Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Check engine przy 3000 obrotów

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 jtd
    Postów
    5

    Domyślnie Check engine przy 3000 obrotów

    Witam, jestem średnio zadowolonym nabywcą Alfy Romeo GT 1.9 jtd 150km, problem jak w tytule, czyli włącza mi się check engine przy ok 3000 obrotach, ostatnio byłem z tym u mechanika podłączył pod kompa i ponoć czujnik sprzęgła dziwne jak dla mnie, co ma Piernik do wiatraka, wcześniej oczywiście zrobiłem rozrząd, filtry i olej, regenerację turbiny, zaworu Egr i katalizatora autko pracuje równo nie szarpie tylko nie można nim szybko jeździć,bo komputer go odcina przy wysokich obrotach, a przecież kupiłem GT bo chciałem szybko [emoji53]. Jeśli to nie sprzęgło, to co innego mogło by być, jakieś pomysły? Może ktoś już miał taką sytuację.

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    GT
    Postów
    324

    Domyślnie

    jakieś inne objawy ? większość wskazuje na przeładowanie w wyższych partiach obrotów ale z fusów powiedzieć się nie da

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 jtd
    Postów
    5

    Domyślnie

    Była by to prawda gdyby nie to że został już gruntownie wyszczyszczony tak jak pisałem zawór egr, katalizator, turbina,olej, filtry, wszystko już jest czyściutkie, z objawów to przy tych wyższych obrotach delikatnie szarpie choć to nie regóła. Alfa chyba się w mechaniku zabujała, nie chce auta sprzedawać bo się przywiązałem (choć mam ja dopiero 4 miechy), ale jak nie będzie jeździć to co mi zostało?

    Dodano po 3 minutes:

    Aha, no i płyn trochę z wysprzęglika ucieka, ale to już mechanik na czwartek umówiony, bieda bez kanału nic nie idzie zrobić.
    Ostatnio edytowane przez Miraq ; 08-03-2015 o 11:52 Powód: Dodano

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar SebaM
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    BTM
    Auto
    GT 3.2
    Postów
    542

    Domyślnie

    Trzeba by zmierzyć ciśnienie na kolektorze przy różnych obrotach, też mi to wygląda na winę turbo, bo sprzęgło nie powinno mieć nic do tego.
    Próbowałeś przegazować na wysprzęglonym silniku?
    Szarpanie może też być winą czujników wałków rozrządu, miałem tak w Peugeocie, nie wkręcał się powyżej 1500 rpm.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    GT
    Postów
    324

    Domyślnie

    czy problem występuje przy spokojnym wciskaniu gazu np na 2gim biegu czy przy pełnym bucie ?

    sprzęgło nie ma nic do tego bo tutaj objaw był by zwiększania się obrotów a brakiem przyspieszenia, wysprzeglik do roboty bo szkoda zalewać skrzynie płynem

    według mnie wina leży w zmiennej geometrii turbiny albo ona nie działa albo się zacina w którymś położeniu

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 jtd
    Postów
    5

    Domyślnie

    Na pełnym, dzisiaj na piątce jak w zegarku pik pik check engine, turbina dwa tygodnie temu była regeneraowana, może nie powinienem jej przemęczać jeszcze, nie wiem, albo spieprzona przy robicie. Jeśli to faktycznie geometria czy co kolwiek innego z turbo, to co powinienem zrobić? Turbo na rocznej gwarancji.

    Dodano po 6 minutes:

    Aha, na wysprzęglonym nie próbowałem go przegazować, w tej chwili nic mnie to nie da bo jeżdżę na check'u, musze zainwestować w ELM327.
    Ostatnio edytowane przez Miraq ; 08-03-2015 o 13:15 Powód: Dodano

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    GT
    Postów
    324

    Domyślnie

    tak kup ELM i sprawdzisz logi wtedy będziemy wiedzieć dokładniej co i jak bo aktualnie ciężko ocenić co nie działa, ale według mnie to jakiś problem z turbina badz sama regeneracja nie zawsze przynosi pożądane efekty i jak masz gwarancje na to to będziesz musiał z niej skorzystać, nie ma czegoś takiego jak docieranie turbo ono ma działać i już. jedyne co możesz jeszcze sprawdzić to szczelność dolotu chodź tutaj nie powinien występować Check,

    ERG masz zaślepiony ?

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 jtd
    Postów
    5

    Domyślnie

    Hmm, nie jestem pewien, majster jak go czyścił na bank go rozwiercił, potraktował tak jak to się robi w oplach, to może być to?

    Dodano po 7 minutes:

    Tak czy siak dzięki za wsparcie, wyjdzie wszystko w praniu, pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez Miraq ; 08-03-2015 o 19:01 Powód: Dodano

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Kolego zanim założysz kolejny "temat o tym samym" wysil się trochę i poszukaj:
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...ym_zrobic.html
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Wójcin/Opole
    Auto
    Alfa 166 2.4 JTD 20V, CROMA 2.5 TD
    Postów
    142

    Domyślnie

    Widzę kolego po Twoich objawach, że chyba masz ten sam problem co ja w 166. Po podpięciu pod kompa okazało się że to przeładowanie. Podejrzewałem czujnik ciśnienia doładowania, który znajduje się w kolektorze ssącym. Po przemyciu go niestety problem powracał podczas gwałtownego przyspieszania kiedy obroty były w granicach 3000. Problem znikł po wymianie wężyków podciśnienia i wyczyszczeniu zaworu overboost. Dodatkowo sprawdź czy gruszka sterująca kierownicami turbiny działa poprawnie.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 02-11-2013, 10:08
  2. [159] Nagły skok obrotów od ok. 3000
    Utworzone przez KrisB w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 07-10-2012, 15:24
  3. Check engine przy obciążeniu silnika 1.9jtd
    Utworzone przez Waw w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-07-2011, 07:57
  4. 3000 obrotów i zgasłą !!
    Utworzone przez Pisiordini w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 07-03-2011, 21:28
  5. S.O.S. 1.9 JTD 150 KM mUł do 3000 obrotów
    Utworzone przez kubacik w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 17-03-2010, 23:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory