Strona 62 z 119 PierwszyPierwszy ... 12525354555657585960616263646566676869707172112 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 611 do 620 z 1186

Temat: Raport spalania

  1. #611
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    ja miałem wrażenie kiedyś po własnej obserwacji że na dynamic przy tej samej predkosci spalanie było nawet mniejsze niż na normalu ale najlepiej jak sie wypowie ktoś z tempomatem kto robił oba pomiary dokładnie na tym samym odcinku-bo inaczej to nie bedzie zbyt dokładne, wystarczy delikatne pochylenie drogi nie widoczne gołym okiem i juz wynik spalania może sie sporo różnić na plus lub minus

  2. #612
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar milleniusz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    387

    Domyślnie

    Robiłem takie testy kiedyś na początku. Przy przełączaniu z D na N nie zauważałem żadnej różnicy na liczniku spalania chwilowego. Rzeczywiście nachylenie drogi ma bardzo duże znaczenie, więc taki test to tylko parę sekund przed i po przełączeniu trybów. Innymi słowy - jadę z daną prędkością na tempomacie w trybie D, obserwuję trasę żeby było w miarę płasko i licznik spalania chwilowego, żeby podawał wartość stałą przez powiedzmy 5 sekund, przełączam i przez dalsze 5 sekund obserwuję licznik. O ile się warunki drogowe nie zmieniały, to wskazania były identyczne. Myślę, że to w miarę rzetelny pomiar, choć rzeczywiście należałoby dany odcinek przejechać dwa razy, ale to nigdy mi się nie chciało. O ile te kilkaset metrów jest o stałym nachyleniu, to pomiar jest ważny. A robiłem tych testów trochę, pewnie więcej niż 10.

    Co do wartości bezwględnych, to potwierdzam obserwacje kolegi Radka.
    ___

  3. #613
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Podawanie spalania z licznika chwilowego jest totalnie bez sensu - tylko średnie spalanie z odcinka min 10km informuje o realnym spalaniu samochodu
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #614
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Zgadza się, chwilowe jest mocno zawyżone zazwyczaj.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  5. #615
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar milleniusz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    387

    Domyślnie

    Sami jesteście bez sensu.

    Nie podawałem spalania, tylko deltę, która wynosi mniej więcej zero. To czy auto na danym odcinku pali 5, czy 9 litrów w zależności od nachylenia terenu jest bez związku - piszę tylko, że nie zaobserwowałem zmian podczas przełączania między trybami D i N. O ile pamiętam licznik spalania chwilowego ustala się dość szybko, co można zaobserwować poprzez dodanie gazu, zatem jeśli po przełączeniu trybów nic się nie zmienia, to mogę wysnuć wniosek, że różnice w spalaniu między trybami, przy takich samych warunkach i prędkości są pomijalne.

    Generalnie te liczniki spalania nie są zbyt dokładne, ale przy tej metodzie pomiaru nie powinno mieć to znaczenia bo błędy się znoszą. Choć akurat w Alfie ten licznik jest dość dokładny - w innym aucie konsekwentnie mi zaniża o pół litra na 100 km. W Alfie rozrzut jest 0,2 - 0,3 ale w obie strony, czyli w miarę OK, bo może być to spowodowane np. różnicą poziomów paliwa przy tankowaniu do pełna.

    Jak komuś się chce zrobić pomiar z 10 km to chętnie poczytam.
    ___

  6. #616
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    Pytałem bo myślałem że mam coś nie teges. N lub D na spokojnej jeździe - niekoniecznie wolniej nie daje różnicy w spalaniu benzyny.

  7. #617
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Owszem daje, ale właśnie spalanie odczytywane jako wartość średnia z odcinka testowego.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #618
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Owszem daje, ale właśnie spalanie odczytywane jako wartość średnia z odcinka testowego.
    Trata tata - napisałem o średniej z tego samego odcinka - to po pierwsze. Po drugie sprawdzałem dwa razy! Bo nie chciałem uwierzyć. A test na A4 Kraków-Tarnów.
    Na marginesie jak na N trochę się poćwiczy dynamikę to się adaptuje zachowanie auta do zachcianek, chyba tylko hamowanie jet jak było, ale nie było potrzeby

  9. #619
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar milleniusz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    387

    Domyślnie

    Cytat Napisał dobryalf Zobacz post
    Trata tata - napisałem o średniej z tego samego odcinka - to po pierwsze. Po drugie sprawdzałem dwa razy! Bo nie chciałem uwierzyć. A test na A4 Kraków-Tarnów.
    Rzadko już jeżdżę Julką teraz w dłuższe trasy, bo bym zrobił taki test. Choć moim zdaniem ta moja uproszczona metoda jest równie wiarygodna, a znacznie prostsza i szybsza. Te swoje testy robiłem w nocy, na drogach ekspresowych, bez ruchu praktycznie.

    Przy teście odcinkowym trzeba powielić warunki drogowe, co może być trudniejsze, bo wystarczy, że trzeba przyhamować, wyprzedzić, a nawet samo ustawienie prędkości na identyczną może się nie być zdbyt dokładne. Choć z drugiej strony wszystko jest kwestią założonej tolerancji. Ja osobiście jestem przekonany, że przy jednostajnej prędkości różnica w spalaniu między trybami D i N jest pomijalnie mała, jeśli w ogóle występuje.
    ___

  10. #620
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    giulietta 1.4 TB
    Postów
    7

    Domyślnie

    Po kilkukrotnych testach w podobnych warunkach stwierdzam, iż Tryb D i N na trasie, przy przyjęciu w miarę podobnej dynamiki jazdy nie różnią się od siebie spalaniem. Bo przecież sama idea eco drivingu polega na jak najszybszym rozpędzeniu się do prędkości podróżnej... i te dwa tryby różni to, że na N muszę po prostu mocniej wcisnąć gaz i pali tyle samo co na D. Pomijam kwestię, że tryb D kusi

Podobne wątki

  1. [156] raport spalania 1.9JTD
    Utworzone przez gsxr1000 w dziale 156
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 22-05-2018, 07:54
  2. Mały wzrost spalania 2.0 JTS
    Utworzone przez cykada w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-04-2013, 14:29
  3. ICS nie pokazuje spalania
    Utworzone przez mario1662.4 w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 12-08-2012, 16:55
  4. Wyświetlanie spalania na ics
    Utworzone przez Mat85 w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 20-01-2012, 22:55
  5. ICS nie pokazuje spalania
    Utworzone przez Malamut w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-02-2011, 20:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory