Strona 70 z 152 PierwszyPierwszy ... 20606162636465666768697071727374757677787980120 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 691 do 700 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #691
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Achaj Zobacz post
    Zauważyłem, że troszkę się poci w jednym miejscu tak jak na załączonym obrazku. http://s1.tufotki.pl/2015/01/15/4XAct-hrcpcS.jpg?v=2 Mogę temat olać czy mam się zacząć martwić ?
    A mi się wydaje, że kolektor jest nieszczelny nie pomiędzy głowicą a kolektorem, a po prostu pomiędzy dwoma częściami kolektora. I dostęp do rozpołowienia kolektora na pół moim zdaniem powinien być po odkręceniu kilku rzeczy z góry.
    Czy nieszczelność jest groźna? Tak, tak samo jak każda nieszczelność w układzie dolotowym. Powoduje spadek ciśnienia doładowania i zbyt bogatą mieszankę, czyli dużo sadzy + dużo temperatury.

  2. #692
    Użytkownik Romeo Avatar LukeMazur
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Bieszczady
    Auto
    Toyota Supra JZA80 / Nissan Stagea RS260
    Postów
    1,002

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    A mi się wydaje, że kolektor jest nieszczelny nie pomiędzy głowicą a kolektorem, a po prostu pomiędzy dwoma częściami kolektora. I dostęp do rozpołowienia kolektora na pół moim zdaniem powinien być po odkręceniu kilku rzeczy z góry.
    Czy nieszczelność jest groźna? Tak, tak samo jak każda nieszczelność w układzie dolotowym. Powoduje spadek ciśnienia doładowania i zbyt bogatą mieszankę, czyli dużo sadzy + dużo temperatury.
    dzie
    Tak dokładnie, ale tak czy siak trzeba odkręcać sruby mocujące kolektor, co zatym idzie trzeba ogarnąć uszczelke.
    Jakby ktos był sprytny to odkręci samo to, ale i tak w pewnym momencie pompa stanie na przeszkodzie...


    Wypożyczę maszynkę do zaginania nadkoli - PW

  3. #693
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Achaj
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Kraśnik
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 16V Distinctive 2006
    Postów
    39

    Domyślnie

    pampik, nie mam pojęcia jak wyglądał demontaż, wywalanie klap ani ponowny montaż. Posiadam tylko fakturkę na wykonaną naprawę i nic więcej. W następnym tygodniu podjadę z tym do mechanika i spróbuję na początek tak jak radzicie. Kupiłem taki silikon http://allegro.pl/cx-80-silikon-czar...986995438.html , przeczyszczę wszystko dokładnie, delikatnie poluzuję na łączeniach i zapodam troszkę tego silikonu. Nie pomoże to trudno, wtedy będę się martwił. Może akurat mój mechanik wymyśli coś na to. Przejrzałem dzisiaj wszystko dokładnie od góry do dołu i jest to jedyne miejsce gdzie są oznaki wycieku, dosłownie na długości 3 - 4 cm więc fajnie by było jak by się udało to ogarnąć w ten sposób.

  4. #694
    Użytkownik Romeo Avatar LukeMazur
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Bieszczady
    Auto
    Toyota Supra JZA80 / Nissan Stagea RS260
    Postów
    1,002

    Domyślnie

    co do silikonu to tylko Victor Reinz....


    Wypożyczę maszynkę do zaginania nadkoli - PW

  5. #695
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    1.9 150KM
    Postów
    398

    Domyślnie

    Panowie mam zapytanie, dziś spędziłem trochę czasu z moim autkiem ,mianowicie wzięliśmy się za wywalenie klap(kolektor plastikowy).Nie znam historii auta więc wiem tylko to co dostrzegłem gołym okiem.Ogólnie nie taki diabeł straszny jednak podczas rozbiórki nie dało się zauważyć że ktoś już coś rozbierał. Wiecie jakie było moje zdziwienie jak po wyjęciu kolektora okazało się że siedzą same wałki wszystkie cztery (sterowanie klapami też było) Oczywiście zostały zdemontowane a otwory zaślepione ale ale i tu pytanie.Czy to możliwe żeby w plastikowym kolektorze się urwały cztery i nie narobiły szkody (może i tak być ale jedna klapka a tu wszystkie?)
    czy tak jak domniemam ktos je usunął a wałki i sterowanie klapami zostawił .Jak ktoś chce mnie oświecić to będę spokojniejszy bo nie wiem co myśleć .

  6. #696
    Użytkownik Romeo Avatar LukeMazur
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Bieszczady
    Auto
    Toyota Supra JZA80 / Nissan Stagea RS260
    Postów
    1,002

    Domyślnie

    Różnie bywa, jak komuś sie chciało sciagać kolektor i taka fuszere zrobić to niezbyt;D popatrz czy gdzies nie staneły w kanałach w głowicy. gdzies sie musiały podziać.


    Wypożyczę maszynkę do zaginania nadkoli - PW

  7. #697
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pawelek_S Zobacz post
    po wyjęciu kolektora okazało się że siedzą same wałki wszystkie cztery (sterowanie klapami też było) Oczywiście zostały zdemontowane a otwory zaślepione ale ale i tu pytanie.Czy to możliwe żeby w plastikowym kolektorze się urwały cztery i nie narobiły szkody (może i tak być ale jedna klapka a tu wszystkie?)
    czy tak jak domniemam ktos je usunął a wałki i sterowanie klapami zostawił .Jak ktoś chce mnie oświecić to będę spokojniejszy bo nie wiem co myśleć .
    W swojej zrobiłem podobnie, jak jest u Ciebie, usunąłem same klapy, ośki nie miały luzów, więc odłaczyłem ich napęd i zostały na swoim miejscu. Raczej rzeczą niemożliwą jest, żeby wszystkie klapy powpadały do silnika bez widocznej szkody dla niego.

  8. #698
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    1.9 150KM
    Postów
    398

    Domyślnie

    Za późno na ponowne patrzenie ale patrzyliśmy dokładnie widać było dokładnie i nie dostrzegliśmy ani ja jako pomocnik ani MÓJ CZŁOWIEK ha ha od zadań specjalnych .Widać było zawory więc nie wiem .Auto pomyka całkiem ładnie oprócz cheka od EGR=a bo już nie był programowo wykasowany -późno było ,załatwię to w tygodniu.

  9. #699
    Użytkownik Romeo Avatar LukeMazur
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Bieszczady
    Auto
    Toyota Supra JZA80 / Nissan Stagea RS260
    Postów
    1,002

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    W swojej zrobiłem podobnie, jak jest u Ciebie, usunąłem same klapy, ośki nie miały luzów, więc odłaczyłem ich napęd i zostały na swoim miejscu. Raczej rzeczą niemożliwą jest, żeby wszystkie klapy powpadały do silnika bez widocznej szkody dla niego.
    No juz widze ze nawet z klapkami nygustwo sie was trzyma. Jak sie ma kolektor na wierzchu to robi się to porządnie. Dla mnie to dalej nie jest tak jak ma być. Wasze samochody wiec sobie róbcie co chcecie;D


    Wypożyczę maszynkę do zaginania nadkoli - PW

  10. #700
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukeMazur Zobacz post
    No juz widze ze nawet z klapkami nygustwo sie was trzyma. Jak sie ma kolektor na wierzchu to robi się to porządnie. Dla mnie to dalej nie jest tak jak ma być. Wasze samochody wiec sobie róbcie co chcecie;D
    I tym się właśnie różni pasja od rozsądku
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory