Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 89

Temat: 4HP20 Sportronic. Po przełaczeniu na D lub R, nie jedzie

  1. #31
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Od zawsze dedykowany i występujący we wszystkich materiałach jakie czytałem był Esso LT 71141. Zawsze taki miałem i nie było problemów. Kolor miodowy. Później powstały jakieś zamienniki, ale na ile są dobre i nie sprawiają niespodzianek to nie wiem.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  2. #32
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    Bzdury.
    Prawidłowa kontrola poziomu oleju odbywa się na pracującym silniku po wstępnym rozgrzaniu oleju. Na bagnecie masz dwa wskaźniki dla określonych temperatur oleju. Dlatego najlepiej podpiąć sie kompem, sprawdzić temperaturę oleju i dopiero sprawdzać, aby wiedzieć na który wskaźnik patrzeć.
    Błąd większości mechaników polega na tym, że wymieniają olej jak jest gorący. Olej po rozgrzaniu zwiększa swoja objętość. I tak spuszczają 4l gorącego oleju i dolewają 4l zimnego, z którego po rozgrzaniu robi się 5l. Stąd się bierze większość problemów po wymianie oleju.
    I wszystko w temacie chyba.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  3. #33
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Bierutów
    Auto
    AR 166 3.0 V6 Sportronic 4HP-20
    Postów
    31

    Domyślnie

    Dokładnie też tak uważam, na zimno, na uruchomionym silniku powinno być poniżej stanu a po rozgrzaniu oleju przybywa i zaczyna się wysączać śrubą kontrolną wskazując właściwą ilość. Tym czasem u mnie było 1,5 na zimno, ponad stan i po dopaleniu oleju nie ubywało pomimo ok. 20min pracy silnika. Dziwne jest to, że na chwilę zaskoczyła i normalnie biegi były, po chwili znów nie działało. Prawdo podobnie problemem jest pozycjoner skrzyni...takie mamy domysły na tą chwilę.
    Co do wymiany oleju z konwertera to robi się to prosto - wymiana dynamiczna i przelewam skrzynię 10l oleju i po kłopocie. Problemem jest jedynie wlew oleju, ponieważ pod śrubą gdzie u niektórych jest bagnet, ja mam otworek 2-3mm, więc za wiele się tędy nie doleje. Chyba trzeba będzie zbudować urządzenie do zalewania olejem przez śrubę kontrolną z jakiegoś grubego węża...
    Pozdro.

  4. #34
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lesterek Zobacz post
    Chyba trzeba będzie zbudować urządzenie do zalewania olejem przez śrubę kontrolną z jakiegoś grubego węża...
    Też tak robiłem, ale wymiana dynamiczna nie wymienia całkowicie starego oleju. Jeżeli był on zły (w sensie typu, nie zużycia), to w niskim (ale zawsze) stężeniu pozostanie.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  5. #35
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Dynamiczna powinna wymienić wszystko. W końcu przepłukuje całą skrzynię. To statyczna nie wymienia w 100%.

  6. #36
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Nie do konca masz racje Marek. Przy dynamicznej wymianie punktem odniesiania jest powrot "czystego" oleju a to nie do konca oznacza ze w kazdym elemencie jest olej prawidlowy. Pewnie to wystarczy ale zeby miec 100% pewbpsc to trzeba byloby rozebrac skrzynie.

  7. #37
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Bierutów
    Auto
    AR 166 3.0 V6 Sportronic 4HP-20
    Postów
    31

    Domyślnie

    Po podpięciu do skrzyni...
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	mms_img1342967942.jpg
Wyświetleń:	211
Rozmiar:	241.8 KB
ID:	155976  

  8. #38
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Po tych błędach to wyglada mi to na zalany sterownik.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  9. #39
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    A czy przy niskich temperaturach ta skrzynia ma jakiś tryb rozgrzewania bo mam wrażenie, że jak jest poniżej zera to rano "ślizga", a dopiero po przejechaniu tak 1-2 km przestaje, czy po prostu zużycie?

  10. #40
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Program rozgrzewający to po prostu trzymanie wyższych obrotów. Ale to jest kwestia kilkuset metrów, może kilometra

Podobne wątki

  1. Jakie podświetlenie PRND - Sportronic 4HP20 ?
    Utworzone przez suchyprosto88 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-05-2015, 09:02
  2. Wsady ecu 3.0 V6 Sportronic 4HP20
    Utworzone przez jendger w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-02-2015, 19:13
  3. Wadliwe działanie skrzyni biegów Sportronic 4HP20.
    Utworzone przez Markus91 w dziale 166
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 29-10-2012, 20:00
  4. Koło zamachowe - 4HP20 Sportronic '99 3.0
    Utworzone przez gms247 w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 09-12-2011, 15:18
  5. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 13-05-2011, 08:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory