Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: 2.4 gaśnie, falowanie obrotów, biały dym, zagadka z przepływomierzem rozwiązana?

  1. #1
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie 2.4 gaśnie, falowanie obrotów, biały dym, zagadka z przepływomierzem rozwiązana?

    Witam
    Od pewnego czasu falowanie obrotów, gasnięcie na zimno po odpaleniu i nierówna praca silnika 2.4 JTD coraz bardziej dawały mi się we znaki.

    Kolektor sprawny, EGR sprawny, kompresja ok, ciśnienie na listwie podobnie, ogólnie wszystko sprawne a jednak nie do końca.
    Zdecydowałem się zainteresować ostatnim elementem a mianowicie przepływką.

    Cena orginału w ASO 860 zł, regenerowany fabrycznie 480 zł, zdecydowałem się najpierw na ten drugi.
    Jeden i drugi jest Bosch-a ale kolega który pracuje w hurtowni sprawdził mi numery części i tu zaczęły się schody.
    Przepływomierz regenrowany fabrycznie ma numer 0 281 002 764, orginał 71794087 i co najciekawsze miałem taki zamontowany w aucie, sądząc po dacie jego produkcji był z pierwszego montażu albo wymieniony krótko po zakupie. Co ciekawe ten przepływomierz wg katalogu jest do Brery i do Ducato, ale tylko wg katalogu Fiat...

    Porównałem to z katalogiem bosch i wychodzi na to że wg ich katalogu powinienem mieć przepływomierz o numerze 0 281 006 048.
    Mało tego, jak dowiedziałem się w Bosch-u przepływomierzy 0 281 002 764 i 0 281 006 048 nie można zamieniać gdyż są różnych typów....
    0 281 006 048 to HMF 7 opis

    http://www.bosch-automotive-catalog....26autoLoad%3D1

    0 281 002 764 to HMF6
    http://www.bosch-automotive-catalog....26autoLoad%3D1

    Mało tego. Wyszukując orginał(nie regenerowany fabrycznie) do mojej 159 2.4 dostaję numer 51827033 który wg katalogu Boscha zamienia się właśnie na 0 281 006 048

    Skąd zatem regenerowany fabrycznie ma inny numer niż orginał i dlaczego są różnych typów? Czyżby Fiat miał bałagan w katalogu?

    Kupiłem więc na własne ryzyko przepływomierz Boscha 0 281 006 048 i po jego założeniu problemy z nierówną pracą silnika i gaśnięciem zniknęły.

    Czyżby więc tu była zagadka gasnącego i nierówno pracującego 2.4 JTD? Jeśli ktoś ma podobny problem zachęcam do obejrzenia przepływki. Jeśli ktoś ma załozony numer 0 281 002 764 sugerowałbym jego wymianę na 0 281 006 048 zamiast wywalania klap i EGR-a

    Żródło http://bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Fiat ma bałagan. Do mojego 1.9 według ePer powinienem kupić przepływomierz do 2.4 (0 281 002 764).

    A w aucie siedział któryś z tych dwóch numerów (0 281 002 618 lub 0 281 002 683).

    Jak widać w kwestii przepływomierza trzeba się jednak bardziej posiłkować tym co jest w aucie lub katalogu Boscha, a nie tym co podaje ePer.

    BTW – zaglądałeś do środka kolektora ssącego? Widziałeś ile masz sadzy? Sadza w kolektorze na pewno pogarsza kulturę pracy po rozruchu. Zbyt dużo osób tego doświadczyło w 2.4, żeby się z tym nie zgodzić.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar mroku
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 Berlina 2.4jtd
    Postów
    134

    Domyślnie

    Jeśli Ci to pomoże to w moim 2.4 zamontowany jest 0 281 002 763. Eper pokazuje że powinien być 51 827 033 który zastąpił wcześniejszy 51 782 033.
    Ostatnio edytowane przez mroku ; 20-02-2015 o 10:18

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    Mi już nic nie pomoże, przepływka wymieniona i problem zniknął. Jahu może jak potrzebujesz przepływke moge ci dać swoją za kilka browarków

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    A w aucie siedział któryś z tych dwóch numerów (0 281 002 618 lub 0 281 002 683)
    Wg Bosch te dwa numery są zamienne. To jest to samo urządzenie. Wiem, bo przerabiałem temat.
    Z tym, że przepływomierz o numerze Fiata 7... to urządzenie oryginalne fabrycznie regenerowane - takie info uzyskałem u dilera. Cena poraża, o wiele taniej po prostu kupić ten sam model w hurtowni. Nawet w ASO Boscha mają go taniej.
    Proponuję zadzwonić do ASO Bosch i podadzą prawidłowy numer.
    jasio79, robiłeś logi na starym przepływomierzu?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    Robiłem na starym i nowym
    logi_przeplywomierz.zip

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Gołym okiem widać, że stary świrował
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    po czym to stwierdziłeś? Po wskazaniach temperatury czy po falowaniu dawki zmierzonej względem zadanej?

  9. #9
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Wartość zmierzona masy powietrza była znacznie mniejsza od oczekiwanej.
    Z ciekawości, jaki masz interfejs?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Wartość zmierzona masy powietrza była znacznie mniejsza od oczekiwanej.
    Z ciekawości, jaki masz interfejs?
    ELM 327 na USB i BT do Androida.

    Różnice widać ale skupiałem się na tym że wariowała mi wcześniej temperatura. Przy -10 stopniach potrafił pokazać temperature 20 stopni.

    Drugi arkusz to przepływka nowa wyjęta świeżo z pudełka

Podobne wątki

  1. Falowanie obrotów
    Utworzone przez xXSoPeLXx w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-10-2014, 11:18
  2. [164] Falowanie obrotów 3.0 V6 12V
    Utworzone przez Stefan116 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-07-2012, 17:19
  3. Gaśnie 2.4 JTD podczas jazdy i falowanie obrotów.
    Utworzone przez koles_02 w dziale 166
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 10-09-2011, 10:52
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-07-2011, 18:10
  5. [155] falowanie obrotów
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 09-11-2010, 16:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory