Taki delikatny nalot jest zawsze ale to co masz na tej jednej świecy świadczy że przez długi czas auto było eksploatowane z niepracującym jednym cylindrem
Taki delikatny nalot jest zawsze ale to co masz na tej jednej świecy świadczy że przez długi czas auto było eksploatowane z niepracującym jednym cylindrem
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Wiesz co, powinienem się obrazić
Dodano po 3 minutes:
Myślę ze sam sobie odpowiedziałeś. Świece mogły być jakoś uszkodzone, być może też trafił Ci się jakiś gorszy rzut produkcyjny. Rzekomo świece sygnowane logiem producenta auta mają wyższe standardy jakościowe niż wyroby OEM (tak wiem, trzeba jakoś uzasadnić różnicę w cenie![]()
Jakie były oryginalnie zamontowane ? Skoro Ci NGK podpadło a na ASO się obraziłeś, to może wspomniane już Denso dla odmiany ?
Ostatnio edytowane przez pieta ; 27-03-2015 o 11:07 Powód: Dodano
Do wymiany wszystko pracowało. Żadnych objawów, żadnych błędów kompletnie nicŚwieca działała, tylko była nieszczelna i spaliny do tulejki się dostawały. Najlepsze jest to, że tego osadu w ogóle być nie powinno, a jest na tych pozostałych trzech które wymieniłem oraz jest na tych wkręconych w ASO (nawet więcej niż na wkręconych przez mnie).
Co do sposobu dokręcania - najwidoczniej producent dopuszcza 2 metody dokręcania. Kąt lub moment.
Wysłałem pytanie do NGK czy 1 i 2 metoda są sobie równoważne.
-----------------------
Daj sobie na wstrzymanie z tym ojcem dyrektorem:> Oryginały masz na 1 zdjęciu.
Ostatnio edytowane przez ipIV ; 27-03-2015 o 11:51
U mnie fabryczne ngk też były lekko brązowe przy tych krawędziach - wszystkie 4 szt ( i pamiętam z poprzedniej Alfy też był taki efekt) i nigdy nic się nie działo więc to chyba normalne . Zaraz po gwarancji zmieniłem na IXU27 i auto na tym lata rewelacyjnie więc innych już nie włożę
Problem polega na tym, że wg. tego to nie jest normalne:
http://gazeo.pl/lpg/technika-lpg/swi...,7825,s,2.html
![]()
Ostatnio edytowane przez ipIV ; 28-03-2015 o 05:58
Ja założyłem IXU22 - tak mi polecili na http://www.swiece-zaplonowe.pl/ i tam też kupowałem.
Nie wiem czy IXU27 byłyby lepsze - zależy chyba od warunków eksploatacji.
Tą NGK która mi się skruszyła kupowałem przez Intercars więc też nie powinno być lipy. Na bank mi nic nie spadło a były oryginalnie zapakowane również w tą tulejkę ochronną więc nie sądzę. Dodam że mój przypadek z NGK nie był pierwszy jak się potem dowiedziałem więc odpuszczam tą markę.
jeśli wierzyć w ten artykuł to albo fabryka dokręca za mocno świece albo te NGK są do bani skoro izolatory w nich puszczają nawet przy dokręcaniu zalecanym momentem dla tej świecy
oba typy różnią sie ciepłotą,zresztą dla każdej Giulietty w benzynie katalog Denso podaje właśnie IXU27 (co mi akurat bardzo pasuje) jest zimiejsza od 22 i bardziej odporna na większe obciązenia i sportową jazdę
Ostatnio edytowane przez tx555 ; 28-03-2015 o 10:45 Powód: Dodano
Też przestudiowałem specyfikację obydwu typów przed zakupem i ponieważ auta używam raczej spokojnie a moc wykorzystuje bardziej przy wyprzedaniu niż do wyżywania się na torze to stwierdziłem, że lepiej będzie jak świece osiągną lepsze parametry zapłony w standardowej temperaturze pracy. Pożyjemy zobaczymy jak się będą sprawować.
Nigdy w życiu nie było z NGK żadnych problemów czy te z Japonii czy z Gliwic.
Czy kolega jezdzi na LPG ??? bo to by dużo wyjasinło i winny by tez sie znalazł![]()
a te wasze klucze dynamometryczne ktoś co roku skaluje, certyfikuje ?...