A słychać pompę jak przekręcasz kluczyk ?
A słychać pompę jak przekręcasz kluczyk ?
Kolego mialem ten problem i nawet 2 raz mi sie tak zrobilo w boxerze (niedawno) Zalalem Belle po korek kupilem preparat do czyszczenia przewodow i wtryskow STP i przejechalem 300km pierwsze 100km tak do 3500tys/obr ile auto moglo a potem juz szlo jak buza i na pelnej piz... i teraz niemam problemow![]()
Było AR 145 Boxer 1,6---> Blu Inca AR 147 JTD 1,9 115KM +
Skoro nie pali się kontrolka to musi być coś z wtryskami , pewnie są zaklejone . Może faktycznie zalej płyn do płukania wtryskiwaczy
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Pompy nie słychać bo jest wymieniona na nową![]()
Co do zalania po korek to juz tak robiłem i dolewałem tego środka do czyszczenia wtrysków. Teraz przy obecnym stanie to nawet nie pociągnie na benzynie do 3,5tys obrotów. przed rozłaczeniem akumulatora to jeszcze by to dało się zrobić a teraz to już nie:/;/;/ dlaczego nastąpiła taka zmiana po odpięciu akumulatora??
Mialem dokładnie takie same objawy w boxerze na Motronicu MP3.1 - solucja: sonda lambda. A teraz dlaczego tak a nie inaczej: gdy silnik byl zimny sterownik wtrysku ignorowal wskazania lambdy, gdy silnik troszeczke sie zagrzal sterownik zaczyna brac pod uwage sygnal z sondy i zaczynają sie klopoty. U mnie padnieta byla grzalka sondy wiec wlasciwa temperature i oczywiscie wskazania dawala zdecydowanie pozniej, niz w przypadu gdyby byla podgrzana grzałką.
Po jakimś czasie gdy sterownik, nie mógł sobie poradzic z błędnym sygnalem sondy(zalewanie silnika ogromnymi ilosciami paliwa, w konsekwencji szarpanie itd) zaczyna go na powrot ignorowac, lub tez sonda zaczyna sie nagrzewac od przeplywajacych spalin i jej wskazania wracaja do normy. W konsekwencji cala sytuacja wraca prawie do normy.
U mnie po prostu zdechla grzalka lambdy.
Proponuje ja kontrolnie odlaczyc (na odlaczonym aku) i pojezdzic.
33 1.7IE 8v Mirto Verde; 75 1.8 ie Rosso Alfa; 159 SW JTDm Q4 Nero Carbonio Met. & Poltrona Frau inside
Ypsilon 0.9 TA BiColore Platinum
było: 147 Selespeed, 146 1.6 TS
Czyli proponujesz odłączyć grzałke sondy czy całą sonde?? (wymieniłem na nową, oryginalna sondę)
w piatek auto zaczeło mi szarpać. Chociaż mam wrażenie że to hamulce mi sie blokują :O zapalam, ruszam jest wszystko ok, gwałtownie zahamuje i zaczyna szarpać autem, a podczas jazdy auto sie buja jakby jedna opona miala niezłego balona. Co może być nie tak? Czy to hamulce?
Drodzy koledzy.
Pozbyłem się problemu z moją bellą. Zaprowadziłem ją do "magika" i efekty są widoczne.
Przechodząc do konkretów to zostały przeczyszczone wtryskiwacze oraz minimalnie źle była ułożona pompa paliwa przez co nie podawała dobrze paliwa. Teraz już nie dopuszcze do "zapieczenia" wtryskiwaczy. Na szczęscie sterownik nie poszedł po odłaczeniu akumulatora.
Apeluje do wszystkich posiadaczy belli z instalacją gazową.
Od czasu do czasu jeźdźijcie na benzynie a dla tych którzy nie mają instalacji sekwencyjnej proponuje założenie czujnika temperatury, aby on decydował o przełączeniu autka na gaz.
Pozdrawiam i dzięki wszystkim za udzielone odpowiedzi. Thanx