Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 89

Temat: Rozpórka kielichów

  1. #31
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    No właśnie teraz, na obniżonym zawiasie i 18" czuję skręty przedniej części nadwozia, przejeżdżając przez zapory zwalniające stosowane przez drogowców.
    I wydaje mi się, że taka rozpórka by się przydała.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  2. #32
    Użytkownik Fachowiec Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,016

    Domyślnie

    Szerszeń, racja. U mnie jak alfa zamarznie tez słychać ruchy budy przy powolnym przejeżdżaniu po muldach.
    Do pełnego efektu trzeba by założyć jeszcze dolną i na tył
    Jest 166 3.0 V6 24v Distinctive
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  3. #33
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,643

    Domyślnie

    166 generalnie ma dość wiotką płytę. Nawet przy podnoszeniu lewarkiem drzwi w o zamek szurają. Słychać to chociażby jak komuś uszczelki skrzypią. Więc ta podatność wynika nie z pracujących kielichów amortyzatorów tylko z całej karoserii.

  4. #34
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    tylko z całej karoserii
    Tudzież z jej wieku. Ale nie zmienia to faktu, że ciekawy jestem, czy rozpórka coś by dała?
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  5. #35
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,643

    Domyślnie

    Też jestem ciekaw. Ale interesowały by mnie raczej konkretne pomiary. Nie subiektywne odczucia bo psychika potrafi płatać figle już kiedyś komuś (nie pamiętam na jakim forum) proponowałem żeby zrobił pomiary rozstawu pomiędzy kielichami z rozpórką przykręconą i odkręconą jedną stroną. Chodzi o to aby zobaczyć jaki wzajemnie ruch wykonują oba kielichy. Nie doczekałem się wyniku, nie wiem dlaczego ale moja hipoteza jest taka że nie będzie śladu lub będzie to rząd "dyszek" a żeby skuteczność rozpórki była realnie dostrzegalna to ten ruch musiałby być rzędu kilku mm albo i więcej.
    Nie zapominajmy też o tym że rozpórki stosuje się w autach sportowych gdzie przeciążenia są takich rzędów że mogłyby zaszkodzić konstrukcji auta (czasami fabrycznie ze względu na osłabioną konstrukcję przez wstawienie dużego silnika do małego auta). Sugerujecie że przejeżdżanie na 18" po chopkach może mieć z tym związek?

  6. #36
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    jeździlem barchetta z rozporka i moja bez, roznica byla kolosalna. ale tam nadwozie bylo takie miekkie ze jak zmienialem kolo to drzwi nie mozna bylo otworzyc

  7. #37
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Nie zapominajmy też o tym że rozpórki stosuje się w autach sportowych gdzie przeciążenia są takich rzędów że mogłyby zaszkodzić konstrukcji auta (czasami fabrycznie ze względu na osłabioną konstrukcję przez wstawienie dużego silnika do małego auta). Sugerujecie że przejeżdżanie na 18" po chopkach może mieć z tym związek?
    To zależy jak jedziesz. Kuzyn "zrobił" sobie stare VW Polo na tor i z tyłu w bagażniku (wywalona kanapa) pomiędzy kielichami dał rozpórkę ze stalowej rury fi 30mm czy jakoś. Jak wrócił z toru, to rura była zgięta w pół. Nigdzie nie przywalił, po prostu brał ostro zakręty. Takie są obciążenia na zakrętach. Jeżeli 166 polecisz szybko na krętej drodze, to kasta ma takie właśnie obciążenia - jeżeli można to zminimalizować jakoś, to jestem za. Myślę, że przy dynamicznej jeździe te ruchy to co najmniej kilka mm.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  8. #38
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,643

    Domyślnie

    Ciekawe czy uda się to sprawdzić. Rozpórka z tyły by nie sprawiała w 166 problemów. I tak kanapa się nie składa

  9. #39
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,460

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Ciekawe czy uda się to sprawdzić. Rozpórka z tyły by nie sprawiała w 166 problemów. I tak kanapa się nie składa
    Właśnie ze względu na sztywną kanapę myślę, że z tyłu to ma mały sens. Ale przód jest ciężki i IMO mało sztywny, więc jak już to bym tutaj celował. Najchętniej bym przyjął rozpórkę/osłonę silnika w stylu X, ale wiem, że to mało realne
    Coś jak to:
    http://s1197.photobucket.com/user/Ex..._1312.jpg.html
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  10. #40
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,643

    Domyślnie

    Ja bym ją przyjął ze względu na wygląd przeszkliłbym sobie maskę wtedy

Podobne wątki

  1. Bydgoszcz: rozpórka kielichów amortyzatora
    Utworzone przez feecle w dziale Kujawsko-pomorskie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-08-2013, 19:58
  2. Rozpórka kielichów GT 3.2, foto relacja
    Utworzone przez gacekszadek w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 17-10-2012, 17:20
  3. [156] Rozpórka kielichów
    Utworzone przez Andreus1979 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-03-2010, 10:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory