Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 87

Temat: Alfa 166 lift 2.4 175km pracuje głośno jak czołg

  1. #31
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    135

    Domyślnie

    Cytat Napisał Endrjus Zobacz post
    Te silniki pracuja troche inaczej niz kazdy przecietny diesel bo zawsze jeden garnek klepie nie do pary.
    A skąd takie rewelacje? Nie pisz takich rzeczy, bo jeszcze ktoś pomyśli, że to prawda...

  2. #32
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Endrjus
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 166 '04 2,4 JTD 20V 175 KM
    Postów
    394

    Domyślnie

    Moze zle sie wyrazilem...wiem ze tloki pracuja po kolei ale w r4 sluchajac silnika mozna ta prace wyraznie podzieli na dwa, a w r5 jest to jeszcze jedno klepniecie ktore powoduje ze dzwiek jest inny.
    Jak mialem swoje pierwsze r5 jtd kazdy sie dziwil co in tak pracuje...zreszta benzynowe r5 w audi tez specyficznie brzmialo...
    Była Lancia...był Fiat...byla Alfa było Cabrio
    Wróciła Alfa a Ferrari i Maserati ne emeryturze...

  3. #33
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Andrzej ma racje, 5 cylindrowe silniki brzmia specyficznie

  4. #34
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Endrjus
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 166 '04 2,4 JTD 20V 175 KM
    Postów
    394

    Domyślnie

    Czekaj blysniemy jeszcze raz 6 cylindrowe tez
    Kiedys w jakims ogloszeniu sprzedazy 166tki facet napisal ze jest to gang przypominajacy amerykanskie muscle cary
    Była Lancia...był Fiat...byla Alfa było Cabrio
    Wróciła Alfa a Ferrari i Maserati ne emeryturze...

  5. #35
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    135

    Domyślnie

    Oczywiście, że 5 cylindrów brzmi inaczej niż 4 (dużo lepiej, trudno z resztą powiedzieć czy lepiej 5 czy 6 ).

    Cytat Napisał Endrjus Zobacz post
    Moze zle sie wyrazilem...wiem ze tloki pracuja po kolei ale w r4 sluchajac silnika mozna ta prace wyraznie podzieli na dwa, a w r5 jest to jeszcze jedno klepniecie ktore powoduje ze dzwiek jest inny.
    Jak mialem swoje pierwsze r5 jtd kazdy sie dziwil co in tak pracuje...zreszta benzynowe r5 w audi tez specyficznie brzmialo...
    Pracy silnika czterocylindrowego nie "podzielisz na dwa", poza tym tłoki wcale nie pracują "po kolei". Praca silnika będzie zależała od wielu czynników, przy czym jednym z nich jest ilość cylindrów, a co za tym idzie częstotliwość występowania zapłonów (która też nie musi być taka sama, nawet w przypadku różnych silników o takiej samej liczbie cylindrów). Także w 2.4 JTD nie ma żadnego dodatkowego "klepnięcia", ale faktem jest, że 5 cylindrów da się rozpoznać "na ucho".

    Cytat Napisał Endrjus Zobacz post
    Czekaj blysniemy jeszcze raz 6 cylindrowe tez
    Kiedys w jakims ogloszeniu sprzedazy 166tki facet napisal ze jest to gang przypominajacy amerykanskie muscle cary
    W takim razie nie słyszał chyba silnika V8

  6. #36
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Mialem r6 i na sluch praca jest bardziej kulturalna, czywoscoe mowie caly czas o dieslach i ich klekocie, natomiast r5 jest dziwne

  7. #37
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Endrjus
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 166 '04 2,4 JTD 20V 175 KM
    Postów
    394

    Domyślnie

    Nie wiem jak to wytłumaczyć...wiem że cylindry nie klepią po kolei...teorie jako tako znam dla mnie jako niedoszłego muzyka r4 brzmi "góra dół, góra dół" na dwa. R5 brzmi inaczej, jak by do tego na dwa dołożyć jeszcze jeden, a V6 jeszcze inaczej. Bez problemu na ucho rozpoznam jaki to silnik a często i markę bo każda brzmi jakoś tak inaczej
    Była Lancia...był Fiat...byla Alfa było Cabrio
    Wróciła Alfa a Ferrari i Maserati ne emeryturze...

  8. #38
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    dareme, taaa.. R6 jest dużo bardziej kulturalna od R5 w jtd.. Kumpel w pracy jak odpala swoją 530d to silnik pięknie sobie bulgocze.. Ale wygląd nadrabia BMW to BMW, a Alfa... co tu dużo pisać ?

    Swoją drogą, za każdym razem jak wracam do domu mam taką uliczkę do przejechania w , której kumpel mieszka i okno ma przy samej ulicy - zawsze obok niego "przelecę" szybciej to powie mi dokładnie między jakimi godzinami jechałem i wciąż mówi, ze słychać jak ładnie się "pięciocylindrówka" wkręca

    - - - Updated - - -

    Ogólnie dodając jeszcze, silnik Merca E270CDi ten co ma 177KM, jeszcze bardziej specyficznie chodzi, a to też 5-cylindrowiec


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  9. #39
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Akurat ten diesel merola klekocze po mercedesowsku, ojciec ma. Ale jest glosniejsY niz moj. Mialrm r6 2.5tds od bmw, kulturalniej pracowal o elastycznosci nie wspominajac. Andrzejowi i mi chodzi o to ze jak sie wsluchasz w dzwiek silnika to chodzi ladniej, wiadomo ze kazdy diesel klekocze

  10. #40
    Użytkownik Rowerzysta Avatar michaloo_
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Koło
    Auto
    Była 156 1.9 JTD, 156 JTD 2.4 x2, 156 fl JTD x4, 166 fl JTD 2.4, 147 x2/JEST 156 fl x2 :)
    Postów
    88

    Domyślnie

    Witam. Trochę odgrzeje kotleta... bo chociaż nie tyczy to się koła zamachowego, ale dźwięku silnika, a raczej głośności.
    zakupiłem auto Alfę 166 2.4 jtd 20v od użytkownika Tomekk777 i próbuję zlokalizować tzw. bulgot, który według mnie dochodzi i ma swój początek przy filtrze powietrza i rurze dolotowej filtra (wygląda to na składanie przez mechanika filtra i wszystkich jego podzespołów "na sztukę"). Jutro mam w planie dokładnie prześwietlić cały układ w poszukiwaniu nieszczelności itp. ale do rzeczy...
    Czy ktoś już miał podobny "problem" z głośniejszą pracą silnika, bulgotania w okolicach filtra powietrza?
    Pozdrawiam

    Ps wężyk od odmy w miejscu łączenia z "kolankiem" który łączy się bezpośrednio z przepływomierzem został naderwany i zalepiony taśmą izolacyjną - myślę, że to jedna z kilku przyczyn mojego problemu.
    Ostatnio edytowane przez michaloo_ ; 08-03-2016 o 19:53

Podobne wątki

  1. ALFA 156ti 2.4JTD 175KM LIFT SKÓRA ZE SZWAJCARII
    Utworzone przez remcyk w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-04-2014, 17:43
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-12-2013, 09:38
  3. Alfa zgasła. Po odpaleniu głośno pracuje. 2.0 TS
    Utworzone przez kremien w dziale 147
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 20:09
  4. [146] Benzyna pracuje tak głośno jak Diesel.
    Utworzone przez piotrsobon w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-10-2008, 18:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory