Strona 13 z 23 PierwszyPierwszy ... 345678910111213141516171819202122 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 230

Temat: Nagar w silnikach JTS i trwałośc łańcucha...

  1. #121
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    W 1,9 i 2,2 tez sa 4 sondy lambda. Kolektor jest 4w2 i dopiero za dwoma katalizatorami przechodzi w 1.

  2. #122
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Diabeł
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 3.2 JTS TI
    Postów
    85

    Domyślnie

    Większe koszty serwisowania wiążą się z tym, że a) towaru do wymiany jest więcej - dwa gary więcej, konstrukcja V6 itd. b) jest bardzo ciasno pod maską, podobno do części czynności serwisowych trzeba dużo rozkręcać albo wyciągać silnik. Od siebie dodam, że u mnie póki co wszystko ok i poza zwykłą eksploatacją nic większego się nie działo.

    Co do nagaru w ogóle w JTS. Problem można rozwiązać montując separator oleju z odmy. Mam u siebie, działa.

    W kwestii trwałości łańcucha... generalnie nikt nic nie wie, więc albo łańcuch w V6 jest lepszy niż w R4, albo silników jest mniej i po prostu proporcjonalnie mniej awarii. Szukałem nawet na forach zagranicznych i poza jednym przypadkiem nie znalazłem większych problemów z V6. Tak czy tak polecam codzienną modlitwę w intencji trwałości łańcucha

  3. #123
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotrek_inf
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Lancia Delta III 1.8 Di
    Postów
    603

    Domyślnie

    Cytat Napisał Diabeł Zobacz post
    Problem można rozwiązać montując separator oleju z odmy. Mam u siebie, działa.
    Możesz wrzucić zdjęcie jak to u siebie rozwiązałeś? Pytanie do innych użytkowników JTS ale 1.9 i 2.2. Czy ktoś z was montował separator oleju z odmy?

  4. #124
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Diabeł
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 3.2 JTS TI
    Postów
    85

    Domyślnie

    Załączam fotki. Mając już wszystko, 15 minut roboty.
    A potrzebne jest:
    Separator - najlepiej z dużymi otworami wlotowym i wylotowym - u mnie 15mm.
    Druciak nierdzewny (taki do mycia garów) - separator seryjnie jest pusty, a przydałoby się, żeby coś w środku było, żeby się olej na tym skraplał. O tym druciaku czytałem na jakimś innym forum, chyba Subaru, ale nie pamiętam dokładnie.
    Ok 80cm wężyka olejoodpornego 12-15mm - żeby nie przerabiać i nie ciąć oryginalnego przewodu od odmy.
    Opaski zaciskowe.

    U mnie wygląda tak:

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Separator 2.jpg
Wyświetleń:	551
Rozmiar:	81.3 KB
ID:	160562   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Separator.jpg
Wyświetleń:	535
Rozmiar:	105.0 KB
ID:	160563  

  5. #125
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotrek_inf
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Lancia Delta III 1.8 Di
    Postów
    603

    Domyślnie

    Widzę że i tak odmę masz podłączoną do dolotu. Widziałem takie separatory, że wąż wychodzący z puszki był puszczony luźno pod silnik, a otwór w dolocie był zaślepiony. Nie myślałeś żeby tak zrobić? Gdzie kupiłeś taką puchę?

    Dodano po 4 minutes:

    Cytat Napisał piotrek_inf Zobacz post
    Gdzie kupiłeś taką puchę?
    Nie było pytania na allegro pełno tego
    Ostatnio edytowane przez piotrek_inf ; 18-03-2015 o 14:49 Powód: Dodano

  6. #126
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Diabeł
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 3.2 JTS TI
    Postów
    85

    Domyślnie

    Widziałem takie rozwiązanie, ale powietrze po przejściu przez separator już jest czystsze i nie widzę przeciwwskazań, żeby je wpiąć z powrotem w dolot.
    U mnie ten przezroczysty wąż idący od separatora do dolotu, po kilku tys km jest czysty. A rurka rewizyjna separatora jest od dołu chlapnięta olejem. Znaczy, że separator działa.

    Gdyby było luźno, pod auto, mogłyby być problemy na przeglądzie okresowym jak by się diagnosta połapał co i jak. A z tak wpiętym separatorem raz na stacji byłem ustawić światła, diagnosta widział, pytał co to i nie miał uwag.

    Bo teoretycznie w ogóle odmę można puścić pod auto, tylko wtedy już jest bardzo nie eko, podobno śmierdzi i kapie olejem. I z przeglądem może być problem.

  7. #127
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotrek_inf
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Lancia Delta III 1.8 Di
    Postów
    603

    Domyślnie

    Trzeba będzie coś takiego zrobić. Jeszcze jedno. Puszka jest jakoś przymocowana do czegoś?

  8. #128
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Diabeł
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 3.2 JTS TI
    Postów
    85

    Domyślnie

    Tak. W zestawie była blaszka i śrubki. I przykręciłem to do tego metalowego elementu przy akumulatorze. Bezinwazyjnie. Bez dziurawienia czegokolwiek. Zobacz sobie pod maskę, zorientujesz się o co chodzi.

  9. #129
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotrek_inf
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Lancia Delta III 1.8 Di
    Postów
    603

    Domyślnie

    W 1.9 JTS do kolektora dolotowego dochodzą dwa przewody gumowe, na którym trzeba zamontować separator?

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	motor.jpg
Wyświetleń:	831
Rozmiar:	99.0 KB
ID:	160690  

  10. #130
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Diabeł
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 3.2 JTS TI
    Postów
    85

    Domyślnie

    Wygląda na to, że to ten po lewej. Najlepiej odepnij go i zobacz czy jest zaolejony w środku. Nie widziałem na żywo tego silnika więc pewności nie mam.

    Ten wężyk po prawej wygląda na jakiś przewód podciśnieniowy/kontrolny
    Ostatnio edytowane przez Diabeł ; 21-03-2015 o 11:33

Podobne wątki

  1. Nagar,zawory,czyszczenie głowicy 2.ojts
    Utworzone przez cekin75 w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-11-2015, 19:28
  2. [155] napinacz łańcucha rozrządu 8v
    Utworzone przez maicher w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 10-11-2012, 10:03
  3. [MiTo] powłoka lakiernicza, trwałośc
    Utworzone przez jamrozw w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 28-03-2011, 14:29
  4. Gdzie najczesciej zbiera sie nagar i jak mu zapobiegać?
    Utworzone przez MAJESTICAR156 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-04-2008, 18:22
  5. [164] Napinanie łańcucha rozrządu
    Utworzone przez fr33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-01-2008, 23:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory