Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 51

Temat: Wałki rozrządu: czy faktycznie warto zmienić?

  1. #41
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Teddy84 Zobacz post
    Grzebanie problematycznego silnika tylko zwielokrotnia te problemy. Zostaw fabrykę. A jeśli chcesz jednak coś wiecej mieć z JTS to rewizja dołu panewki nowki wpadają, ostre wałki plus ITB z porządnym strojeniem(limiter pewnie trzeba będzie przesunąć) i pewnie 200 koni pęknie tylko jakim kosztem ??? Strojenie mało nie kosztuję. Najtanszy Swap na 3.0 będzie i największy przyrost w stosunku do wydatków. Swapy na 16VT i 20VT to jazda z elektroniką bo to nigdy w tej budzie nie wystepowało (ale do ogarniecia). Tyle że wtedy jeżdzi to po prostej jak Grzesiekk pisze. Mocne wysoko obrotowe N/A to jest to co Ci do zabawy na winklach potrzeba ale to worek kasy i wiele nie wiadomych ( o ile o TSie mozna powiedzieć ze coś gdzieś jako wzór widnieje to JTS to totalna abstrakcja i sprawdzanie na sobie rozwiązań)

    Dlatego też napisałem koledze aby najpierw znalazł sprawdzonego tunera który na ori sterowniku wystroi na nowo tego JTSa, a że jest to Direct injection we włoskim wydaniu to będzie ciężko w Polsce.

    Zbudowanie mocnego wysokoobrotowe silnika to wielki wór kasy do wydania, zwłaszcza w przypadku TS/JTS, ze starego silnika zostaje tylko praktycznie odlew głowicy i blok z wałem, wszystko inne do wymiany:
    - układ korbowo-tłokowy trzeba od podstaw zweryfikować, obrobić wał, odchudzić przeciwwagi, wyważyć dynamicznie wał korbowy ze wszystkim co się z nim kręci, włącznie z zamachem i dociskiem sprzęgła
    - stalowe zawory w głowicy JTSa nie wytrzymają kręcenia na 8000rpm i więcej zwłaszcza z racji tego że będą musiały pracować z bardzo mocnymi sprężynami zaworowymi, albo idziemy w mocne lekkie zawory inconelowe albo w Tytan, do tego jak wspomniałem nowy set sprężyn zaworowych, tytanowe talerzyki, gniazda zaworowe berylowe
    - nowe kute tłoki na CR 12,5-13,0
    - nowe kute korbowody
    - śruby korbowodów minimum ARP2000 a najbezpieczniej na takie zakresy RPM stosujemy X9000
    - śruby głowicy ARP lub nie gorsze
    - wywalamy hydropopychacze i przechodzimy na lekkie mechaniczne szklanki
    - pełna obróbka głowicy pod nowe graty, porting kanałów z uwzględnieniem przepływów jakie ma generować głowica pod zastosowane wałki rozrządu
    - pełna obróbka bloku pod nowe tłoki na trochę inne pasowania niż fabryka przewidziała J
    - poprawka układu smarowania, nowa pompa plus przeróbka jej bypassu, chłodnica oleju i inne tego typu zabawki, mile widziana sucha miska lub minimum przebudowa fabrycznej
    - wszelkie koła z napędu pasowego do zrobienia na nowo ze stopu Alu, do tego przeliczenie ich średnic na nowy zakres RPM żeby nasz alternator i reszta urządzeń pomocniczych w krótkim czasie nie eksplodowały
    - budujemy lub kupujemy gotowca ITB na zakres pracy wałków rozrządu jakie kupiliśmy.

    Tak naprawdę jak widać wałki to dopiero wstęp do wszystkiego i to w sumie jedna z tańszych rzeczy przy budowie takiego silnika, generalnie zbudowanie stricte prawie wyczynowego silnika N/A od podstaw który z 2000ccm może legitymować się ~250KM to około 15-20 000zł.
    A na koniec okazuje się że nasza skrzynia biegów całkowicie nie nadaje się do współpracy z takim silnikiem, raz że jest totalnie nie pod niego zestopniowana na zakres pracy silnika 5000-8500rpm dwa że mosiężne synchronizatory po 500km jazdy sypią się pył i wbicie biegu w okolicach 8000rpm graniczy z cudem – budujemy kłówkę J koszt ~20 000 zł.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  2. #42
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    GrzesiekK., szkoda tylko, że to Twoje pisanie to psu na budę, bo pytający i tak nie chce nic robić z autem, tylko włożyć same wałki i nie dotykać się do reszty...

    tak więc odpowiedź do cuoreventi na pytanie brzmi - NIE, NIE MA SENSU WKŁADAĆ OSTRZEJSZYCH WAŁKÓW NIŻ SERIA. chyba że chcesz włożyć 20 tysięcy tak jak GrzesiekK. napisał to szerokiej drogi.

    ps. co do strojenia, mam jedną kompetentną osobę we wrocławiu, która na 99% ogarnie ten sterownik.

  3. #43
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał siewcu Zobacz post
    co do strojenia, mam jedną kompetentną osobę we wrocławiu, która na 99% ogarnie ten sterownik.
    Podałbyś ten namiar.

  4. #44
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

  5. #45
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał kylo1986 Zobacz post
    Ta planów to tu było od ......:
    Uturbianie Busso- Alfy jak i właściciela nie widać ....
    Inny sobie szukał auta do zabawy do 30 koła, snuto tu opowieści o Sti, Camaro V8 i jakieś jeszcze cuda na patyku (dla mnie propozycje jakie się tam pojawiały są abstrakcyjne i to byłby ulep), a zawitała GTV, zapewne łoi STi pod każdym względem
    Teraz JTS robiony na wyścigówkę- swoja droga jakby go wybebeszyć, to efekt finalny zbliżony do władowania kilku tysi w silnik, ale zapewne ma być klima i "perskie dywany"
    Co następne GTA Q4??????????
    Niedawno na pewnym forum sprzedawała się buda RX8- powiedzmy że ją sobie zarezerwowałem (brak silnika skrzyni, wału, magla- reszta była), ktoś w temacie tej wyścigówki do 30 tysięcy napisał kupić z zapieczonym silnikiem wsadzić coś innego i pojechał.
    Internet wszystko łyknie, po wstępnych podliczeniach ciężki było by się w 20 tysiącach obrócić na K20 pod maską (buda to były 3 kafle z tej kwoty)
    Nie wiem ile kosztuje modzenie JTSa, wiem za to ile kosztuje wsadzenie w miejsce mojego JTD V6, oraz orientacyjny koszt 20VT i trzeba naprawdę kochać swojego makarona żeby w to się bawić
    A Ty jak zawsze wypowiadasz się jako guru wszelakch modów, bo potrafisz pojechać do mechanika i powiedzieć żeby Ci swapa na seryjny silnik zrobił.

    Jeśli chodzi o wtrysk, to zawsze można mu zapodać głowice z TSa... dół chyba został taki sam?

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  6. #46
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    A Ty jak zawsze wypowiadasz się jako guru wszelakch modów, bo potrafisz pojechać do mechanika i powiedzieć żeby Ci swapa na seryjny silnik zrobił.

    Jeśli chodzi o wtrysk, to zawsze można mu zapodać głowice z TSa... dół chyba został taki sam?
    Albo dolożyć wtrysk pośredni w kolektor co wiąże się oczywiście z przeróbką a seryjne ecu mówi papa

  7. #47
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    A Ty jak zawsze wypowiadasz się jako guru wszelakch modów, bo potrafisz pojechać do mechanika i powiedzieć żeby Ci swapa na seryjny silnik zrobił.

    Jeśli chodzi o wtrysk, to zawsze można mu zapodać głowice z TSa... dół chyba został taki sam?
    Jak nie umiesz to nie grzeb, tak mnie uczono. Są też rzeczy bez sensu, których nawet nie opłaca się zaczynać, bo ile byś nie władował i tak z gówna wyścigówki nie zrobisz ( tu wykaże śię małym patriotyzmem, ale ogólnie z Alf dużo nie wyciśniesz).
    Patrząc na twoje długoletnie zmagania jednak się podbudowuję i może coś zacznę sam grzebać niedługo
    A ty przypadkiem kiedyś też tak nie zlecałeś, tylko potem uwierzyłeś w swoje siły????
    Ostatnio edytowane przez kylo1986 ; 29-01-2015 o 10:16

  8. #48
    Użytkownik Znawca Avatar KHOT
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Panzergrau
    Postów
    1,309

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    A Ty jak zawsze wypowiadasz się jako guru wszelakch modów, bo potrafisz pojechać do mechanika i powiedzieć żeby Ci swapa na seryjny silnik zrobił.
    Ja to zrozumiałem raczej w kontekście słomianego zapału co lepszych na tym forum - plany opisywane w tematach wielkie, a po jakimś czasie wszystko cichnie i wszyscy zapominają o sprawie. Niejeden już miał robić... części kupował... prawie robił... szkoda tylko że mało kto zrobił.
    "Aby zrozumieć „paradoks" konia ciągnącego wóz,
    najlepiej wyobrazić sobie co się będzie działo, jeśli koniowi założymy wrotki."

    "Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."


  9. #49
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Auto ma być do frajdy, nie tylko na prostej. Ścigać się z nikim nie zamierzam a już tym bardziej z VAG. Swap też odpada, bo serce auta jest zdrowe.

    Colombo&bariani widzę że mają wałki 270/260 czasu otwarcia, czyli jeszcze mniej niż Świątek.
    To tak szczerze Ci powiem - kupiłbym Mazdę RX8 z zarżniętym motorem, za dychę można takie auto dostać. Dokładasz do tego jakieś 15 tysięcy i masz RX-8 z silnikiem 1.8t VAG-a, który ma taaaaaaki potencjał, jeśli chodzi o generowanie mocy. I to byłby sensowny samochód

    Dodano po 2 minutes:

    Cytat Napisał kylo1986 Zobacz post
    Niedawno na pewnym forum sprzedawała się buda RX8- powiedzmy że ją sobie zarezerwowałem (brak silnika skrzyni, wału, magla- reszta była), ktoś w temacie tej wyścigówki do 30 tysięcy napisał kupić z zapieczonym silnikiem wsadzić coś innego i pojechał.
    Heh, widzę że nie jestem osamotniony w wizji auta do codziennego upalania
    Ostatnio edytowane przez Tomek_KRK ; 03-02-2015 o 14:58 Powód: Dodano
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  10. #50
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    To tak szczerze Ci powiem - kupiłbym Mazdę RX8 z zarżniętym motorem, za dychę można takie auto dostać. Dokładasz do tego jakieś 15 tysięcy i masz RX-8 z silnikiem 1.8t VAG-a, który ma taaaaaaki potencjał, jeśli chodzi o generowanie mocy. I to byłby sensowny samochód

    Dodano po 2 minutes:



    Heh, widzę że nie jestem osamotniony w wizji auta do codziennego upalania
    Co do upalania to nic nie przebije S4 B5 pod względem finansowym (koszty zakupu, grzebania itd. i ja w tą stronę idę, z tym że trzema mieć na furę+drugie tyle lub czekać na coś zrobionego), chyba że priorytetem jest tylny napęd i zamiatanie zadkiem, wtedy kierowałbym się bardziej ku S13.
    RX-8 co niektórzy określają jako kultowa furkę, ale po bliższym przyjrzeniu się to kultowa była RX-7, jej następczyni jest długą ciężką krową. Znam jednego wielbiciela Renesisa i tylko go do robienia bączków używa i wygłupiania się, spalanie grubo powyżej 20 litrów go nie przeraża bo sra forsą
    A i cena budy RX8, przed rokiem chciałem dać 7 koła, za rozwalonego Renesisa który stał nieopodal bloku mojej siostry, dwa miesiące temu buda z całym środkiem, na ksenonie stała za 3500- nie minął tydzień jak poszła
    W 15 tysiach na modzenie się nie wyrobisz, jak ma być jak z fabryki- człowiek z Włoszczowej wkładający już zawodowo K20 liczy 16-17 tysi za Swapa, a to tylko 200 kuni, no ale tam się turbo dokleja jak z klocków

Podobne wątki

  1. Czy warto zmienić kolektory wydechowe w 156 2.5 V6 na 166 3.0 lub GTV 3.0?
    Utworzone przez tryme w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-06-2013, 11:04
  2. [155] Wałki rozrządu - 1,7 a 2,0 TS 8v
    Utworzone przez maicher w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-11-2011, 19:05
  3. Wałki rozrządu od 164 3.0 V6 12V QV do 155 2.5 V6
    Utworzone przez muzzy w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 30-10-2007, 21:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory