Strona 121 z 158 PierwszyPierwszy ... 2171111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,201 do 1,210 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #1201
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Czy scanaplus złapie mi sygnał CKP, Halla?
    - sygnał Halla chyba ma poziomy 5V.
    - CKP dochodzi do 120 V amplitudy, w takim przypadku musi mieć oprorniki na wejściu.
    - zwykle wejścia analizatorów są zabezpieczone diodami do zasilania + 5V, dlatego powinny wystarczyc oporniki po 100 kOm na wejściu róznicowym.
    - jeśli scanplus nie będzie łapał sygnalu to trzeba zmniejszyć opory na 10 Kom.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #1202
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Niestety nie jestem sterownikiem i nie potrafię myśleć jak sterownik. I nie wiem co mam zrobić z tego co napisałeś. Ale to wiesz.

    Może i źle ustawiłam koło zębate wału na rysunkach, w skrypcie jest ustawione dobrze, tak jak w sumie pisał euroscan… GMP jest na 1 zębie za przerwą, bo wtedy tłok jest w GMP. Tak, też napisałam, a narysowałam na opak. Jest, nie jest, ma być w GMP.
    - w sumie, to co narysowałam, to mam na kole w skrypcie Px… no oprócz kątów zamknięcia zaw. wydechowych i otwarcia ssących – tego nie umiem odczytać z koła w Px. Tylko, że jak sobie narysowałam na dwóch kołach wałków, to lepiej sobie to mogę wyobrazić.
    - nie pokonam tego Halla w skrypcie. A nie możesz jednak mi pomóc?
    - to koło nim założy się koło zębate wału – to są zęby narysowane, czy to coś innego? To daje raczej opóźnienie o 3-4 zęby, pomyliłam kierunki. Co to jest? Chcę wiedzieć, jak ma być z tymi znakami, zębami. Jak tak patrzę, to drąg i młot kontra taki z nóżkami… słoń i mrówka… Mam czasem wrażenie, że te samochody zaczynają być problemowe, po 1 wymianie rozrządu. To tylko wrażenie, ale jednak ostatnio rozrząd korygował elektryk, więc temat jest dość irytujący. Poza tym nadal nie wiem jak wcelować w korbowód…
    - przesunięcie GMP w Px i Dx było zawsze o ten jeden ząb, 6st. Bo, to jest „I”, czyli ileś od GMP. To, nie jest GMP. Kąty wg skryptu liczymy wg tego. Jak to zatem nanieść na koła wałków?
    - czepiam się tego dlatego, że zapłon nie wypada co 180st. Nie pomierzyłam wszystkich oscylogramów, ale wtedy, gdy hall nie pokazuje równych faz dla cylindrów (180st), wtedy także zapłon nie wypada, co 180st. Sterownik nie ma innych info o tym, jak z tych dwóch czujników. No zbiera jeszcze, ze stukowego. Ale czy jest możliwe, że robi korektę na zapłon odrębnie dla każdego cylindra?
    - ja sobie jeszcze pooglądam oscylogramy, i tak czekam znowu w kolejce do mechanika. Na razie nic nie wymyślę. Mam dość już tych błędów, wciąż tych samych…

    ------------------

    Czyli, jak mam podłączyć oporniki? Może być poprzez płytkę, inaczej nie dam rady. Tak, też może nie dam, ale chociaż niczego nie zniszczę…
    - mam cztery rodzaje oporników, różnią się paskami, na razie nie wiem, który jest, który, ale to nie szkodzi.
    - mam dużo elementów, część znalazłam w sieci i wiem, czym są. Ale kilku nie identyfikuję. Powiecie mi co to, jak wrzucę zdjęcie i zapytam?

    Podłączyłam na płytkę i do arduino, na podstawie instrukcji z sieci, podłączyłam diodę i fotorezystor, czy coś takiego. Dioda mrugała zależnie od tego ile miała światła. Mniej więcej wiem, co i dlaczego podłączyłam. Najlepiej, by mi było poprzez arduino podłączać scanaplus. Bo o ile rozumiem, jak halla podłączę pod płytkę i do arduino, i dam też diodę, to może być tak, że dioda będzie się paliła jak będzie, albo jak nie będzie napięcia? Tylko, że ja chcę zobaczyć sygnał, więc musi być scana plus, gdzieś przyłączone? I ja chcę zobaczyć zdekodowany sygnał, jak ECU widzi. To się da, czy nie? Może można by podczas kręcenia wałem używać jakiś taki z diodami i patrzeć, czy się synchronizują czujniki, czy wał jest GMP. Nie wiem, ale mechanik powinien używać czegoś do kontroli.

    - Znalazłam takie czujniki halla:
    --- http://www.tme.eu/pl/katalog/czujniki-halla_112576
    ---- taki z trzema nóżkami tylko, to kosztuje kilka złotych, ale też są z 8 nóżkami lub większą liczbą nóżek. Czym się różnią?
    Są też całe moduły:
    --- http://www.gotronik.pl/modul-czujnik...44-p-2667.html
    --- http://www.gotronik.pl/modul-czujnik...44-p-2377.html
    Chodzi o to, że mogłabym sprawdzić może w domu czy działa, a do samochodu zabrać gotowe.

    Z CKP, to nie wiem. Musi być sygnał różnicowy puszczony? W scanaplus są różnicowe dla CAN, RS485, dwa wejścia cyfrowe, nieużywane (ukryte). Co to jest, to ostatnie? Jak w linii K było 12V, to używaliśmy adapter, który zamieniał sygnał.

    Nie pali się dioda na zdjęciu, bo było ciemno i chyba się prześwietliło, a już mi się nie chciało drugi raz tego wsadzać. To na razie nie ma znaczenia.


    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2911.jpg
Wyświetleń:	90
Rozmiar:	102.8 KB
ID:	159628
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2912.jpg
Wyświetleń:	113
Rozmiar:	114.7 KB
ID:	159629
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 09-03-2015 o 22:55

  3. #1203
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wejście róznicowe ma dwie linie, A i B.
    - sygnał 1 róznicowy podajemy na opornik1, druga strona opornika1 na wejście A.
    - sygnał 2 róznicowy podajemy na opornik2, druga strona opornika2 na wejście B.
    - ScanPlus ma wejście róznicowe ?

    Ale czy jest możliwe, że robi korektę na zapłon odrębnie dla każdego cylindra?
    - możliwe jest , że tak robi, zobacz poniższy zrzut z twoich oscylogramów, tam DTC wacha się o 10 stopni.
    - albo my coś mylimy, albo ten silnik, ECU tak pracuje.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	TDC1.jpg
Wyświetleń:	100
Rozmiar:	103.5 KB
ID:	159637  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 11-03-2015 o 07:00
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #1204
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Piszą, że ma. No nie wiem, czy wejście różnicowe, ale dla linii różnicowych can bus i rs485. Tak wygląda okno konfiguratora:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	scanaplus.jpg
Wyświetleń:	93
Rozmiar:	82.9 KB
ID:	159761

    To jednak, chyba mniej niż więcej wiem. Zrobiłam tak, tylko, że oddzielnie dla dwóch linii. Bo o ile dobrze rozumiem to przerwa w płytce dzieli mi płytkę na jakby dwie? Wtedy dwa oporniki są tak wsadzone, że razem mają jakby trzy nóżki, jak hall trzynóżkowy i środkowa nóżka ma 2x mniejsze napięcie i prowadzi do scanaplus.
    ---- Tyle, że nie wiem, czy tak można napięcie z czujnika w samochodzie dać bezpośrednio na płytkę?
    ---- nie wiem też, czy wszystko jedno w jakie dziurki powkładam elementy i przewody?
    ---- nie wiem, czy trzeba dawać masę na scanaplus?
    - Chciałam, by szło poprzez arduino, bo wtedy mam na wierzchu wszystkie komunikacyjne z nóżkami i mogę patrzeć sobie i próbować dekodować. Ale arduino też nie wpuści na analogowe więcej niż 5V… Chyba, że zrobić odwrotnie i te „sygnałowe” z płyty dać na arduino, a z arduino 5V dać na scana plus?
    - Więc, denerwuje mnie, że przewody są pstrokate, nie ma czarnych i czerwonych. Muszę pamiętać, gdzie masa, a gdzie napięcie wejściowe.
    - Zamówiłam halla z 3 nóżkami, bo wtedy podobnie chyba będzie jak z fotorezystorem. 8 nóżek to nie wiem, za dużo jak dla mnie.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2913.jpg
Wyświetleń:	105
Rozmiar:	53.1 KB
ID:	159759
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_29151.jpg
Wyświetleń:	155
Rozmiar:	108.6 KB
ID:	159760

    Nie wiem czemu ustawiasz skrypt wobec zapłonu? Ja wrzucam halla. Jasne pola są napięciami wysokimi, a ciemne niskimi. 0 jest na 14-15 zębie (no na tym, co wychodzi ze skryptu), to GMP1. I znowu wraca koło wału, wobec tego GMP wypada tam, gdzie namalowany czujnik. Ale ECU widzi tylko ząb za przerwą… a jest ulokowany prostopadle, więc … znowu się pogubiłam.
    - hall (zbocza) nie stoi w miejscu na rpm, to też widać w skrypcie.
    - Tylko, że jak wrzucić wtrysk, to owszem kąt między fazami pokazuje dobrze, ale kąt wtrysku to już chyba nie?
    - No, nic. Przemyślę ten zapłon jeszcze i spalanie stukowe, i te koła rozrządu.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Hall_TDC_na 14_zębie.jpg
Wyświetleń:	113
Rozmiar:	96.8 KB
ID:	159762
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Hall_TDC_na 16_zębie.jpg
Wyświetleń:	116
Rozmiar:	103.7 KB
ID:	159763
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Wtrysk_3_TDC_na 14_zębie_2000rpm.jpg
Wyświetleń:	117
Rozmiar:	104.3 KB
ID:	159764
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Wtrysk_all_TDC_na 17_zębie.jpg
Wyświetleń:	95
Rozmiar:	105.7 KB
ID:	159765

    Silnik źle pracuje, podciśnienia, za wcześniej otwiera zawory wydechowe... różnice, wiem. Ale hall to w sumie wałek. Chodzi też o strategię, zarządzanie spalaniem mieszanki, co ECU robi po kolei, wejścia i wyjścia. Tego nie wiem, na razie jestem na etapie halla, CKP, zapłonu i spalania stukowego. Chyba chcę zobaczyć, po prostu.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 11-03-2015 o 00:50

  5. #1205
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ScanPlus na kanale 7, 8 ma wejście róznicowe, tak przynajmniej wyglada z menu.
    - widzę, że zrobiłaś dzielnik potencjometryczny ze stopniem podziału 1:2 z oporników 10 KOM, jeśli dobrze odczytałem kolory.
    - scanplus zbije resztę napięcia na zabezpieczeniu, to powinno zadziałać.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #1206
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dzięki, bubu. Sprawdzę, czy zadziała.

    Ale dopiero jak odbiorę GT z warsztatu…

    A nawet miałam w zamiarze napisać, że gdybym ja była ECU to odmówiłabym współpracy z żelastwem… i proszę…

    Niestety znowu, dodatkowo wystąpił problem z torem aku-rozrusznik-alternator. W sumie problem w pewnym sensie istniał, ale niczym się nie objawiał. Jechałam do miejsca docelowego, nic się nie działo, wyrzucił MCSF, dojechałam. Po czym już nie chciał odpalić, rozrusznik nie kręcił. Odpalił na kablach i dojechałam bez świateł, z zablokowanymi szybami, odłączonymi urządzeniami i czujnikami po CAN, do warsztatu. Dodatkowo palił kontrolkę poduszki. Brak napięcia. A więc znowu coś chyba z ładowaniem, chociaż tym razem ECU nie sygnalizowało wcześniej spadków napięcia, ani problemów z ładowaniem, nie paliło kontrolki ładowania. Klimatronik też się nie zerował. Co dwa lata ta sama sekwencja wydarzeń. Ciekawe ile będzie podejść naprawczych…

    edit:
    - alternator w ogóle zaprzestał wytwarzać prąd
    - będą go demontować, co mu się stało, to się okaże.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 12-03-2015 o 11:59

  7. #1207
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dopiero teraz wrzuciłam jako sync CKP do skryptu… Wrzucałam Halla, a o CKP zapomniałam. Ależ jednak jestem, co najmniej gapowata…

    - tylko, że nie widać za bardzo, bo autor zastosował coś w rodzaju denerwujących rozmytych krawędzi. Ani to ładne, ani czytelne.
    - poza tym niezależnie od polaryzacji wyłazi przerwa przed zębem 1, tylko raz jest wypukła, a raz wklęsła. Z czubków pików wyznacza. Ale są zęby przesunięte, więc pewnie tak ma być.
    - nie można zobaczyć razem halla i CKP.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CKP_hall_1.png
Wyświetleń:	86
Rozmiar:	44.9 KB
ID:	160007
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CKP_hall_2.jpg
Wyświetleń:	80
Rozmiar:	87.2 KB
ID:	160008

    Raczej chciałam zobaczyć coś innego… mniej rozczarowującego.

    - w module halla z GoTronik jest komparator, który jak przeczytałam zamienia sygnał analogowy na cyfrowy, poprzez porównanie napięć z dwóch linii A i B. I jak na A jest większe niż na B, to puszcza napięcie (pik), a jak na A jest mniejsze niż na B, to nie puszcza (brak piku). Skrypt tak pokazuje w pewnym sensie. Jeśli w scanaplus jest komparator i tak robi, to nie tak myślałam sobie…
    - jeśli wsadzę komparator w obwód wtedy może mogę jednocześnie zobaczyć na oscyloskopie sygnały analogowe i cyfrowe.
    - nie wiem jednak, czy wyzwalanie zboczem dokładnie na tym polega. No, czy tylko na tym. Bo nie ustawię zbocza na maksymalnym napięciu, tylko niżej, jak najbardziej po środku, więc... nie wiem.
    - w sumie to nie wiem, jak zostanie potraktowany sygnał sinusoidy, poprzez ten dzielnik i przez scanaplus. Z dzielnika ma wyjść sinusoida, czy wyjdzie nie wiem. W scanaplus zależnie jak ustawię poziom logiczny zbocza, to pokaże inny pewnie wykres cyfrowy CKP. Nie wiem. Nie wiem, czy nie zaplanowałam serii absurdalnych testów. Nie wiem, czy pokaże każdy ząb? Może potraktuje wszystkie zęby jako jedno napięcie i tylko przerwę zauważy. Może i lepiej, że nie mam samochodu.

    Halle z 8 nóżkami, mają odniesienie do stopni kątów, np.: do 360, jak CKP, a te z 3 nóżkami nie mają.

    Kąty zapłonu wypadają inaczej, ale niestety nie widzę na razie w tym żadnej stałej prawidłowości. To, nie idzie parami 1-4, 2-3… 4 najbardziej odbiega… Może źle patrzę. Jest mały problem przy spalaniu stukowym, ECU na jałowym i podczas opadania rpm nie monitoruje spalania stukowego i nie uwzględnia go przy ustalaniu kąta zapłonu. Robi, to podczas dodawania gazu i na rpm, wtedy nie ma różnic, ani błędów.
    - problem w tym, że na rpm wg CKP cyl. 1 też się wlecze, a zapłon jest taki sam na wszystkich cylindrach. Nie zależy od zapłonu?

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	SA_1.jpg
Wyświetleń:	98
Rozmiar:	114.7 KB
ID:	160009
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	SA_hamowanie_jałowy..jpg
Wyświetleń:	86
Rozmiar:	109.6 KB
ID:	160010

    Wychodzi mi, że paski na pasku synchronizują czujniki?

    Niezależnie od tego, że nie potrafię tego wytłumaczyć, nie pasuje mi ten wykres halla do CKP. Jest nierówno. Ale tak mnie już to zniechęciło, razem z alternatorem, że na razie się poddam.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 13-03-2015 o 00:41

  8. #1208
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Wychodzi mi, że paski na pasku synchronizują czujniki?
    - nie ma tak dobrze w tym interesie.
    - nawet po ustawieniu rozrządu, dwu krotnym przekręceniu wału korbowego znaczniki na paskach nigdy się nie schodziły w 156 TS.
    - moze GT JTS to inna bajka i tam znaczniki się zbiegają.
    - bardzo ciekawi mnie co jest / było z tym alternatorem, bo jak było widać z logów to zawsze było za mało tego napięcia w GT JTS.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 17-03-2015 o 06:56
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #1209
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Wymiana - stojanu, łożysk, mostka diodowego oraz czyszczenie wraz z konserwacją. Powiedzieli, że oczyścili i przejrzeli przewody. Prosiłam, żeby obejrzeli też rozrusznik, ale do elektryka na regenerację nie trafił. Dzisiaj ją odebrałam, w jeździe nic się nie działo, nic nie fiksowało, odpala. Zobaczę jutro napięcia.

    Jednak jak powiększyć CKP w skrypcie, to tam się pojawiają jakby linie, jakieś poziomy. Na obrotach nie są rozmyte. Może to tylko dla mnie jest nieczytelne. Nie sądzę, żeby ECU liczył zęby... Paski, jakaś logika w tym musi jednak być. Ale już jutro będę analizować i zastanawiać się.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 16-03-2015 o 23:50

  10. #1210
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Jeszcze kontrola spalania stukowego. Nie zawsze ma ten sam status w tych samych warunkach w stałej jeździe. To chyba raczej z ciekawości jak działa.
    Napięcia + błędy, które ECU zapisało w czasie usterki.

    po_naprawie_alternatora.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 19-03-2015 o 22:28

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory