przy włączonej klimatyzacji auto zupełnie traci moc, jakbym próbował jechać na ręcznym, do trzeciego biegu jest masakra. Czy jest to możliwe żeby auto z takim momentem zabijała sprężarka??
Spotkał się ktoś z was z czymś takim??
przy włączonej klimatyzacji auto zupełnie traci moc, jakbym próbował jechać na ręcznym, do trzeciego biegu jest masakra. Czy jest to możliwe żeby auto z takim momentem zabijała sprężarka??
Spotkał się ktoś z was z czymś takim??
Dziwna sytuacja u mnie kumpel nawet jest tutaj na forum twierdzi, że w CF2 2.4JTD auto lepiej idzie teraz z klimą niż bez niej..
Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.
Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?
Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
Zrobić kompleksową diagnostykę ?
Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
Załatwimy nawet programowo !
Zapraszam na nasz warsztat.
Tak. W innym aucie ale tak. Sprężarka dawała taki opór że stanowiła znaczące obciążenie silnika. Była do wymiany. Trzeba zdjąć pasek i pokręcić kołem sprężarki. Czy chodzi płynnie i relatywnie lekko. Efekt jest jakbyś tam miał taki rzadki budyń jeżeli coś przycina, albo chodzi ciężko to prawdopodobnie będzie do wymiany.
Druga możliwość to obciążenie elektryczne alternatora (przez cewkę elektromagnesu). Ale to mi się wydaje mało prawdopodobne abyś aż taką różnicę czuł.
Nie ma takiej możliwości
marek230482powtórzyłem tylko jego słowa hehe, no byc może to tylko takie jego odczucie..
Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.
Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?
Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
Zrobić kompleksową diagnostykę ?
Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
Załatwimy nawet programowo !
Zapraszam na nasz warsztat.
koło na sprężarce chodzi bardzo lekko, jak reszta rolek osprzętu sprawdzałem wczoraj. Nie ma żadnych dziwnych substancji itp . Zastanawia mnie tylko załączanie się wiatraka, jak powinien pracować?? bo u mnie pracuje bardzo długo, i to na drugim biegu...tak sądzę.
Jeżeli koło chodzi lekko to może bym się przyjrzał ciśnieniom u "klimaciarza". Może jakoś dziwnie się zachowuje ten kompresor. Załączanie biegów wentylatora było już wałkowane ostatnio.
Wygląda to tak że masz dwa biegi (albo dwa wentylatory). Jak masz auto zimne to przy klimie powinien załączać się tak pół na pół. A przynajmniej robić sobie przerwy co chwilę. Mowa o pierwszym biegu. Jeżeli silnik już jest gorący to raczej nie ma szans żeby jedynka starczyła. Wtedy chodzi jedynka a dopina się dwójka z przerwami. Ale jak układ jest już "leciwy" to może być tak że wentylator przy nagrzanym silniku po włączeniu klimy od razu chodzi na dwójce i nie przerywa. To oznacza że trzeba się przyjrzeć drożności układu, ciśnieniom bo nie powinno tak być. Oczywiście jeżeli wydajność i ciśnienia są jeszcze na rozsądnym poziomie to można to olać (nie trzeba nic wymieniać, tak uważam) ale na pewno trzeba się już temu przyjrzeć.
A co dokładnie marku mam mierzyć ilość odczynnika?? czy jakie ciśnienie bije sprężarka?? A czy może to być wina termometru w kabinie bo na opcji auto nawiew piluje na max i nie jest w stanie zbić do zadanej temp.
Sprawdza się ciśnienia. To one mówią o tym w jakim stanie masz kompresor. Jeżeli chodzi o obecne warunki pogodowe (pot po dupie spływa) to normalne że klima dyma non stop. U mnie dopiero po jakiś 15-20min wentylator zwalnia z max na tak 3/4. Czyli nie hałasuje jak odrzutowiec ale jeszcze wali ostro i zimnym non stop. Ustawione na 20 stopni. A i tak ile bym nie jechał to wentylator już bardziej nie zwalnia.
U mniew TS'ie czuc roznice, a tak samo sprezarka chodzi leciutko, nic nie zgrzyta, nie piszczy, wali kostkami lodu. Ale jak odpale klime to tak jakbym mial -50% do mocy ;d
Ale z kolei diesel ma moment, ma ciąg to raczej nie powinno tego aż tak czuć jak w biednej benzynce
Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 09-06-2014 o 12:56
U mnie w TS nie było żadnego odczuwalnego spadku mocy, klima była sprawna i działała jak ma działać i mocy nie odbierala silnikowi
Wysłane z mojego HTC One