Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 82

Temat: Wskazania temp. silnika w 159 TBI

  1. #41
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    345

    Domyślnie

    Dzięki wszystkim za pomoc. Stan epopei jest następujący: ASO uznało moją reklamację i zamontowało kolejny termostat. Niestety poprawa jest prawie żadna.
    Wysłali zapytanie do FAP do TESEO (czy jakoś tak) co to może być i czy nie jest to zachowanie "w tolerancji". Czekam na odpowiedź..
    Oczywiście zrobili pomiary Examinerem i widać że temp spada nawet do 76C (wskazówka w kabinie wskazuje wtedy 83-85 - czyli opada o 0,5 działki)
    Czy ktoś z Was (posiadaczy TBI) mógłby ponownie wykonać test?
    1. temp zewnętrzna poniżej +3C
    2. silnik nagrzany: wskazówka wskazuje 90C od min. 5 minut. (po to aby termostat już był po pierwszym cyklu)
    3. jazda z prędkością 80kmh, wyrzucenie na luz i delikatne hamowanie aż do zatrzymania (tak aby pęd powietrza schłodził chłodnicę)
    4. zatrzymanie się na min. 10 sekund, włączony ciepły nawiew (tak aby było czuć że leci gorące powietrze do kabiny)
    5. ruszamy i po 3 do 6 sekund (zazwyczaj już na drugim biegu) wskazówka temp spada o pół działki lub niżej, aby po 2 sek. powrócić na pozycję 90C
    Z góry dziękuję!

  2. #42
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Hmm nie chciałbym Cię martwić... Ale opadanie wskazówki temperatury i samej temperatury w czasie jazdy do 76 *C, nawet w TBi, to nie jest normalny objaw ;/

    Masz stary termostat? Może warto go przetestować, tj. zmierzyć rzeczywistą temperaturę otwarcia i zamknięcia. Powinno to trochę rozjaśnić sprawę. Niewykluczone że niektóre termostaty miały wady fabryczne.

    Ciekawe czy ktoś jeszcze wymieniał termostat w TBi.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 23-01-2015 o 12:15
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #43
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    U mnie w 2.4 jak jest zimno i grzeję mocno wnętrze (czuć duży podmuch bardzo ciepłego powietrza) to wskazówka potrafi trochę opaść. To jest normalne.

    Jak sie nagrzeje i zmniejsze troche temp w klimatroniku... a tym samym rowniez zmniejszy sie predkosc wentylatora to takie rzeczy juz nie wystepuja.

    Moze nagrzewnica? W niej jest zawor z tego co wiem... moze on padl i tam ucieka duzo ciepla?
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  4. #44
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    345

    Domyślnie

    Zależałoby mi na informacji jak się zachowuje bliźniaczy silnik...

    Tak mam w garażu stary termostat (na nim temperatura spadała już przy temp powietrza rzędu 7C) - po włożeniu do garnka zaczął się otwierać przy 84 (o ile pamiętam), nominalna temp początku otwarcia to 88C +/- 2C.. Czyli stary był poza tolerancją.... Nowy jest lepszy ale chyba nie całkowicie dobry..
    Gadałem z mechnikiem w ASO o nagrzewnicy - twierdzi że w nowych samochodach już nie ma zaworu, to klapy sterują przepływem powietrza wokół nagrzewnicy lub obok..
    - i w związku z czym tam nie ma co szukać przyczyny..
    Natomiast pompa wody została wykluczona, bo silnik by się grzał na postoju, a tego nie ma...

  5. #45
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Stallo
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    1.75 TBi 200KM SW White
    Postów
    32

    Domyślnie

    Kolego mam Tbi, przebieg 78 tyś. Wskazówka od temperatury zachowuje się podobnie. Obstawiam więc, że takie zachowanie w tym silniku jest normalne


    Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

  6. #46
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Donvito, a ten Twój termometr to jakiś certyfikat ma? Wyskalowany? Pamietaj, ze on tez ma tolerancje... a tego juz nie uwzgledniles w pomiarze. 88 +/- 2 i do tego wskazania termometru np +/- 2 i miescisz sie w normie

    84 stopnie to jest w porządku temperatura... a 88 stopni to nie wiem czy to nie jest przypadkiem temp pelnego otwarcia (poprawcie mnie jesli sie myle). Poza tym co to jest za roznica 4 stopnie... bez przesady. Wskaznik przez to wariowac nie bedzie, a nawet jesli to wahac sie bedzie o grubosc wskazowki.

    Mowie Ci, jak grzejesz mocnym strumieniem gorącego powietrza to temperatura (i jej wskazanie) spadnie chocby nie wiem co... mimo, ze masz benzyne.
    Sprobuj tak: zrob jeszcze raz test, ale wylacz calkowicie wentylacje w kabinie. Daj OFF i zobacz czy spadnie temperatura. Jesli spadnie- Ty masz racje, jesli nie- ja
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  7. #47
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    345

    Domyślnie

    Dzięki Stallo! Jesteś pierwszy, który odpisał że obserwuje podobne zachowanie..
    Ja ciągle jestem przekonany że poprzedniej zimy nie miałem takiego efektu.

    AirAjti: dzięki za komentarz, ale ja ciągle nie jestem przekonany.
    88C to temp początku otwarcia (wg normy, gdy otwarcie zaworu wynosi 0,1 mm) - sprawdziłem.
    Rozmawiałem 'na luźno' z rzeczoznawcą: sugeruje że nowy termostat ma szerszą pętlę histerezy (podobno tego parametru zazwyczaj producenci nie podają..). Ponieważ facet nie zna tego silnika nie potrafi na sucho więcej powiedzieć.
    Podobno tolerancja fabryczna na czujnik temp. płynu jest 8%.. (info z ASO).
    Dziś jeździłem po zautostradzie z podłączonym MultuiEcuScan. Przy stabilnej prędkości rzędu 120kmh, temperatura cały czas się wahała od 81,5 do 94,5C. Ogrzewanie na 16C i wiatrak na wyłączony.
    W mieście gdy wiatrak chodzi na 1 kresce, a temp. zewnętrzna jest około -2 to wskazówka potrafi opaść nawet głębiej niż w moim poście z 22go. Aby wymusić tą sytucję do prezentacji opracowałem opisaną tam procedurę
    I przyznam że mnie to niepokoi.

  8. #48
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    To, że temperatura pływa to normalne.

    Odpowiedz mi na pytanie: jak masz ustawione ogrzewanie?
    Auto? Full auto? Ile stopni? Jak mocno wieja wentylatory?
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  9. #49
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    345

    Domyślnie

    Tak, układ chłodzenia ma pewne wahania temperatury, ale przy stałym obciążeniu, przynajmniej w teorii, temperatura powinna się stabilizować.. Jak widać u mnie przy w miarę stałym obciążeniu wahania są rzędu 15C.. Ale bardziej niepokoi mnie że temp. spada tak nisko.
    ASO też uważa że to "nietypowe". Niestety nie mają innej 159 z tym silnikiem do porównania. Dlatego tak Was męczę o doświadczenia z silnikiem TBI.
    Jak pisałem w poprzednim poście, w czasie testu na autostradzie, ogrzewanie było nastawione na 16C, wiatrak na zero, tryb manual. Test trwał ok. 40 minut, więc wnętrze było już nagrzane. Test po mieście: ogrzewanie na 16 i wiatrak na 1 kresce, manual.

    Pamiętam że w mojej poprzedniej 156 JTS wskazania temp. nie były uśredniane przez centralkę i wyraźnie można było obserwować pewne "wahania" ..
    Natomiast nie przypominam sobie aby zeszłej zimy w 159 były jekiekolwiek wahania wskazówki temp. silnika...
    Ostatnio edytowane przez donvito ; 26-01-2015 o 09:57

  10. #50
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    No to powiem Ci zagwozdka... u mnie przy takich parametrach nadmuchu powietrza wskazowka nie drgnie chocby nie wiem co.
    W teoretycznie mniej sprawnym silniku benzynowym nie powinienes miec problemow z ogrzewaniem przy ustawieniu na 16 stopni i jedna kreske.

    Dotykales chlodnice przy wskazaniu wskaznika na np 70-80 stopni?
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

Podobne wątki

  1. [159] Temp. silnika.
    Utworzone przez kejml90 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 22-11-2015, 21:53
  2. [Giulietta] wskazania temp. płynu
    Utworzone przez tx555 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-05-2014, 12:15
  3. temp silnika 74 C
    Utworzone przez kylo1990 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-08-2012, 11:00
  4. [145] temp. silnika??
    Utworzone przez wesolylukasz69 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-05-2010, 16:53
  5. [156] temp cieczy chłodzącej a temp rzeczywista silnika
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-05-2008, 17:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory