Ogólnie - ni jak nie odzwierciedlają warunków w jakich musi pracować olej silnikowy. Ot, po prostu palenie oleju ...
Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
Ogólnie - ni jak nie odzwierciedlają warunków w jakich musi pracować olej silnikowy. Ot, po prostu palenie oleju ...
Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r
Nie jest to w pełni wiarygodny test przede wszystkim dlatego, że nie ma przepływu oleju i dodatkowych czynników zewnętrznych a tylko palenie.
Prawidłowy test TEOST wygląda tak jak tu w opisie urządzenia badawczego:
http://www.inkom.com.pl/produkt/items/579
Wyniki tego testu wśród olejów spełniających tę samą normę API SN potrafią się różnić aż 6-krotnie tj. od niskiego świetnego poziomu depozytów rzędu 5mg do maksymalnego dopuszczalnego normą poziomu 30mg i wbrew pozorom nie musi być to wprost powiązane z jakością / szlachetnością samych olejów bazowych bo te 30mg potrafi uzyskać np. estrowy Red Line HP 5W-30.
Czynników jest wiele i jakość oraz ilość dodatków, w tym antyutleniaczy też ma wpływ na wynik.
Przesadzać z redukcją dodatków zwłaszcza popiołowych przeciwzużyciowych/przeciwzatarciowych też jednak nie warto bo może wyjść niski poziom depozytów ale w innym badaniu wyjdzie bardzo niski poziom ochrony przed tarciem i zużyciem jak w przypadku Castrola Edge 5W-30 z Titanium FST w USA.
Warto jednak zauważyć na obrazkach, że oleje sportowe potrafią generować sporo więcej syfu i pomimo faktu, że chronią w ekstremalnych sytuacjach lepiej ich stosowanie bez potrzeby może odbić się czkawką zwłaszcza tam gdzie jest turbina i bezpośredni wtrysk bo są to środowiska najbardziej narażone na powstawanie depozytów i najbardziej podatne na utratę osiągów na skutek ich nagromadzenia.
Dodano po 2 minutes:
To jest norma na bazie A3/B4-04 i nie jest do diesela z DPF
Ostatnio edytowane przez wlyszkow ; 09-04-2015 o 14:03 Powód: Dodano
Polecony mi ostatnio shell helix niezle upalony [emoji14] ale juz jest w silniku.
Ostatnio edytowane przez alcapone154 ; 09-04-2015 o 14:32
Kiedyś był to olej który syfu w silniku nie robił a nawet potrafił silnik wypłukać. Jak jest teraz na tym GTL z Kataru i jaka wersja się Tobie trafiła - zobaczysz ale od jednego zalania nawet gorszego/tańszego oleju silnik nie stanie ani nie padnie (oczywiście poza totalnymi bełtami jak np. GM Dexos2, który mi po 2 tys km w nowej Astrze 1.4 benz. (bez turbiny !!!) się zważył i wypadał z miski kawałkami niczym posiekana galareta!).
Oba GTLe i Shella i M1 ESP wypadają w tym paleniu słabo - jakby producenci zachwyceni 'papierową' wytrzymałością nowych 'super baz' przestali je uszlachetniać dodatkami... no ale na czymś trzeba oszczędzać skoro inwestuje się sporo w nowe rafinerie a ceny oleju spadają![]()
Też mnie to zastanowiło po przeczytaniu opisu oleju. Czyli w instrukcji użytkownika jest babol?
http://dukiewicz.pl/src/instrukcje/alfa_romeo/159.pdf strona 267
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Ale w turbinie olej nie stoi i się smaży. Kiedyś filmik był jak to robią o ile dobrze pamiętam kolba była grzana do 400 stopni i gotowała się kilkanaście min.
Jak wyłączysz rozgrzany silnik (wiem że trzeba odczekać) to olej stoi.
Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka
Dlatego dla zdrowia zalecane jest wypalenie papierosa po jeździe z turbo zanim się silnik zgasi![]()