe podkładki - też z ASO ale robota ta sama a koszt śruby turbo koszmarny nie jest. Ten filterek jest nylonowy i nie ma prawa długo pożyć bo temp tam jest bardzo wysoka - pewnie ze dwa lata i kilkadziesiąt tys km to wszystko.
    Filtr MA jest mocny i nie tak drobny jak ten nylonowy w śrubie turbo. U mnie był drożny i wymagał niewielkiego oczyszczenia po 90 tys km mocno zaniedbanego auta - był jednak już po zastosowaniu płukanki silnika i to mogło też rozpuścić brudy - wg mnie taki zabieg zupełnie wystarcza na filtr MA.
    Płukanka jednak nie uratuje nylonowego sitka w śrubie turbo - może ją trochę udrażniać ale tam tworzy się lakier praktycznie na śrubie od spalonego oleju - przynajmniej po Selenii PE rzadko wymienianej.
    Dziwi mnie fakt że ASO bagatelizuje śrubę turbo skoro inni pracownicy innego ASO twierdzą że od jej dysfunkcji padają łożyska turbiny...
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  9. #419
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał bojaco Zobacz post
    Abstrahując od konkretnego oleju, kiedy po raz pierwszy, względnie co ile km wymieniacie filtr turbo i filtr modułu MA, te "śrubki"? Czy te elementy są do kupienia poza ASO? Bo z tego co wiem to fachmani w ASO pomijają zupełnie tę kwestię.
    oceniając swój własny przypadek to moje osobiste zdanie jest takie - filtr turbo wymienić po max 20 tyś bez wzgledu na jego stan (tym bardziej że jak kol. wyżej pisał to groszowa sprawa jest a filtr bardzo delikatny -zresztą dostęp do niego jest wymarzony ) a filtr MA przy tej okazji wykrecić przepłukać i założyć z powrotem - ten kosztuje dużo więcej ale myśle że nie ma sensu go wymieniać, no chyba że ktoś by miał tak zajechany że płukanie go nie ruszy. Myślę że starczy to zrobić co 2 wymianę oleju (ja wymieniam co 10 tyś) ale jeśli ktoś preferuje długie książkowe interwały (oby takich było jak najmniej ) to chyba trzeba by te czyności podjąć podczas każdej wymiany

  10. #420
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wiskitki
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170km, FIAT Bravo 1.6 MJT 105km
    Postów
    234

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Jest oddzielny wątek o tych filtrach.
    Nijak odszukać go nie mogę. Wspomóż linkiem..

    pzdr, tadzikpl

Podobne wątki

  1. [164] jaki olej do 3.0 v6 12v ?
    Utworzone przez marcin88 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 04-11-2019, 20:26
  2. Jaki olej do 2.0 TS?
    Utworzone przez kandy w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-03-2013, 07:14
  3. 156 1.9 jtd 105 km jaki olej??
    Utworzone przez hubus20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-09-2012, 18:20
  4. [164] Jaki olej do 3.0 V6
    Utworzone przez Spartan w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-08-2009, 00:49
  5. [33] Jaki olej?
    Utworzone przez adams w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-10-2007, 15:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory