Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Temat: Dziwny warkot. Spadek mocy...

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar SlaSH7
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Oleśnica
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 v6 24v + LPG
    Postów
    121

    Domyślnie Dziwny warkot. Spadek mocy...

    Witam. Dzisiaj moja bella jak codzień śmigała aż miło. Po zgaszeniu auta i po ponownym odpaleniu po około 2minutach stało się coś dziwnego. Auto dziwnie chodzi, pyrkoli jak harley. Niby jedzie, ale nie ma takiej mocy. Na komputerze nie ma błędów. O co jej chodzi? Świece zmieniane nie dawno. Może jakaś cewka padła czy co?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2015
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 V6 TB
    Postów
    70

    Domyślnie

    Jak najbardziej może być układ zapłonowy co powoduję nieprawidłową pracę. Proponuje po kolei zdejmować z cylindrów fajki i sprawdzać różnice. Resztę rzeczy powodujących spadek mocy czyli czujnik położenia wału czy przepływka wykryło by na kompie i objawy były by trochę inne, Zacznij od zapłonu i napisz obserwację. Będziemy dalej działać

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 TB byla Alfa romeo 166 FL 2.4 JTD jest
    Postów
    818

    Domyślnie

    Mała poprawka W 24 zaworowej trzy litrówce nie ma fajek tylko na każdą świece jest osobna cewka. Możliwe że jedna z nich padła ale to wydaje mi się że komp powinien pokazać.
    Jeśli pomogłem - kliknij na gwiazdkę.


  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar SlaSH7
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Oleśnica
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 v6 24v + LPG
    Postów
    121

    Domyślnie

    Właśnie komputer nic nie widzi. Sonda lambda może też mieć coś do tego?
    To jak teraz sprawdzić, która cewka prawdopodobnie padła?
    Ostatnio edytowane przez SlaSH7 ; 09-04-2015 o 20:51

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2015
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 V6 TB
    Postów
    70

    Domyślnie

    A przepraszam za błąd wynikający z tego iż mam silnik 2.0 v6 i osobne fajki. Jeżeli masz osobną cewke na każdy z cylindrów postepujesz tak samo jak w przypadku fajek czyli wyciagasz po kolei I dodatkowo możesz spsprawdzić iskre i stan świec. Sam kolor dużo Ci podpowie. Co do sondy w przypadku jest nieprawidłowych odczytów objawami było by zwiększone spalanie i mniejsza moc lecz pojawienie się dziwnych odgłosów to już zupełnie co innego. Jedyna skuteczna metodą diagnozy jest podłączenie jej do oscyloskopa i sprawdzenie przebiegu wykresu Albo ppodpięcie multimetru tylko w tym przypadku nie wie pod który pin i jakie mają być parametry jej pracy dlatego najlepszy byłby oscyloskop. Zacznij od zapłonu bo to najczestsza prprzyczyna takiej usterki. Pisz dalej jak postępy.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Chyzioslaff
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    jest 2x166, Avensis T27, Passat B4
    Postów
    275

    Domyślnie

    Najszybciej będzie sprawdzić przednią głowice bo cewki są zaraz pod deklem. odkręć dekiel i ściągaj cewki po kolei. Jak dzwięk się nie zmieni po wyjęciu cewki będzie wiadomo na którym tłoku jest problem. Czy to cewka czy świeca sprawdzisz przekładając cewkę między cylindrami. Jeśli problem będzie z tylną głowicą no to już gorzej bo trzeba kolektor zdjąć. Wtedy jak wcześniej sprawdzisz przednią to przełóż wszystkie cewki i najlepiej świece do tyłu. Po złożeniu sprawdz cewki tak jak wcześniej.

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał SlaSH7 Zobacz post
    Auto dziwnie chodzi, pyrkoli jak harley
    Sprawdź wszystkie wężyki podciśnieniowe i dolot, czy nie masz lewego powietrza. Sprawdź też uszczelki pod baranami, czy tam nie ciągnie lewego powietrza. Kiedyś miałem coś podobnego i okazało się, że to jedna z uszczelek na kolektorze ssącym.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar SlaSH7
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Oleśnica
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 v6 24v + LPG
    Postów
    121

    Domyślnie

    Wymieniłem już świece to wiem jak dostać się do tych z tyłu to szybciej pójdzie. No dobra, sprawdzę te cewki z przodu, jak będzie dalej źle to przełoże na tył i znów sprawdzę. Wężyki itd też sprawdzę mam nadzieję że to znajdę przyczynę. Normalnie na odpalonym silniku wyciągać cewki? Oczywiście pojedynczo.

  9. #9
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Żeby odpiąć cewkę nie musisz jej wyciągać. Odepnij od niej kabel. Sprawdzając tak po kolei zobaczysz przy odpięciu której nie ma zmian - to trafiona. Na pewno trzeba się przyjrzeć tym cewką. Druga sprawa to podpięcie pod kompa i sprawdzenie parametrów (bieżące i testowe). Może Ci wyjść czy sonda uwalona, przepływka itd. Przepływkę zawsze możesz odpiąć. Wyłapie Ci błąd ale sobie go skasujesz.
    Poza tym tak jak tomek pisze, sprawdź szczelność. I tu bym zwrócił też uwagę czy nie wydmuchało Ci na wydechu to o czym wspominałeś wczoraj?
    Więcej pomysłów nie mam na chwilę obecną

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2015
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 V6 TB
    Postów
    70

    Domyślnie

    Dokładnie marek i tomek mają racją oprócz zapłonu podciśnienie i szczelność układu. Ja miałem rozszczelniony przy łączeniu kolektora i też pierdział jak cholera i dodatkowo sonda łapała nieprawidłowe odczyty. Napewno coś z tych rzeczy będzie i podjedz do kogoś na kompa.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Spadek mocy, dziwny świst przy 25tys km
    Utworzone przez adrian88 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-12-2018, 22:43
  2. Spadek mocy, dym, błąd, warkot silnika
    Utworzone przez mmax88 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-10-2014, 08:20
  3. Dziwny spadek mocy
    Utworzone przez traczmot w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 15-01-2014, 17:05
  4. dziwny warkot.
    Utworzone przez tomasz777 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-02-2013, 13:12
  5. [145] spadek mocy
    Utworzone przez gump3334 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-04-2010, 12:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory