Gumowym młotkiem
Gumowym młotkiem
Powiedzcie mi co to za element? Z jego puszki poci mi sie olej (nie tak by ubywac,ale brudzi) znajduje się pod wejściem w kolektor,to silnik klap ? Czy egr ?....i czemu może puszczać olej ?
![]()
Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV
Przepustnica/klapa gasząca. Masz uwalona od tego skrzynie biegów?
Tak, rosi z "puszki"..Docelowo szukam rozwiązania...skrzynia jest uwalona trochę...ale możliwe , że turbo było kiedyś zajechane , bo brud jest także stary, a turbo pewnie albo z innego auta, albo regenerowane. Podejrzewam, że IC nie był czyszczony i olej z dolotu idzie w górę. Miałem wiele przejazdów "trasowych" stąd zauważyłem to zapocenie. Nie wiem w jakim okresie czasu powstało , turbo się nie ubrudziło, na rurze IC widać stary podeschnięty brud olejowy, po 5 kkm oleju nie ubyło nic.
Ostatnio edytowane przez Lucas83 ; 05-03-2015 o 07:56
Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV
Podłącze się pod temat. Również poci mi się spod tej klapy gaszącej. Silnik 2.4 jtd. Dodatkowo praktycznie co rano przy odpaleniu silnik chodzi lekko nie równo przez około 10-20 sekund i z wydechu wydostaje się smierdzący biały dym. ( nie jest to wynik nieszczelnosci uszczelki pd głowicą, wilgoci)dodam że biały dym pojawia się tylko przy odpalaniu na zimnym silniku.
Poniżej link do nagranego filmiku odpalanie przy zimnym silniku:
https://www.youtube.com/watch?v=Ls8T...ature=youtu.be
Byłem w Aso- tam mi powiedzieli że wydaje im się że turbina zaczyna puszczać olej, i ten biały dym to efekt spalenia oleju.
Macie pomysł co z tym ?? Auto od nowości w moich rekach 90 tyś przelatane 210km 2.4 jtd
Mamy. Poszukaj informacji na temat nieszczelności kolektora dolotowego, Twoje auto ma typowe objawy tego zjawiska.
Najczęściej nieszczelność powstaje na łożyskowaniu klap (w 2.4 widać je od góry kolektora). Rozwiązaniem jest usunięcie klap i otworów po osiach lub wymiana kolektora na nowy.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Czy tą przepustnice to się da np rozebrać i wyczyścić z nagaru podobnie jak np. kolektor dolotowy?
Przepustnicę się wyciąga bardzo łatwo, można ją wyczyścić. Trzeba sprawdzić też czy jest sucha elektronika (trzeba zdjąć plastikową klapkę i zerknąć czy płytka nie jest zalana olejem)
Magil już napisał – problem bardzo brudnego kolektora ssącego + nieszczelne klapy wirowe. Standard w 2.4.
Ostatnio edytowane przez jahu ; 24-06-2015 o 08:07
Moja po otwarciu dolotu miała w przepustnicy może 1/10 łyżeczki do herbaty oleju. Nie dymi wcale, ale puszkę przepustnicy lekko rosi (już mniej bo oczyścił się intercooler) , turbo było chyba regenerowane 'na 10k km oleju nie ubyło
Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV
Dzięki Magil za szybką diagnoze
Dodatkowo zobaczyłem dzisiaj, patrząc na ten kolektor, ze jest troche jego "dno" zaolejone tak jakby olej dostawał się przez ten "czarny plastik" wystający z niego.
Przepraszam za stosowanie takich określeń ale nie znam fachowych nazw.
Co teraz zalecacie?? Jechać do kogoś żeby mi sprawdził ten koletor-macie kogoś do polecenia Warszawa i okolice?? jak to się sprawdza, demontuje się go i patrzy się czy klapki są zatarte??
Auto ma 90 tyś przebiegu to słabo z trwałością tego elementu ;/
Co później lepiej chyba kupić nowy, bo te klapy wirowe w jakimś celu tam zostały zamontowane, tak mi się wydaje.
Czy coś przy okazji ogarnąć przy wymianie kolektora, w sensie czyszczenie egr itp..?
Pozdrawiam