Zanim napiszecie obejrzyjcie filmiki
https://www.youtube.com/watch?v=PaVW...ature=youtu.be
te w adnotacjach też.
Zanim napiszecie obejrzyjcie filmiki
https://www.youtube.com/watch?v=PaVW...ature=youtu.be
te w adnotacjach też.
Ja też na lotosie, głównie na jednej stacji. Co do testu to taki sobie. Moim zdaniem, jak już miało być porównanie paliw premium ze zwykłymi, należało by porównać paliwo premium i zwykłe od tego samego dostawcy. W tym teście tylko w jednym przypadku tak jest.
Ja w zimie tankuję tylko na Statoilu, paliwo arktyczne.
Może to i głupie ale zwykłej ropy nie tankuję w ogóle, zawsze leję premium.
AR 159 SW, 09r, Distinctive Q-Tronic, 1.9 JTDm 16V była, Opel Insignia ST jest
Tankuję przeważnie Shell Vpower na zmianę z Shell Fuelsave, ale szczeże mówiąc chyba przerzucę się na Statoil...
To i ja tutaj się dołożę. Ostatnio na ten temat pisaliśmy z kolegą awj1.
Miałem możliwość wglądu do kart paliwa Orlen na jesieni (paliwo przejściowe) i wczoraj dostęp do identycznych danych na stacji Lotos. Jako ciekawostkę podam, że na Orlenie boją się pokazać te karty jak ognia! A na Lotosie bez problemu i zbędnych pytań pani poszła i przyniosła. Jedynie nie pozwoliła wykonać kopii.
Napiszę z pamięci:
Orlen EKO - liczba cetanowa 51, Verva 56. Poza tym wg karty te paliwa niczym się nie różniły! Zawartość siarki, temp płynięcia, smarność (360 mikro m!) na identycznym poziomie. W zimie, wbrew temu co mówią pracownicy stacji, oba te paliwa nie posiadają biododatków (stąd pogorszona smarność).
Z kolei Lotos - zwykły ON smarność na poziomie 155 mikro m (!), Dynamic 222. Oba liczba cetanowa 53. Temp płynięcia zwykły -22, Dynamic -21. Różniły się delikatnie ilością pozostałych pierwiastków. Zawartość estrów metylowych w obu przypadkach 7%. Niestety na tej stacji nie mają paliw arktycznych, podane przeze mnie dane dotyczyły paliwa typowo zimowego.
Więc albo Orlen robi klientów w balona, albo ściemnia w kartach paliw.
Reasumując, zmieniam stację z Orlenu na LotosRaczej zatrzymam się przy zwykłym ON, bo zawsze coś do paliwa ciekawego dolewam.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
awj1 w pewnym sensie tak. Ale jeśli test byłby wykonany w sposób jaki ja napisałem mielibyśmy obraz tego jak w takich temperaturach zachowają się paliwa kilku producentów. Ja sam nie wieżę w paliwa premium.
To napiszę wam ciekawostkę, ojciec mojej znajomej jest kolejarzem. Pracuje często, na jednej z głównych stacji przeładunkowych na Podkarpaciu, i co tam można zauważyć? Przyjeżdżają cysterny kolejowe Orlenu, i podjeżdża sznurek cystern samochodowych, oczywiście różnych stacji. Wszystkie są napełniane tym samym. Różnica w paliwie na starcie żadna, dopiero potem zależy jak żyłuje dana stacja. Są dwie perły - cystern Lotos-u i Shella nigdy tam widział.