Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Turbo - duży kłopot

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar berez
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    SMI
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V 2008r. (Mod: 180KM, 400Nm)
    Postów
    308

    Domyślnie Turbo - duży kłopot

    Witam,

    mam spory problem, jestem na wakacjach ponad 600KM od domu i padło mi turbo. Podejrzewam zmienną geometrię (przy dodawaniu gazu słychać podobny dźwięk do tego który wydaje wyjący pasek klinowy). Dźwięk jest bardzo głośny. Na postoju przy dodawaniu gazu również słychać ten dźwięk. Przy równomiernej jeździe bez obciążenia jest cicho. Wczoraj (zmuszony) przejechałem tak 130KM, obroty miałem w przedziale 1500-2500/min. Starałem się jak najmniej obciążać silnik.

    Co radzicie? Do Warszawy mam z 300km, nie wiem czy ryzykować i jechać tyle kilometrów. Czym ryzykuję jazdę z taką turbiną? Naoglądałem się na necie trochę filmików o "chorobie szalonych diesli".

    Czy można jakoś (bezpiecznie) fizycznie odłączyć turbinę? Jakie będą tego skutki uboczne oprócz zamulenia i większego spalania.

    Z ciekawostek dodam, że mam laptopa z obd2 + FES, może da się coś (wyłączyć turbo - tryb serwisowy) programowo zrobić?

    z góry dzięki za wszelkie porady

  2. #2
    Użytkownik Ogier Avatar admor
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Świętochłowice
    Auto
    Insignia A20DTH, RX-8 Renesis High Power
    Postów
    178

    Domyślnie

    To raczej nie wina zmiennej geometrii turbiny, wycie o którym piszesz wskazuje na luz na tulejkach turbiny, ja bym na Twoim miejscu nie ryzykował jazdy tylu km gdyż może się to skończyć regeneracją turbo i silnika jednocześnie, jak Ci w nim braknie oleju. Co do odłączenia turbiny wg mnie fizycznie się nie da za pomocą Fes-a tez nie ale może jeszcze ktoś coś napisze.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar _cichyy_
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    czestochowa
    Auto
    Była AR 159 jtdm, Jest : BMW E66 750Li
    Postów
    459

    Domyślnie

    poprzez FES turbo raczej nie odłączysz, ale możesz pod maską odpiąć jakiś czujnik ( np. na listwie ciśnienia , albo przy egr ) tak żeby silnik wszedł w tryb awaryjny i wtedy będzie miał ograniczoną moc , max 3tyś obr/min , więc turbo powinno wtedy być odciążone.
    Ostatnia z Alf : Alfa Romeo 159 ,
    Teraz: Mercedes CLS 55 AMG & Suzuki SV 1000S

    OD DUŻEGO SILNIKA LEPSZY JEST ? ..... JESZCZE WIĘKSZY SILNIK

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Airen
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Była: Alfa Romeo 159SW marrone luci di bosco/Jest: Alfa Romeo Stelvio
    Postów
    391

    Domyślnie

    Taki dźwięk?
    http://www.youtube.com/watch?v=Q98kYoxFo94

    Mam tak od czasu jak kupiłem auto (rok - 12000km), oleju nie ubywa, Pablo powiedział, że niektóre tak mają...
    "For me the most important thing in a car is fun. It has to make you happy" Jeremy Clarkson

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar admor
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Świętochłowice
    Auto
    Insignia A20DTH, RX-8 Renesis High Power
    Postów
    178

    Domyślnie

    Taki dźwięk jak z tego linka, może oznaczać lekko przytarte łopatki w turbinie

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Ciechanowiec
    Auto
    159 1.9 mJTD
    Postów
    98

    Domyślnie

    Choroba szalonych diesli dotyczy silników bez klap gaszących z tego co mi wiadomo.

  7. #7
    superglide
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał berez Zobacz post
    mam spory problem
    Objawy, które podajesz to może być nieszczelność na kolektorze wydechowym. Podjedź do jakiegoś serwisu, niech ci dokręcą kolektor i dodatkowo potraktują go jakimś uszczelniaczem (niestety nie wiem co to). Przerabiałem to z tym silnikiem w poprzedniej alfie.
    Ostatnio edytowane przez superglide ; 12-08-2012 o 12:25

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar seba_css
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    w drodze
    Auto
    Giulia Veloce Q4 MY20
    Postów
    346

    Domyślnie

    Cytat Napisał Airen Zobacz post
    Taki dźwięk?
    http://www.youtube.com/watch?v=Q98kYoxFo94

    Mam tak od czasu jak kupiłem auto (rok - 12000km), oleju nie ubywa, Pablo powiedział, że niektóre tak mają...
    U mnie pojawił się podobny dzwięk w zeszłym tygodniu...
    Jeszcze nic z tym nie robiłem, przejechałem kilkaset km.
    Jeszcze jakieś sugestie oprócz tych powyżej?

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Szczepan
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź, Polska
    Auto
    była: Alfa Romeo 147 jest: BMW 740i
    Postów
    975

    Domyślnie

    jak to faktycznie turbo, to możesz tak przejechać 10 km.. możesz tak przejechać 1000 km... nie wiadomo. Po prostu przyjdzie moment, że zobaczysz za sobą kupę czarnego dymu, na klapie będziesz miał olej i suchy silnik ja bym nie ryzykował.

    Pozdrawiam


    Moje maleństwo - kliknij na zdjęcie!

    Pomogłem? - kliknij PODZIĘKUJ ZA POST!

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    6
    Postów
    141

    Domyślnie

    Cytat Napisał berez Zobacz post
    Czy można jakoś (bezpiecznie) fizycznie odłączyć turbinę?
    Moja kiedyś odłączyła się w sposób niezamierzony. Pękł przewód gumowy, doprowadzający podciśnienie do zmiennego geometrii. Tak sobie myślę, że spokojnie mógłbyś go odłączyć przed, lub za elektrozaworkiem.

Podobne wątki

  1. [155] Marchewkowy kłopot
    Utworzone przez Vinc w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 12:20
  2. Kłopot z silnikiem.
    Utworzone przez Demon 156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-03-2011, 18:50
  3. [146] kłopot z kierunkowskazem
    Utworzone przez Hands w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-06-2010, 17:38
  4. Kłopot z nadmuchem
    Utworzone przez Roni1988 w dziale 166
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 01-05-2010, 16:21
  5. Kłopot z nawiewem
    Utworzone przez Roswell w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-07-2009, 20:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory