Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 72

Temat: Problemy z turbo

  1. #51
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Nemrak
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDM - 8V, 2007
    Postów
    79

    Domyślnie

    Gumowym młotkiem

  2. #52
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Powiedzcie mi co to za element? Z jego puszki poci mi sie olej (nie tak by ubywac,ale brudzi) znajduje się pod wejściem w kolektor,to silnik klap ? Czy egr ?....i czemu może puszczać olej ?
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  3. #53
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Przepustnica/klapa gasząca. Masz uwalona od tego skrzynie biegów?

  4. #54
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Tak, rosi z "puszki"..Docelowo szukam rozwiązania...skrzynia jest uwalona trochę...ale możliwe , że turbo było kiedyś zajechane , bo brud jest także stary, a turbo pewnie albo z innego auta, albo regenerowane. Podejrzewam, że IC nie był czyszczony i olej z dolotu idzie w górę. Miałem wiele przejazdów "trasowych" stąd zauważyłem to zapocenie. Nie wiem w jakim okresie czasu powstało , turbo się nie ubrudziło, na rurze IC widać stary podeschnięty brud olejowy, po 5 kkm oleju nie ubyło nic.
    Ostatnio edytowane przez Lucas83 ; 05-03-2015 o 07:56
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  5. #55
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa brera 2.4 jtd 210 km 2009r.
    Postów
    23

    Domyślnie

    Podłącze się pod temat. Również poci mi się spod tej klapy gaszącej. Silnik 2.4 jtd. Dodatkowo praktycznie co rano przy odpaleniu silnik chodzi lekko nie równo przez około 10-20 sekund i z wydechu wydostaje się smierdzący biały dym. ( nie jest to wynik nieszczelnosci uszczelki pd głowicą, wilgoci)dodam że biały dym pojawia się tylko przy odpalaniu na zimnym silniku.

    Poniżej link do nagranego filmiku odpalanie przy zimnym silniku:
    https://www.youtube.com/watch?v=Ls8T...ature=youtu.be

    Byłem w Aso- tam mi powiedzieli że wydaje im się że turbina zaczyna puszczać olej, i ten biały dym to efekt spalenia oleju.

    Macie pomysł co z tym ?? Auto od nowości w moich rekach 90 tyś przelatane 210km 2.4 jtd

  6. #56
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Mamy. Poszukaj informacji na temat nieszczelności kolektora dolotowego, Twoje auto ma typowe objawy tego zjawiska.

    Najczęściej nieszczelność powstaje na łożyskowaniu klap (w 2.4 widać je od góry kolektora). Rozwiązaniem jest usunięcie klap i otworów po osiach lub wymiana kolektora na nowy.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #57
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Lublin okolice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 2007 Alfa Romeo 156 1.6 TS 1999
    Postów
    217

    Domyślnie przepustnica

    Czy tą przepustnice to się da np rozebrać i wyczyścić z nagaru podobnie jak np. kolektor dolotowy?

  8. #58
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał raar2 Zobacz post
    Czy tą przepustnice to się da np rozebrać i wyczyścić z nagaru podobnie jak np. kolektor dolotowy?
    Przepustnicę się wyciąga bardzo łatwo, można ją wyczyścić. Trzeba sprawdzić też czy jest sucha elektronika (trzeba zdjąć plastikową klapkę i zerknąć czy płytka nie jest zalana olejem)

    Cytat Napisał ekspon Zobacz post
    Macie pomysł co z tym ?? Auto od nowości w moich rekach 90 tyś przelatane 210km 2.4 jtd
    Magil już napisał – problem bardzo brudnego kolektora ssącego + nieszczelne klapy wirowe. Standard w 2.4.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 24-06-2015 o 08:07

  9. #59
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Moja po otwarciu dolotu miała w przepustnicy może 1/10 łyżeczki do herbaty oleju. Nie dymi wcale, ale puszkę przepustnicy lekko rosi (już mniej bo oczyścił się intercooler) , turbo było chyba regenerowane 'na 10k km oleju nie ubyło
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  10. #60
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa brera 2.4 jtd 210 km 2009r.
    Postów
    23

    Domyślnie

    Dzięki Magil za szybką diagnoze


    Dodatkowo zobaczyłem dzisiaj, patrząc na ten kolektor, ze jest troche jego "dno" zaolejone tak jakby olej dostawał się przez ten "czarny plastik" wystający z niego.

    Przepraszam za stosowanie takich określeń ale nie znam fachowych nazw.

    Co teraz zalecacie?? Jechać do kogoś żeby mi sprawdził ten koletor-macie kogoś do polecenia Warszawa i okolice?? jak to się sprawdza, demontuje się go i patrzy się czy klapki są zatarte??

    Auto ma 90 tyś przebiegu to słabo z trwałością tego elementu ;/

    Co później lepiej chyba kupić nowy, bo te klapy wirowe w jakimś celu tam zostały zamontowane, tak mi się wydaje.
    Czy coś przy okazji ogarnąć przy wymianie kolektora, w sensie czyszczenie egr itp..?

    Pozdrawiam
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa.jpg
Wyświetleń:	371
Rozmiar:	365.9 KB
ID:	171095  

Podobne wątki

  1. [159] Dziwne problemy z turbo. Czy to koniec sprężarki?
    Utworzone przez Diwad w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-02-2015, 22:22
  2. Problemy z turbo
    Utworzone przez blueeskyy w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-02-2014, 10:27
  3. Dwa problemy 2.0 V6 TB. Temperatura płynu i turbo
    Utworzone przez 8rafal4 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-10-2012, 13:06
  4. Bi-turbo :) Czyli problem z turbo w 2.4 JTD
    Utworzone przez djkubas w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-08-2012, 20:02
  5. Swap z 2.0 V6 turbo na 2.5 V6 turbo
    Utworzone przez Fred w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 01-03-2011, 17:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory