Strona 17 z 19 PierwszyPierwszy ... 78910111213141516171819 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 170 z 185

Temat: 1.9 JTD 16V+ vs. 2.2 JTS

  1. #161
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    pieta ja nie chcę kupić trupa z wymianą rozrządu się liczę, ale nie połowy auta I musi być 2.2.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #162
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Od 04.2021 159 SW 2.0 jtdm+, WCZEŚNIEJ; 159 2.2 JTS , 159 1.9 jtdm 8v, soft @sdero
    Postów
    460

    Domyślnie

    Tak patrząc na chłodno...to chyba lepszym rozwiązaniem będzie faktycznie 3.2, 1750 lub 156 Gta... 2.2 jts niby wszystko spoko...benzynka, miły dźwięk itd ale czy po kilkunastu dniach nie będzie Cie wkurzać brak mocy? Nie ma co podniecać sie AutoDelta itd bo raczej nie będziesz z tego korzystał. Jeździsz teraz 16v po modzie, która jest żwawsza niż seria 2.2...przy małym przebiegu zastanowiłbym sie czy nie warto odżałować "dwóch paczek fajek" miesiecznie na coś co ładniej brzmi i daje większy fun.
    Sam sie zastanawiam od dłuższego czasu na benznyną...tylko narazie mój przebieg miesięczny jest w okolicach 5tys km.
    Wybór sercem....zazwyczaj kieruje się w stronę V6

  3. #163
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał mesque Zobacz post
    Tak patrząc na chłodno...to chyba lepszym rozwiązaniem będzie faktycznie 3.2, 1750 lub 156 Gta... 2.2 jts niby wszystko spoko...benzynka, miły dźwięk itd ale czy po kilkunastu dniach nie będzie Cie wkurzać brak mocy? Nie ma co podniecać sie AutoDelta itd bo raczej nie będziesz z tego korzystał. Jeździsz teraz 16v po modzie, która jest żwawsza niż seria 2.2...przy małym przebiegu zastanowiłbym sie czy nie warto odżałować "dwóch paczek fajek" miesiecznie na coś co ładniej brzmi i daje większy fun.
    Sam sie zastanawiam od dłuższego czasu na benznyną...tylko narazie mój przebieg miesięczny jest w okolicach 5tys km.
    Wybór sercem....zazwyczaj kieruje się w stronę V6
    Rozumiem ze jezdziles zarowno 3,2 jak i 2,2 i masz porownanie? Co do 1,75 to fakt, jezdzi fajnie i jak kogos stac na ar z tym motorem to wybor jest oczywisty, ale 3,2? 260 km robi wrazenie... ale na papierze. Nie wiem jak przy fwd ale przy awd tej mocy nie czuc. 2,2 wazy ok 1480 kg, 3,2 ponad 1600 i ta mase czuc w prowadzeniu. Dzwiek tez nie powala a koszty serwisu moga zabic. Zeby wymienic swiece trzeba sciagac kolektor i tego typu smaczki. Do tego juz w przypadku 1,9/2,2 jts jest problem z kumatymi mechanikami. 3,2 to w Polsce extremalna egzotyka ale jesli kogos stac w przypadku awarii na ciaganie auta do TT to ok.

  4. #164
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał mesque Zobacz post
    Wybór sercem....zazwyczaj kieruje się w stronę V6
    Nie, jeśli jest to V6 Holdena
    A na poważnie, CodeMaker ujął to moim zdaniem bardzo dobrze. Prawie wszystko przy aucie robię sam, a mój garaż jest zbyt ciasny na zabawę z V6. Do tego znacznie większe koszty utrzymania pojazdu, serwisu.
    Na razie ukierunkowany jestem na 2.2 JTS, poszukiwania rozpocznę dopiero za kilka miesięcy. Jeśli nie znajdę nic rozsądnego, wtedy może pomyślę nad TBi. Na osiągach tak bardzo mi nie zależy, zwłaszcza że 2.2 nie jest taki zły pod tym względem
    Dźwięk z wydechu można jeszcze całkiem nieźle poprawić

    http://www.novitec-sportiva.com/en/8...0-Duplex?c=152
    Ostatnio edytowane przez magil ; 28-04-2015 o 10:36
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #165
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Dźwięk z wydechu można jeszcze całkiem nieźle poprawić
    Można, można, Novitec, Ragazzon, da się ładne "warknięcie" wydobyć, wszystko jest oczywiście kwestią ceny...

  6. #166
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Od 04.2021 159 SW 2.0 jtdm+, WCZEŚNIEJ; 159 2.2 JTS , 159 1.9 jtdm 8v, soft @sdero
    Postów
    460

    Domyślnie

    "Rozumiem ze jezdziles zarowno 3,2 jak i 2,2 i masz porownanie? Co do 1,75 to fakt, jezdzi fajnie i jak kogos stac na ar z tym motorem to wybor jest oczywisty, ale 3,2? 260 km robi wrazenie... ale na papierze. Nie wiem jak przy fwd ale przy awd tej mocy nie czuc. 2,2 wazy ok 1480 kg, 3,2 ponad 1600 i ta mase czuc w prowadzeniu. Dzwiek tez nie powala a koszty serwisu moga zabic. Zeby wymienic swiece trzeba sciagac kolektor i tego typu smaczki. Do tego juz w przypadku 1,9/2,2 jts jest problem z kumatymi mechanikami. 3,2 to w Polsce extremalna egzotyka ale jesli kogos stac w przypadku awarii na ciaganie auta do TT to ok."

    Miałem okazję przejechać sie Brerą 3.2 , 2.2 w 159 i Giuliettą QV. Największy Fun był w Julce co do silników 3.2 i 2.2 przypomina mi sie problem mojego znajomego z Audi S5 4.2 wolnossący 5.1 do 100km/h i mówił że nie ma zabawy tym autem. Nie czuje mocy itd sprzedał kupił S4 z doładowanym silnikiem i nagle jest zajebiście...Oczywiście 3.2 jts nie wyrywa jak S4 czy nawet Insignia OPC, ale daje radę w porównaniu do 2.2 i to zdecydowanie. Tylko żeby zobaczyć różnice trzeba sie przejechać jednym i drugim tego samego dnia. Co do awaryjności i obsługi ok, wiadomo droższe V6, ale tam nie ma problemu z łańcuchem, wiec zawsze zostaje kilka tys na ewentualna naprawę. Poza tym przy małym przebiegu jest mniejsza szansa na grubą robotę.
    Kiedyś czytałem na forum subaru, że ludzie kupują Wrx bo niby troche mniej pali, tańsze części, a po jakimś czasie żałują że to nie STI...co do dźwięku jasne nie jest to Busso, ale tez można pomodzić
    https://www.youtube.com/watch?v=dFiGDCsnWqc

  7. #167
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał mesque Zobacz post
    Co do awaryjności i obsługi ok, wiadomo droższe V6, ale tam nie ma problemu z łańcuchem, wiec zawsze zostaje kilka tys na ewentualna naprawę.
    Trochę teoretyzowanie. W 3.2 słychać o urwanych korbach czy obróconych panewkach. A to już bez 10.000 zł nie podejdziesz do tego tematu. Plus spalanie x3 względem 1.9 jtdm i prawie x2 względem 2.2 jts.

    Odnośnie zabawy i funu... Podejrzewam, że magil to gość, który raczej nie dociska do dechy na każdej prostej, tylko gość który potrzebuje mieć lekki zapas mocy na jazdę w trasie, a na codzień turla się w miarę spokojnie. Więc 2.2 jts spokojnie do tego celu wystarczy. Wiadomo, że każdy by chciał mieć 300 km, ale w życiu trzeba iść niestety na kompromisy.

    Cytat Napisał mesque Zobacz post
    Kiedyś czytałem na forum subaru, że ludzie kupują Wrx bo niby troche mniej pali, tańsze części, a po jakimś czasie żałują że to nie STI...co do dźwięku jasne nie jest to Busso, ale tez można pomodzić
    Miałem taki dylemat w rodzinie i skończyło się na pomodzonym WRX. Ceny niższe, eksploatacja też. Mocy może nie ma jakoś astronomicznie, ale w zadanym budżecie nie dało się kupić nic lepszego. Lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu. Podobnie jest z 2.2 jts.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 28-04-2015 o 15:07

  8. #168
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Cytat Napisał mesque Zobacz post
    Miałem okazję przejechać sie Brerą 3.2 , 2.2 w 159 i Giuliettą QV.
    ...
    Co do awaryjności i obsługi ok, wiadomo droższe V6, ale tam nie ma problemu z łańcuchem, wiec zawsze zostaje kilka tys na ewentualna naprawę.
    Brera 3.2 i Julka QV (pre-lift) mają "teoretycznie" takie samo przyspieszenie do 100-tki. Oczwiście przyjemność z jazdy to wiele innych czynników, ale gołe przyspieszanie jest porównywalne.

    A jeśli chodzi V6 w 159/B i problemy z łańcuchem - powiem krótko - też są.

    PS: W 159/B nie siedzi Busso jakby coś.

  9. #169
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Bez dwóch zdań w 159 wolę mieć 2.2 JTS. V6 to nie jest rasowa fał szóstka i oprócz wiadra oktanów potrzebuje wiadro pieniędzy.
    A zaoszczędzone monety na 2.2 zawsze można lepiej spożytkować
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	5230_0.jpg
Wyświetleń:	250
Rozmiar:	18.3 KB
ID:	165015  
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #170
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,248

    Domyślnie

    @magil Ja tylko liczę, że jeśli już kupisz 2.2 jts to na forum po kilku miesiącach pojawi się jakieś fajne porównanie z użytkowania tych dwóch silników.
    a właśnie... 1750 TBi odpada z jakiegoś konkretnego powodu? Chyba nie pali więcej niż 2.2 jts?

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory