Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Zapach spalenizny i dziwny wzrost temp oleju w silniku

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16V
    Postów
    5

    Question Zapach spalenizny i dziwny wzrost temp oleju w silniku

    Witam,
    wczoraj po przejechaniu jakiegos kilometra, zatrzymalem sie na swiatlach i poczulem zapach spalenizny... myslalem ze to z zewnatrz jechalem dalej i na nastepnych swiatlach znowu smrod spalenizny...
    Za kazdym postojem smrod powracal. Przejechalem z 5km i zgasilem silnik, dolalem oleju bo byl prawie na minimalnym, odpalilem i zaczalem wracac do domu. Zegar temp. w jakies 15 sekund wskoczyl z 50 na 65 stopni i pewnie przy malej predkosci by rosla jeszcze. Ale jadac z 80km/h chlodzil sie i nie przekraczal 70 stopni.

    Co to moze byc?? Niby pod maska jest nieodczuwalny smrod. Dodam jeszcze, ze ten zapach dostawal sie przez kratki nawiewu.

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Termostat oraz zaolejony silnik, na postoju smrod lapie wentylacja i wtlacza do kabiny. Wymien termostat i umyj slinik.

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16V
    Postów
    5

    Domyślnie

    Czyli jakies przejazdy samochodem sa mozliwe?? Nic nie powinno sie uszkodzic?

    Oraz zrobilo sie to z dnia na dzien?? Wszystko bylo ok jeszcze w sobote a w niedziele juz cos lipa

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Nikt nie widzi tego co jest pod maską. Na podstawie takich skromnych informacji nikt przez internet nie zdiagnozuje samochodu i nie zagwarantuje na 100% że za 5 minut samochód się nie spali.
    Nie wiemy czy smród "spalenizny" to faktycznie palące się kable w instalacji, czy może parujący rozgrzany olej na wydechu lub płyn chłodniczy, a może to po prostu spaliny wydobywają się z jakiejś nieszczelności albo zjarany kompresor klimatyzacji... Możliwości jest sporo.

    BTW pewnie chodziło ci o temp. wody a nie oleju. JTDm nie ma wskaźnika temp. oleju.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 18-05-2015 o 12:56

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Jeśli JTD spala Ci olej, to może rozejrzyj się za dobrym mechanikiem albo innym silnikiem. Resztę napisał Jahu.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar Uzurpat0r
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    GT 3.2 V6
    Postów
    83

    Domyślnie

    Na postoju w upalny dzien temperatura ma prawo szybko rosnac. Zanim przekroczy dopuszczalna powinien wlaczyc sie wentylator.
    Sprawdz jeszcze czy to nie hamulce trzymaja.

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16V
    Postów
    5

    Domyślnie

    Alfa stoi u mechanika do poniedzialku, bo dopiero wtedy ma termin wolny... :/
    Klocki to raczej nie sa bo wlaczylem tylko zaplon i dalem dmuchawe na full i nie czuc nic... odpalilem silnik i stalem w miejscu i po 2 sekundach juz zaczelo smierdziec...
    Mechanik zerknal minute i mowil cos o alternatorze, ale czy juz po 2 sekundach by smierdzialo??
    Oby to nie byly kable

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    jeszcze jak w Łodzi było ASO i swego czasu widziałem się z elektrykiem specem od Alf, to powiedział że zdarzały się przypadki samo zapłonu w 159. Otóż w lewym przednim błotniku zaraz za nadkolem jest wtyczka od alarmu i tam pomimo zgaszenia auta jest nadal napięcie. Z uwagi na bliski kontakt z nadkolem i potencjalną wilgocią plus brak reszty fabrycznego alarmu, może dojść do stałego zwarcia. U ciebie jest wyczuwalne dopiero przy odpaleniu ale tak jakoś mi się przypomniało

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16V
    Postów
    5

    Domyślnie

    Juz wszystko jasne. kostka w alternatorze robila zwarcie i spalala plastiki. Regeneracja 180zl robota 70 wiec nie ma lipy

Podobne wątki

  1. [159] 159, 1.9jtdm, problem z odpalaniem-wzrost temp do max,komunikat o wys.temp.cieczy
    Utworzone przez majeczka w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 23-11-2015, 21:01
  2. Zapach spalenizny z nawiewów.
    Utworzone przez Milano_155 w dziale 166
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 13-04-2015, 16:00
  3. zapach spalenizny przy podjeżdżaniu na krawężnik
    Utworzone przez Łysy0800 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-09-2014, 13:00
  4. [145] Zapach spalenizny wielki problem.
    Utworzone przez Wicked w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 03-11-2011, 10:36
  5. Szalejące kierunkowskazy - zapach spalenizny
    Utworzone przez drobiazdzek w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-02-2011, 14:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory