Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 63

Temat: V6 Busso: 3.0 a 3.2

  1. #21
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    Uwielbiam mityczność tego silnika na forum, psują się jak każde inne silniki, czy to TSy czy JTDki, ale naprawy x2 bo dwie głowice
    No tu niestety racji nie przyznam . Głowice dwie ale panewki nie wylatują razem z olejem co wymiana . Akurat v6ki uznawane są za najmniej awaryjne silniki Alfy * Busso . Jakby nie spalanie to bardziej ryzykownym zakupem byłby JTDk niż V6 .

  2. #22
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    Uwielbiam mityczność tego silnika na forum, psują się jak każde inne silniki,
    A ile ich się Tobie zepsuło? I co konkretnie? Pytam żeby uniknąć tych awarii profilaktycznie........ mityczność? piękne sformułowanie, widocznie zasłużył czymś na "mityczność"

    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  3. #23
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Krusz.... nie chodzi mi o to że nie psują się wcale. Ale to najmniej awaryjne jednostki. Ale biorąc pod uwagę TS`a to faktycznie busso jest niezniszczalne, bezawaryjne i wieczne
    W V6 wolnossącym zatarty wał? obrócona panewka? Chyba żartujesz wolnossak jak ma olej przyzwoitej jakości (nie musi być nawet super) to będzie chodził. Usterki jakie mogą się zdarzać częściej to może przepływka, czasem cewki. A i tak jak ktoś zmieni na oryginał to zapomina o problemie pewnie na kolejnych kilkanaście lat czytam dział 166 od wieeeeelu lat i na prawdę nie ma problemów z tym silnikiem poza typowymi bolączkami elektronicznymi. Ale to ze względu na wiek auta.
    Oczywiście są i negatywne przypadki ale to raczej na zasadzie wybitnie dobijanych egzemplarzy. Weźmy takiego słynnego mariana z działu 166. Chłop nic nie naprawia, jeździ a co padnie - wyrzuca i uwierzysz że jeździ tą rozrzęziałą 166 już chyba parę lat? I nie chce się rozsypać tyle tylko że po takim marianie jakich się trochę w Polsce znajdzie to faktycznie kupisz minę.

  4. #24
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    694

    Domyślnie

    Eh wczłowiek chce się dowiedzieć jaka jest różnica między 3.0 a 3.2 V6 Busso a tu się zaczynają kłótnie o awaryjność silnika...

  5. #25
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Różnica jest prosta. Pojemność. Rozwiercone 3,0 i tyle.
    Za tym idzie moc i moment. Ot cała filozofia.
    Odnośnie budowy, wytrzymałości to różnicy nie ma. 3,0 cf3 też już miało kilka katów i pierdylion sond.
    Wrażenia z jazdy 3,0 i 3,2 w tej samej budzie (ja porównywałem w 166) są nieco lepsze na rzecz 3,2 ale uważam że przy tej masie te 20KM dupy nie urywa i nie jest aż tak zauważalne. Jakieś tam dziesiąte części sekundy jest szybsza. Ale jak już wspomniałem to jak brać to max

  6. #26
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    694

    Domyślnie

    No i o to chodziło, dziękuję:-) a spalanie? Ja wiem, przy takich silnikach rozmowa o spalaniu to jak pytanie kobiety o wiek, ale spalanie 3.0 to już są górne granice moich możliwości gdyż dużo jeżdżę. Jeśli to jest litr różnicy, spoko. Ale jak 3-4 litry to j problem

  7. #27
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    W V6 spalanie zależy od Twojej nogi. Jednym będzie palić 1l więcej, innym 3. Nie da się tego opisać. Każdy napisze po swojemu a i tak to nie będzie miało wiele wspólnego z Twoim przypadkiem. Pamiętaj że na spalanie największy ma wpływ masa i przyspieszenie. V6 w 166 i GT będzie palić inaczej. Jak będziesz rozsądnie się rozpędzał to też co innego jak ciągłe sprinty.
    Licz się z tym że w trasie może palić Ci od 10l do 18l i już. Jak Cię finanse przycisną do ściany to nauczysz się ekonomicznie jeździć i do 12l Pb w trasie zejdziesz bez problemu. A jak nie będziesz nad tym panował to poniżej 15 Ci się nie uda. Mówię tu o 166 czyli masie ponad 1,5t.
    Ale i tak tu na pewno znajdą się wpisy z eco drive więc weź sobie na to poprawkę

  8. #28
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Różnica jest prosta. Pojemność. Rozwiercone 3,0 i tyle.

    Nic nie jest rozwiercone, 3.0 i 3.2 ma ta samą średnicę tłoka/te same tłoki, korbowody, zawory, wałki wydechowe, w 3.2 są tylko ciut inne wałki ssące, takie same głowice. W 3.2 zmianę pojemności zrobiono ciut większym wykorbieniem wału, nawet na bloku w 3.2 jest wybita cecha 3.0
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #29
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Masz rację, sorki

  10. #30
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    156 GTA SW
    Postów
    16

    Domyślnie

    Podczas dwuletniej przygody z moją GTA średnie spalanie waha się między 11 a 12,5 litra w mieście. Dłuższą trasę przejechałem w ubiegłym roku, do Włoch. Auto załadowane po sam dach, na pokładzie 2 osoby dorosłe i dwójka dzieci. Spalanie w drodze do Italii, niewiele ponad 1000 km, droga widokowa przez Alpy, wyniosło 7,8. Wracając włoską autostradą 8,3 , ale w domu byliśmy znacznie szybciej. Średnie wakacyjne spalanie, czyli droga tam, z powrotem, kilka wypadów na miejscu, w lecie z klimą, to 8,7 na dystansie coś koło 2300 km. Wynik uważam za znakomity, porównywalny z alfą 147 1.6 TS 120 KM, którą miałem 10 lat temu. O przyjemności z jazdy nie wspomnę.
    Koszty wymiany rozrządu to, w moim przypadku, 760 zł części, 300 robota. O ile Twój mechanik ma blokady rozrządu do silnika 3.2. Mój ich niestety nie miał, więc kupiłem dla siebie za 318 zł. Jeśli w przyszłości zakupisz auto a blokady będą Ci potrzebne, służę pomocą.

Podobne wątki

  1. 156 2.5 V6 busso
    Utworzone przez Kloniasz w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-06-2015, 06:16
  2. 156 2.5 V6 busso
    Utworzone przez Kloniasz w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-06-2015, 19:10
  3. [Zapowiedź] Rispetto per Giuseppe Busso - Czyli Ogólnopolskie Spotkanie Belli z Busso V6
    Utworzone przez LukeMazur w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 302
    Ostatni post / autor: 29-04-2015, 10:02
  4. busso 12v... 24v.....
    Utworzone przez motomycha w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 26-02-2013, 21:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory