Wiadomo, smarowania można spróbować, na pewno tańsze rozwiązanie, ale nie zawsze działa.
Nie mówię, że trzeba wymienić całość układu, ale najczęściej tak się dzieje (czego oczywiście nie życzę).
Wiadomo, smarowania można spróbować, na pewno tańsze rozwiązanie, ale nie zawsze działa.
Nie mówię, że trzeba wymienić całość układu, ale najczęściej tak się dzieje (czego oczywiście nie życzę).
Dopytam tylko - płyn w wysprzegliku wymieniony czy taki jak z fabryki wyjechał? Ma wpływ na odczucia z pracy sprzęgła...
jeżeli chcesz spróbować ze smarowaniem to zastosuj porządny stały smar.
Psikanie wszelkiego rodzaju rozrzedzonymi smarami w sprayu
pomaga (jeśli w ogóle) tylko krótkoterminowo i masz robotę z rozbieraniem od nowa.
Jesli odgłos tarcia podczas wysprzęglania jest od wymiany sprzęgła to może ktoś odwrotnie założył tarcze sprzęgłową??
Nie rozumiem jaki wpływ miał by wysprzęglik na odgłos tarcia, lub cięzko pracujacy pedał.
pzd.
Ostatnio edytowane przez george11 ; 02-04-2015 o 17:09
W sumie co do płynu to nie wiem, bo jak auto kupiłem to dałem wymienić płyn hamulcowy ale czy przepuścili nowy przez wysprzęglik to nie wiem...
Po samej wymianie było w porzo, z czasem to zaczęło tak robić.
Rozmawiałem dzisiaj ze znajomym co w 147 walczył z tym tematem (objawy identyczne) i niestety nie są to dobre wieści.
Winna jest ta tuleja przy skrzyni i żeby to zrobić porządnie tak żeby zaczęło faktycznie chodzic lekko
to (jego zdaniem) opcja jest tylko przy rozłożeniu wszystkiego tak jak do wymiany sprzęgła.
Z zewnątrz podobno co by sie nie robiło to nie pomaga/pomaga na chwilkę![]()
chłopie, chyba nie wiesz co piszesz, aby łożysko zatarło się na tuleji to trzeba by je było wbic młotkiem.
ale nawet jak mechanik debil, i nie posmarował lekko luleji, to i tak nie może sie zatrzeć, przeciez tam jest wkładka z tworzywa.
pzd.
Aż się włączę do dyskusji, u mnie taki objaw nastąpił po wymianie sprzęgła (Valeo), stanęło na tym, że mam nowy dwumas, sprzęgło (tarczy nie da się zamontować odwrotnie), łape sprzęgła wraz z tulejkami oraz tuleje po której porusza się łożysko oporowe. I co ? I nicdalej tak samo. Efekt nie występuje na zgaszonym silniku, podczas jazdy na luzie i wolnych obrotach, nasila się w okolicy 2-2,5tyś obrotów. Wydane sporo kasy, dobry dwumas i sprzęgło z 5k przebiegu mam w garażu i tak naprawdę mnóstwo nerwów i pieniędzy straconych niepotrzebnie. Jeśli ktoś wymieni wysprzęglik i to pomoże to proszę o PW, chętnie wymienię wtedy u siebie
![]()
Z tego co się orientuje to Valeo idzie na pierwszy montaż, ja po założeniu tego sprzęgła myślałem, że albo stary dwumas to powoduje, albo kupiłem wadliwe sprzęgło więc kupiłem drugi raz nowe sprzęgło + nowy dwumas Valeo i to były pieniądze wyrzucone w błoto. Przy okazji tak jak napisałem wcześniej wymieniłem wszystkie tulejki itd i to też nic nie dało, dlatego uważam, że można spróbować z tym wysprzęglikiem a jeśli to nic nie da to nie warto brnąc dalej w wymiany bo sporo kasy a efekt może być tak jak u mnie - żaden.... Poza tym przebieg rzędu 5 tyś to tak naprawdę nic dla takiego sprzęgła, może po jakiś 20-30 tyś wszystko się ułoży i będzie pracować idealnie![]()