Witam
Od pewnego czasu falowanie obrotów, gasnięcie na zimno po odpaleniu i nierówna praca silnika 2.4 JTD coraz bardziej dawały mi się we znaki.
Kolektor sprawny, EGR sprawny, kompresja ok, ciśnienie na listwie podobnie, ogólnie wszystko sprawne a jednak nie do końca.
Zdecydowałem się zainteresować ostatnim elementem a mianowicie przepływką.
Cena orginału w ASO 860 zł, regenerowany fabrycznie 480 zł, zdecydowałem się najpierw na ten drugi.
Jeden i drugi jest Bosch-a ale kolega który pracuje w hurtowni sprawdził mi numery części i tu zaczęły się schody.
Przepływomierz regenrowany fabrycznie ma numer 0 281 002 764, orginał 71794087 i co najciekawsze miałem taki zamontowany w aucie, sądząc po dacie jego produkcji był z pierwszego montażu albo wymieniony krótko po zakupie. Co ciekawe ten przepływomierz wg katalogu jest do Brery i do Ducato, ale tylko wg katalogu Fiat...
Porównałem to z katalogiem bosch i wychodzi na to że wg ich katalogu powinienem mieć przepływomierz o numerze 0 281 006 048.
Mało tego, jak dowiedziałem się w Bosch-u przepływomierzy 0 281 002 764 i 0 281 006 048 nie można zamieniać gdyż są różnych typów....
0 281 006 048 to HMF 7 opis
http://www.bosch-automotive-catalog....26autoLoad%3D1
0 281 002 764 to HMF6
http://www.bosch-automotive-catalog....26autoLoad%3D1
Mało tego. Wyszukując orginał(nie regenerowany fabrycznie) do mojej 159 2.4 dostaję numer 51827033 który wg katalogu Boscha zamienia się właśnie na 0 281 006 048
Skąd zatem regenerowany fabrycznie ma inny numer niż orginał i dlaczego są różnych typów? Czyżby Fiat miał bałagan w katalogu?
Kupiłem więc na własne ryzyko przepływomierz Boscha 0 281 006 048 i po jego założeniu problemy z nierówną pracą silnika i gaśnięciem zniknęły.
Czyżby więc tu była zagadka gasnącego i nierówno pracującego 2.4 JTD? Jeśli ktoś ma podobny problem zachęcam do obejrzenia przepływki. Jeśli ktoś ma załozony numer 0 281 002 764 sugerowałbym jego wymianę na 0 281 006 048 zamiast wywalania klap i EGR-a
Żródło http://bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe