Strona 38 z 99 PierwszyPierwszy ... 28293031323334353637383940414243444546474888 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 371 do 380 z 984

Temat: Przy włączonej klimatyzacji coś brzęczy, nasila się wraz z obrotami

  1. #371
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kamal
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    475

    Domyślnie

    Cytat Napisał fobb Zobacz post
    Mi po wielu operacjach pomogło w końcu uzupełnienie oleju w sprężarce klimy (nie mylić z olejem w układzie). Było tylko 40 gramów, a powinno być 130 g. Polecam sprawdzenie tego tropu wszystkim, którzy wykluczyli kwestie ilości czynnika i szczelności układu.
    W jaki sposób sprawdzić stan oleju w sprężarce?

  2. #372
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    Z tego co tu chłopaki pisali to jedynie idzie to zrobić poprzez jego ściągnięcie...

  3. #373
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2012
    Auto
    Alfa
    Postów
    106

    Domyślnie

    Wymontowanie sprężarki, czyszczenie, i napełnienie odpowiednia ilością. W praktyce jest to kosztowne więc jeśli hałasuje, należy metoda prób, dodać jakąś ilość i sprawdzić czy jest cisza. Nie można przesadzić z ilością.

  4. #374
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar emisieq81
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    159SW 1.9 JTDm 150KM 2009
    Postów
    127

    Domyślnie

    Panowie, dziś robiłem klimę, oby się 1maja w Gliwicach nie ugotować i powrócił te "szlachetny" dźwięk, czy to nazywana przez was wiertarką , zwał jak zwał , ale wku r w i a nie miłosiernie jak się "włączy" udało mi się uwiecznić w miarę ten odgłos. Występuje tylko oczywiście przy włączonej klimie ;(
    https://www.dropbox.com/s/tzbzjfubj5...70438.mp3?dl=0

  5. #375
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Panowie jak pojedziecie do odpowiedniego serwisu klimy to urządzenie ściąga czynnik oraz olej próba szczelności próżni 20 min ponowne napelnienie czynnik 550 olej 100 i tyle nic nie rozbierajcie bo montaż i demontaż to proszenie się o niepotrzebny koszt oraz możliwość uzyskania brak szczelności po ponownym montażu. Kto z Łodzi to na drewnowskiej "serwisu się u Kuby" robi co trzeba ją płaciłem 110 zł pełne napelnienie

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  6. #376
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kamal
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    475

    Domyślnie

    yy..to ja mam pytanie bo już się pogubiłem..czy ten olej który jest dodawany z czynnikiem to jest ten sam olej którym jest napełniana sprężarka?
    Przy okazji może ktoś polecić dobry serwis Katowice-Kraków

  7. #377
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamal Zobacz post
    yy..to ja mam pytanie bo już się pogubiłem..czy ten olej który jest dodawany z czynnikiem to jest ten sam olej którym jest napełniana sprężarka?
    Tak, w czynniku jest olej, którego zadaniem jest smarowanie sprężarki. Innego oleju nie ma w sprężarce.

  8. #378
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW TBi
    Postów
    4

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Tak, w czynniku jest olej, którego zadaniem jest smarowanie sprężarki. Innego oleju nie ma w sprężarce.
    No z tego co mi goście mówili w serwisach to właśnie przeciwnie. Olej z układu ściągany jest razem z czynnikiem i uzupełniany przy serwisie klimy bez wyciągania sprężarki. Sprężarka ma swój olej i żeby się do niego dostać trzeba ja wymontować. Za operację we Wrocławiu zapłaciłem niecałe 250 zł, w tym uzupełnienie 90g oleju.
    Może mnie ktoś w konia zrobił, ale pomogło (miesiąc już cisza), a wcześniej inni nie potrafili sobie z tematem poradzić, więc pasi mi w 100%.

  9. #379
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał fobb Zobacz post
    No z tego co mi goście mówili w serwisach to właśnie przeciwnie. Olej z układu ściągany jest razem z czynnikiem i uzupełniany przy serwisie klimy bez wyciągania sprężarki. Sprężarka ma swój olej i żeby się do niego dostać trzeba ja wymontować.
    Żeby odessać cały olej to trzeba wyjąć sprężarkę i przepłukać układ. Racja. Ale sprężarki w naszych 159 są smarowane tylko olejem, który jest potem wymieszany w czynniku. Nie odsysa się go razem z czynnikiem, bo pozostaje on w każdym elemencie układu (skraplacz, parownik itd.), takie ma właściwości. Daje się odessać marny procent całości.

    Pytanie było o to czy olej dodawany do czynnika to ten sam olej, który jest potem w sprężarce – to jest ten sam olej, on smaruje potem sprężarkę. Dlatego ważne jest, żeby go nie było za mało. Gdy jest za dużo to niestety układ przestaje pracować poprawnie. A niektórych sprężarkach np. Denso niewielka dodatkowa ilość oleju powoduje, że przestają one całkiem działać.

    Za operację we Wrocławiu zapłaciłem niecałe 250 zł, w tym uzupełnienie 90g oleju.
    Gdzie we Wrocławiu?

  10. #380
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW TBi
    Postów
    4

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Żeby odessać cały olej to trzeba wyjąć sprężarkę i przepłukać układ. Racja. Ale sprężarki w naszych 159 są smarowane tylko olejem, który jest potem wymieszany w czynniku. Nie odsysa się go razem z czynnikiem, bo pozostaje on w każdym elemencie układu (skraplacz, parownik itd.), takie ma właściwości. Daje się odessać marny procent całości.

    Pytanie było o to czy olej dodawany do czynnika to ten sam olej, który jest potem w sprężarce – to jest ten sam olej, on smaruje potem sprężarkę. Dlatego ważne jest, żeby go nie było za mało. Gdy jest za dużo to niestety układ przestaje pracować poprawnie. A niektórych sprężarkach np. Denso niewielka dodatkowa ilość oleju powoduje, że przestają one całkiem działać.
    No ok, pewnie gościu uprościł opowieść nieco. Dzięki za doprecyzowanie.

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Gdzie we Wrocławiu?
    Ermax na Reymonta.

Podobne wątki

  1. Brak mocy przy włączonej klimatyzacji 2.4 jtd cf3
    Utworzone przez jacek83 w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 02-07-2014, 08:36
  2. [159] Brak wspomagania przy włączonej klimatyzacji.
    Utworzone przez tuczi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-09-2012, 20:49
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 18-01-2012, 17:36
  4. Falowanie obrotów przy włączonej klimatyzacji
    Utworzone przez paweldante w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 20:07
  5. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-03-2010, 18:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory