Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Dwa pytania - przekładka zegarów oraz obsługa klimatyzacji

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    156 1.9 JTDm '04
    Postów
    160

    Domyślnie Dwa pytania - przekładka zegarów oraz obsługa klimatyzacji

    1. Czy da się przełożyć zegary z 156 FL do wersji sprzed FL? Znaczy że się da to wiem (wymiary są takie same), ale czy wtyczki pasują? Poza tym czy kontrolki będą działać jak należy? Wiem, że zegary po FL miały przesunięte kontrolki oleju i ładowania na wyświetlacz środkowy. To, że przebieg zostaje z nowych zegarów już wiem.
    A może sama zmiana tarcz (na czarne z białymi znakami) by już załatwiła sprawę? Jak w 156 jest rozwiązane podświetlenie? Żarówki są białe i tarcza daje kolor czy żarówki są kolorowe?

    2. W swojej 156 miałem zmieniany silnik, w związku z czym odłączana była też pompa klimatyzacji wraz z przewodami. Oczywiście cały czynnik uciekł. Wszystko zostało złożone, sprężarka została ta sama, przewody również. Ale teraz pozostaje pytanie: Co trzeba zrobić żeby klimatyzacja znów działała? Czy wystarczy samo nabicie (ile wchodzi czynnika od 0 do 100% w 156?) czy trzeba przy tej klimatyzacji jeszcze coś robić? Temperatury coraz wyższe więc i klimatyzacja by się przydała

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o zegary, czy wtyczki czy będą pasować to zabardzo nie wiem, ale to łatwo sprawdzić, po zdjęciu kloszy zegary czymają się na 2 śróbkach łatwo je wyjąć i sprawdzić, a co do zamiany to zależy jakie masz, ja zamieniłem kiedyć z 2.0 TSa - czarne do mojej 156 2.4 JTD, chodzić , chodziły, tylko że tak jak w TSsie, miałem inny przebieg - taki jak z TSa był, i nabijał dalej, spalanie też mi komputer pokazywał jak w TSsie czyli 10/13L na 100Km, nie miałem np poziomu oleju na wyświetlaczu, zawsze mi pokazywał przy zapalaniu, poprostu te zegary z TSa chodziły jak w benzyniaku, jak przełożyłem swoje, to wszystko wruciło do normy, skończyło się na wymianie naklejek

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    156 1.9 JTDm '04
    Postów
    160

    Domyślnie

    Czyli zegary trzeba po prostu kupić i samemu sprawdzić, ok.
    A jak z tą klimą?

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar dStan
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5V6 LPG
    Postów
    169

    Domyślnie

    Co do podświetlenia, żarówki są białe, tarcza daje kolor
    Obecnie: Alfa Romeo 156 2.5V6 Rosso Proteo
    Wcześniej: Alfa Romeo 156 2.0TS Blu Cosmo

  5. #5
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    156 1.9 JTDm '04
    Postów
    160

    Domyślnie

    OK, czyli wystarczy znaleźć firmę, która zrobi mi tarcze według mojego wzoru. Wskazówki pewnie też są barwione?
    Jeszcze ta klima...

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Tak na logikę - układ klimatyzacji po FL korzysta z kilku czujników których może nie być w wersji przed FL.
    Najprościej to sprawdzisz w ten sposób, że w wersji po FL na podszybiu jest taka 'kulka (w zasadzie jej połowa)' w której znajduje się czujnik naświetlenia. Jeśli wersji przed FL go nie ma to już spowoduje nieprawidłowe działanie klimatyzacji (działać będzie, bo sam rozłączyłem ten czujnik przy montażu radia. Samo działanie jednak nie było właściwe - ilość i kierunek nawiewu był co najmniej dziwny).
    W dokumentacji (eLearn) można znaleźć układ elektryczny klimatyzacji - kwestia porównania.

    pzdr,

  7. #7
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    156 1.9 JTDm '04
    Postów
    160

    Domyślnie

    @AP2: Źle mnie zrozumiałeś Z wersji FL chcę przełożyć tylko zegary
    O klimę jest inne pytanie - co trzeba zrobić po jej rozłączeniu

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Faktycznie, pomyliłem się.
    Standardowo to wystarczy uzupełnić układ czynnikiem. Jest czujnik, który wie, że czynnik jest albo go nie ma i od niego zależy czy sprężarka się włącza czy nie.
    Podobno (nie wiem na 100%) przy takim rozłączeniu jak napisałeś wymagana jest wymiana osuszacza.

Podobne wątki

  1. Obsługa klimatyzacji - co do czego
    Utworzone przez TheBartman w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-07-2011, 12:49
  2. Okresowa obsługa klimatyzacji.
    Utworzone przez kobe83 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-04-2011, 19:18
  3. [155] Przekładka zegarów
    Utworzone przez bodziok26 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 31-10-2010, 00:28
  4. [155] Obsługa klimatyzacji
    Utworzone przez Ani w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-04-2010, 16:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory