Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: 2.4 20v problem podczas gwałtownego przyspieszania

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    KWA
    Auto
    2 x Giulietta 1.4tb i 1.75qv, GT 3.2v6
    Postów
    373

    Domyślnie

    Auto przeganiane jest każdego dnia jak tylko w nie wsiadam. On a nie ma żadnego chipa, soft był w niej seryjny i jest to też sprawdzone. A niech się może ktoś wypowie jakie objawy są kiedy zacina się zmienna geometria? najgorsze jest to że w tym momencie nie wali żadnym błędem i nie bardzo jest co innego podejrzewać. Mam w domu inną turbine od 2.4 i można by ją założyć, ale nie chce też czegoś robić pochopnie.

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bond 007
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    okolice Nowej Dęby
    Auto
    Była156 1.8 TS 144km Vialle. Jest 156 1.9 JTD 115km i 156 1.9JTD 140km.
    Postów
    295

    Domyślnie

    Powtórzę , pewnie sprzęgło się kończy, przez to zaczyna się ślizgać - nie prześlizguje się przy szybkiej zmianie biegów? , "zdusza" silnik ?
    U mnie było to samo i tu też: http://www.forum.alfaholicy.org/gt/1...ieszaniu_.html

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    To ciekawostka z tym chip'em. Poprzedni właściciel robił to i nawet gdzieś miałem chyba od niego wykres w pdf. Może potem wgrali serię. Gdyby sprzęgło kulało, to ślizgał by najbardziej na 5 i 6 biegu przy obrotach rzędu 2000-2500 bo wtedy ma największy przyrost momentu. Tutaj musi być coś innego. Zrób logi na 3 i 4 biegu od 1500-4500 obr i wtedy zobaczysz żądane ciśnienie turbo i zmierzone. Jeśli będą spore różnice w momencie wahań, to pewnie łopatki nie chodzą płynnie.

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    KWA
    Auto
    2 x Giulietta 1.4tb i 1.75qv, GT 3.2v6
    Postów
    373

    Domyślnie

    Właśnie to jest najbardziej prawdopodobne, w sobote byłem u Mirka w krakowie i obstawiał vgt albo geometrie, Overbost wykluczony bo podmieniałem dwa różne zawory i jest to samo. Więc chyba turbo trzeba czyścić(zmienić), najbardziej obawiam się o szpilki bo lubią się urwać. Chyba że jeszcze ma ktoś inne pomysły mojej usterki? Sprzegło nie ma nic do tego. Auto na 5 czy 6 biegu spokojnie przenosi moc na asfalt bez żadnego uślizgu sprzęgła.

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,619

    Domyślnie

    Przycina się zmienna geometria, albo szwankuje jej sterowanie
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    KWA
    Auto
    2 x Giulietta 1.4tb i 1.75qv, GT 3.2v6
    Postów
    373

    Domyślnie

    Czyli przycina się geometria, bo sterowanie podmieniane na dwa różne inne zawory i bez zmian

  7. #17
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wiskitki
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170km, FIAT Bravo 1.6 MJT 105km
    Postów
    234

    Domyślnie

    Czy masz wyświetlacz ciśnienia doładowania? Może obserwujesz na nim spadki? Ja mam bardzo podobny problem w Julce, ale ciekawostka, że tylko w niskiej temperaturze. Teraz nie jestem go w stanie zdiagnozować..

    pzdr, tadzikpl

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał tadzikpl Zobacz post
    Czy masz wyświetlacz ciśnienia doładowania? Może obserwujesz na nim spadki?
    pzdr, tadzikpl
    W 156 nie ma takiego czegoś.

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    KWA
    Auto
    2 x Giulietta 1.4tb i 1.75qv, GT 3.2v6
    Postów
    373

    Domyślnie

    Dokładnie, w 156 seryjnie nie ma czegoś takiego ale przy deptaniu słychać w tych momentach jakby turbinę odcinało i od nowa ładuje i tak kilka razy a od 3100-4500 już idzie normalnie bez szarpnięć.

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał sebo18188 Zobacz post
    A niech się może ktoś wypowie jakie objawy są kiedy zacina się zmienna geometria?
    Jedziesz dociskasz gaz do dechy, nagle auto przestaje przyśpieszać, odpuszczasz gaz na dosłownie chwilkę znowu dociskasz i znowu idzie, w moim wypadku było tak że dawałem w palnik i po wysprzęgleniu i zmianie na wyższy bieg wyświetlał się check i auto na wyższym biegu stało na obrotach dopiero po odpuszczeniu check znikał i szła dalej.
    Masz coś w ten deseń, jak tak to poza padnięta geometrią, może to świadczyć o tym że wirnik chce ci się oberwać

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 08-06-2015, 14:52
  2. dziwne stuki podczas gwałtownego przyśpieszania
    Utworzone przez skorpion81 w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 12-01-2014, 13:16
  3. alfa 156 1.8TS dym niebieski podczas gwałtownego dodania gazu
    Utworzone przez pakiet10000 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-03-2012, 08:53
  4. jtd szarpie gaśnie podczas gwałtownego przyspieszania
    Utworzone przez lechu w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 14-01-2012, 18:12
  5. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-11-2011, 13:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory