Strona 12 z 23 PierwszyPierwszy ... 2345678910111213141516171819202122 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 230

Temat: Nagar w silnikach JTS i trwałośc łańcucha...

  1. #111
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał kolo_46 Zobacz post
    Rzeszów
    To jeszcze powiedz za co dokładnie wyliczyli 3,5 tysiąca, bo to jest chyba nie najgorsza wycena za oryginalne części (pozostaje kwestia tego, czego nie policzyli). Od JTSów jest legendarny już serwis w Warszawie (Twardowski), ale nie sądzę, żeby wymiana rozrządu przerastała możliwości ogarniętego ASO. Z JTSowych historii można wyciągnąć kilka wniosków - problemy pojawiają się w przypadku jeżdżenia na słabym oleju, jeżdżeniu na niskim poziomie oleju i wymienianiu co 30 tysięcy, a także ignorowaniu checka na konsoli (bo może sam zgaśnie).
    Jeśli chcesz zaoszczędzić, poszukaj na forum informacji o częściach GM do kupienia w USA (elektrozawory, zębatki).

    Można czytać koszmarne historie i się zniechęcać, ale ja na przykład kupiłem 2.2 JTS z wymienionym rozrządem (widziałem stary rozrząd) i od 30 tysięcy jedyne co robiłem przy silniku to wymiana oleju i świec (akurat wypadła planowa).

  2. #112
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotrek_inf
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Lancia Delta III 1.8 Di
    Postów
    603

    Domyślnie

    Może rozmawiałeś z niewłaściwą osobą. Z serwisu w Rzeszowie polecam Pana Leszka, który ma własny warsztat w Borku Starym. Można powiedzieć że uratował mi Alfę, bo w Gdańsku to już straszyli krzywymi zaworami, brakiem kompresji, a okazało się że padł elektrozawór.
    Ostatnio edytowane przez piotrek_inf ; 14-03-2015 o 12:34

  3. #113
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Cytat Napisał kolo_46 Zobacz post
    Odświeżam temat, jestem w trakcie poszukiwania Brery a ze względu na sposób użytkowania auta (głównie miasto) diesle odpadają, zostają więc 2.2 lub 3.2 (na TBi mnie nie stać ) Bardziej skłonny byłbym na 2.2 ale tu pojawia się temat rozrządu...
    Tak dla jasności - w 3.2 jest ten sam temat rozrządu (tylko odpowiednio droższy) co w 2.2. Spalanie w 3.2 - tu masz link do profilu kolegi z forum, który jeździ po Warszawie - http://www.motostat.pl/vehicle-stats/63420 Ogólnie licz się z tą "15-tką na 100", szczególnie przy prawdziwych korkach i dynamicznej jeździe. Weź też pod uwagę, że Warszawskie korki mają się nijak do Rzeszowskich (bez obrazy), tu jak źle trafisz można przez godzinę pokonać 5-10 km podjeżdżając co kilka metrów.

    Tak jak pisali koledzy powyżej - koniecznie znajdź mechanika, który ogarnia JTSy, zanim kupisz...

  4. #114
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    w planach
    Postów
    9

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrek_inf Zobacz post
    Może rozmawiałeś z niewłaściwą osobą. Z serwisu w Rzeszowie polecam Pana Leszka, który ma własny warsztat w Borku Starym. Można powiedzieć że uratował mi Alfę, bo w Gdańsku to już straszyli krzywymi zaworami, brakiem kompresji, a okazało się że padł elektrozawór.
    a masz może jakieś namiary na tego pana Leszka

    Cytat Napisał wojtekf
    To jeszcze powiedz za co dokładnie wyliczyli 3,5 tysiąca, bo to jest chyba nie najgorsza wycena za oryginalne części (pozostaje kwestia tego, czego nie policzyli). Od JTSów jest legendarny już serwis w Warszawie (Twardowski), ale nie sądzę, żeby wymiana rozrządu przerastała możliwości ogarniętego ASO

    dokładnie ci nie powiem ale po podaniu modelu i rocznika wymienił 6 lub 7 pozycji i tyle wyszło, wiem że jak za oryginalne części to normalna cena ale robocizna 2 tys. to chyba lekka przesada. Poza tym nie byli w stanie powiedzieć czy były jakieś zmiany materiałowe elementów rozrządu, w ASO takie rzeczy powinni wiedzieć

  5. #115
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar klusiobos
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Sandomierz/Krk
    Auto
    AR 156 0'1 115KM SW była/ Jest: ALFA 159 1.9 JTS SW 0'6
    Postów
    145

    Domyślnie

    Kolo46_Jak chcesz to dam Ci namiary pod Kraków bo tutaj robiłem cały rozrząd ,20tys przejechanie i hula aż miło,.

  6. #116
    Użytkownik Świeżak Avatar Huberto
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
    Postów
    116

    Domyślnie

    Cytat Napisał kolo_46 Zobacz post
    Odświeżam temat, jestem w trakcie poszukiwania Brery a ze względu na sposób użytkowania auta (głównie miasto) diesle odpadają, zostają więc 2.2 lub 3.2 (na TBi mnie nie stać ) Bardziej skłonny byłbym na 2.2 ale tu pojawia się temat rozrządu... Wie ktoś może czy coś się zmieniło jeżeli chodzi o materiały, z których elementy rozrządu są robione, są trwalsze? Jak z wytrzymałością po wymianie? Pytałem w serwisie Alfy w moim mieście ale fachowcy nie mają zielonego pojęcia o tych silnikach, mówią że same diesle serwisują. Cenę części wycenili na 3,5 tys. a robociznę na 2. Wydaje mi się, że trochę dużo, szczególnie za robociznę. Ktoś tu pisał, że zainwestował w zamienniki, jak z ich trwałością, i jakie ceny.
    A może jednak postawić na V6? Jak wygląda sprawa z awaryjnością tych silników? Jakie spalanie w jeździe miejskiej?
    Prosiłbym o info przede wszystkim od osób które mają lub miały do czynienia z tymi silnikami
    Z góry dzięki za pomoc
    Hej, jeżdżę Brerą 2.2 JTS od roku, długo po zakupie nic się nie działo ale po ok. pół roku padł alternator(nowy 1tyś, regeneracja 500zł), a teraz mam problem prawdopodobnie z czujką położenia wałka rozrządu ale o ile to to to nie jest to drogi wydatek(90zł), więc przez ten rok eksploatacji wiele awarii nie miałem, fakt faktem brera jest stosunkowo droga w utrzymaniu drogie są części, wahacze, filtry przeguby itp, oczywiście drogie w porównaniu z pospolitymi częściami do golfów i audików. Jeżeli chodzi o spalanie to aktualnie wychodzi mi na komputerze około 13l/100KM jest to spalanie 95% miasto i niestety zwykle nie rozgrzany dobrze silnik muszę gasić, w Trasie prędkość miedzy 80-90 spalanie około 8l, mi z trasy nigdy w sumie nie schodzi poniżej 10-11l ale jadę raczej żwawo. Jeżeli masz możliwości to kup 3.2 bo ja kupując pierwsze auto byłem pewny że 185 KM to tyle że hoho ale apetyt rośnie w miarę jedzenia i tak po pół roku zaczynałem żałować że jednak 3.2 nie wybrałem, co nie oznacza że 2.2 nie daje rady wręcz przeciwnie jest bardzo mocny aż dziwnie na niskich obrotach i przy wysokich przełożeniach ma dużo momentu, jeżdżę czasem też Hondą Accord 2.0 v-tec i tam mocy na niskich obrotach nie ma ani trochę,(ale to inny silnik z technologią v-tec, innymi słowy silnik tam ożywa przy przekroczeniu 4 tysięcy obrotów). Niestety 3.2 jest na pewno droższy nie tylko o spalanie chodzi ale też w kwestii serwisowej.

  7. #117
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    w planach
    Postów
    9

    Domyślnie

    Cytat Napisał MiLykie Zobacz post
    Tak dla jasności - w 3.2 jest ten sam temat rozrządu (tylko odpowiednio droższy) co w 2.2. Spalanie w 3.2 - tu masz link do profilu kolegi z forum, który jeździ po Warszawie - http://www.motostat.pl/vehicle-stats/63420 Ogólnie licz się z tą "15-tką na 100", szczególnie przy prawdziwych korkach i dynamicznej jeździe. Weź też pod uwagę, że Warszawskie korki mają się nijak do Rzeszowskich (bez obrazy), tu jak źle trafisz można przez godzinę pokonać 5-10 km podjeżdżając co kilka metrów.

    Tak jak pisali koledzy powyżej - koniecznie znajdź mechanika, który ogarnia JTSy, zanim kupisz...
    skoro taki sam rozrząd to dlaczego droższy?
    15 po mieście to rzeczywiście nie tragedia, mój passat 1.8 pali 12-13
    pytanie tylko jak z kosztami serwisowania 3.2...

  8. #118
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Cytat Napisał kolo_46 Zobacz post
    skoro taki sam rozrząd to dlaczego droższy?
    15 po mieście to rzeczywiście nie tragedia, mój passat 1.8 pali 12-13
    pytanie tylko jak z kosztami serwisowania 3.2...
    Ojej, chodziło mi o to, że ta sama niewiadoma z trwałością itd. Droższy bo jest o jeden łańcuch więcej (3 zamiast 2) i troszke więcej kółek zębatych. Siłą rzeczy mamy zamiast 2 wałków rozrządu - 4. W końcu to V6, więc 2 razy po 3 cylindry, a nie R4.

    Wyższe koszty serwisowania 3.2 *tylko czasami* dają o sobie znać. Np. to bydle ma 4 sondy lambda, bo są 2 kolektory, więc znowu - 2 razy drożej. Świec zamiast 4 - 6. Chyba już czujesz klimat. Poza rozrządem nie jest to jakiś wybitnie problematyczny silnik. Z minusów (większych kosztów) 3.2 jest jeszcze napęd na 4 koła - czasem trzeba coś przy wale zrobić.

  9. #119
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotrek_inf
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Lancia Delta III 1.8 Di
    Postów
    603

    Domyślnie

    Dwumasa też jest sporo droższa od wersji 1.9 i 2.2JTS.

  10. #120
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    w planach
    Postów
    9

    Domyślnie

    ok, już wiem o co chodzi, dzięki
    w takim razie chyba jednak zostanę przy 2.2

Podobne wątki

  1. Nagar,zawory,czyszczenie głowicy 2.ojts
    Utworzone przez cekin75 w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-11-2015, 19:28
  2. [155] napinacz łańcucha rozrządu 8v
    Utworzone przez maicher w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 10-11-2012, 10:03
  3. [MiTo] powłoka lakiernicza, trwałośc
    Utworzone przez jamrozw w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 28-03-2011, 14:29
  4. Gdzie najczesciej zbiera sie nagar i jak mu zapobiegać?
    Utworzone przez MAJESTICAR156 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-04-2008, 18:22
  5. [164] Napinanie łańcucha rozrządu
    Utworzone przez fr33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-01-2008, 23:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory