Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 29 z 29

Temat: Tarcie pedału sprzęgła

  1. #21
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    GT 1.9 JTD
    Postów
    54

    Domyślnie

    Dodam swoje trzy grosze. Niedawno wymieniłem sprzęgiełko + dwumas. Wszystko na oryginale czyli Valeo. Sprzęgło z wersji 170hp (w razie późniejszego chipa). Do tego wymieniłem tulejkę na skrzyni oraz wysprzęglik. Teraz sprzęgło chodzi mniej więcej tak jak pedał gazu. Przed wymianą chodziło tragicznie do tego stopnia, że po wyjściu z auta czułem ból w lewej nodze. Jazda autem nie przynosiła już przyjemności. Tak więc drodzy koledzy proponuje wymienić wysprzęglik (koszt ok 200zł). Jak to nie pomoże to zostaje tylko pompka sprzęgła.

  2. #22
    Użytkownik Ogier Avatar Przemek147
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    147 1.9 JTDm 16v 2007r Q2
    Postów
    152

    Domyślnie

    Z tym "tak jak pedał gazu" chyba trochę przesadzasz? mi po wymianie chodzi znacznie lżej, ale mimo wszystko nie jest super lekko, po prostu chodzi normalnie, nie super lekko i nie jakoś ciężko. Tyle, że czasem pod pedałem podczas wciskania lub puszczania odczuwam wspomniane w tym wątku tarcie.

    A ja mam nowe oryginalne:
    -sprzęgło
    -dwumas
    -tulejki
    -łapę sprzęgła
    -tuleje po której chodzi łożysko oporowe

    więc w moim przypadku faktycznie pozostaje tylko wysprzęglik albo pompa,
    Ostatnio edytowane przez Przemek147 ; 04-04-2015 o 13:09

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Cytat Napisał Przemek147 Zobacz post
    Aż się włączę do dyskusji, u mnie taki objaw nastąpił po wymianie sprzęgła (Valeo), stanęło na tym, że mam nowy dwumas, sprzęgło (tarczy nie da się zamontować odwrotnie), łape sprzęgła wraz z tulejkami oraz tuleje po której porusza się łożysko oporowe. I co ?
    Wielu też tak mówiło, a jednak zamontowało odwrotnie.
    Nie wiem dlaczego zawsze większość ludzi zaczyna od najdroższego koła i sprzęgła jeżeli wysprzęglik kosztuje maks 200 i na wymiane nie potrzeba więcej niż godziny i podstawowych kluczy.

  4. #24
    Użytkownik Ogier Avatar Przemek147
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    147 1.9 JTDm 16v 2007r Q2
    Postów
    152

    Domyślnie

    Tylko dlaczego na sprzęgle które było na wykończeniu wysprzęglik pracował ok i nie było efektu tarcia, a na nowym ten efekt występuje? Nowy docisk stawia większy opór ?

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar szkodnik
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Radom,okolice
    Auto
    była 156:)jest GT Q2
    Postów
    1,551

    Domyślnie

    kolego chyba nie wiesz jak alfy niespodzianki potrafią robic nawet wbrew prawą fizyki),a co sprzegła letko chodzącego to nie sciema,powiedziałbym ze nawel lzej chodzi niz gaz)1 takie gt testowałem 1 palcem dałoby rade wcisnąc),umnie mam tak srednio miękie tylko poprzedni włascicie zmieniał sprzegło i wysprzeglik ale czy cos więcej to chyba nie

  6. #26
    Użytkownik Ogier Avatar Przemek147
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    147 1.9 JTDm 16v 2007r Q2
    Postów
    152

    Domyślnie

    Hmm.. no to w niedalekiej przyszłości sprawdzę na swojej 147 jak się ma nowy wysprzęglik do lekkości wciskania sprzęgła

  7. #27
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Pszów
    Auto
    Alfa GT 1.9 Jtd
    Postów
    54

    Domyślnie

    No to czekamy na opinię

  8. #28
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    wysprzęglik nie ma wpływu na siłę jakiej używa się na pedale, a tarcze można założyc odwrotnie uwierz mi.
    Jeśli po wymianie sprzęgła wystąpiło tarcie to na bank cos schrzaniono.
    pzd.

  9. #29
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tomSRT
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    GT 3.2 ; Brera 2.4
    Postów
    283

    Domyślnie

    Cytat Napisał george11 Zobacz post
    chłopie, chyba nie wiesz co piszesz, .....
    pzd.
    \

    Wiem niestety co piszę
    Temat jest znany nie od dziś i nie tylko w tym modelu.
    I nikt nie mówi o zatarciu się na amen tylko o zbieraniu syfu i ciężkim chodzeniu.
    Wiem jak to jest zbudowane. Po prostu myślałem, że da się jakoś od góry to
    przesmarować pod ciśnieniem czy coś.
    Znajomy, o któym pisałem przeszedł z tym długą drogę i mówi, że bez rozbierania
    się nie uda. Sam nie próbowałem bo nie miałem podobnego problemu
    (zbliżony kiedyś w 147 z tuleją od dźwigni biegów tylko)

Podobne wątki

  1. [159] Sprzęgło (stuki, tarcie przy używaniu sprzęgła i zmianie biegów)
    Utworzone przez bikerserwis w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 81
    Ostatni post / autor: 10-06-2017, 11:33
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-05-2014, 07:49
  3. Jak wsadzić drążek pompki sprzęgła do pedału sprzęgła ?
    Utworzone przez patryk_dziedzic w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-06-2012, 14:00
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2008, 15:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory