Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 87

Temat: Pękanie głowicy w 2.4 jtdm

  1. #41
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    Producent testował auto z EGR i DPF, nie wiadomo do końca jak motor zachowuje się po wycięciu tych elementów.
    1. Głowicę zaczęły pękać w 2.4 dopiero jak producent dołożył do silnika DPF

    2. Nie jest tajemnicą, że EGR jest otwarty tylko w niewielkim zakresie pracy silnika. I jest to ten zakres gdy silnik raczej nie produkuje zbyt dużej mocy. Wtedy kiedy silnik generuje dużo mocy (ale i też temperatury) to EGR jest zamknięty. Więc jego wycięcie nie ma negatywnego skutku w tym zakresie.

  2. #42
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    wiele
    Postów
    678

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Niestety może być i tak, że projekt silnika 2.4 faktycznie nie jest dopracowany - inaczej, jednostka może być za bardzo wysilona. Ze względu na budowę silnika chłodzenie naprawdę może być nieefektywne.
    Z tego co napisałeś można zrozumieć, że te silniki są idealne i za pękanie głowic odpowiada tylko użytkownik.
    Też się zastanawiałem, czy nie jest to wina błędu konstrukcyjnego, ale tak jak koledzy pisali, te silniki działają bez problemu w starszych Alfach. Poza tym ja mam bardziej wysilony silnik niż fabryczy i na prawdę potrafiłem dać mu niezły wycisk - bez negatywnych skutków na szczęście. Ba, w Gtv (co prawda 1.9) potrafiłem podczas ostrej jazdy przekroczyć temperaturę 100'C i również bez negatywnych skutków dla silnika. Oba te auta łączy, to co już powyżej wspomniano - brak DPF'a ! Więc może to jest powód pękania głowic (?), tzn obecność DPFa, a nie jego brak
    Ewentualnie nieprawidłowe/przerywane procedury jego wypalania (?) W tej sytuacji byłaby to wina złego użytkowania auta i to nie koniecznie przez obecnego właściciela auta, ale może poprzedniego/poprzednich.
    Ostatnio edytowane przez .Andrzej. ; 22-06-2015 o 20:10

  3. #43
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Ultra Violence
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    Maserati Quatroporte GTS
    Postów
    212

    Domyślnie

    No ciekawe, moja alfa została sprowadzona z Itali przy 210 kkm w oryginalnym stanie czyli - z klapami, DPFem, EGRem on, bez chipu. Zaraz po sprowadzeniu klapy, DPF out i chip na 229 KM, po 25 kkm EGR off - i tak jeżdże do wczesniej przywołanych 261 kkm, ktore mam obecnie. Raczej jestem "żwawym" kierowcą, tzn. nie katuje alfy zero-jedynkowo gazem na swiatlach ale tak jak andrzej, gdy jade np. z gdańska do zamościa A1 i A2 to 170 mi nie schodzi z budzika a sa odcinki 50 - 100 km, że jadę 200+. Póki co się nic nie dzieje a DPF był stosunkowo pozno wywalony. To tak żeby byś jakiś pogląd statystyczny

  4. #44
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Ciężko też stwierdzić, że nie ma na to wpływu jakość oleju. Bo jakość czynnika chłodzącego jak najbardziej. EGR? Wątpliwe, DPF jak najbardziej.

    Stare 2.4 20V nie było tak wysilone, stąd ma opinię pancernego silnika.
    Nie wiem jak było właśnie ze starszymi konstrukcjami, ale zastanawiający jest też fakt, że 2.4 JTDm nie trzyma fabrycznych parametrów.
    Cytat Napisał swierzak7 Zobacz post
    Zaraz po sprowadzeniu klapy, DPF out i chip na 229 KM
    Tu jest potwierdzenie. Przyrost mocy 30 KM dla motora 200 KM to trochę mało. Robiłeś pomiar przed chipem?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #45
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    2. Nie jest tajemnicą, że EGR jest otwarty tylko w niewielkim zakresie pracy silnika. I jest to ten zakres gdy silnik raczej nie produkuje zbyt dużej mocy. Wtedy kiedy silnik generuje dużo mocy (ale i też temperatury) to EGR jest zamknięty. Więc jego wycięcie nie ma negatywnego skutku w tym zakresie.
    trudno z tym polemizować nie znając dokładnie algorytmu sterowania EGR, ale jest on oparty na bardziej skomplikowanych danych wejściowych niż tylko poziom obciążenia silnika (przed wszystkim brane są pod uwagę odczyty z czujników ciśnienia/przepływu). EGR może być i jest otwarty także podczas dużego obciążenia silnika, a całkowite zaślepienie powoduje wzrost temp. w komorze spalania (co do tego nie ma wątpliwości). Długotrwałe użytkowanie auta w takich warunkach może mieć wpływ na trwałość głowic, szczególnie jeśli nie jest wywalony DPF (PM nie wypala się w cylindrach tylko zostaje w filtrze stąd wypalanie DPF musi być zdecydowanie częstsze). Nie wierzę że te silniki mają błąd konstrukcyjny, jeździłem AR156 2.4 10V z chipem na 170KM i był nie do zdarcia ale fakt, był bez DPF.
    Ostatnio edytowane przez Kali_33 ; 23-06-2015 o 19:42

  6. #46
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar szejk
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zachodniopomorskie/Lubuskie
    Auto
    Alfa 159 2.4 210km Q4/159 2.0 JTDM TI
    Postów
    364

    Domyślnie

    W moim przypadku głowica pękła, kiedy jeszcze wszystko było w oryginale.
    Wydaje mi się, że gdyby podnieść głowicę w każdej Alfie 159 2.4, po przebiegu 200k, między zaworami byłyby już mniejsze lub większe rysy/pęknięcia, niekoniecznie do płaszcza wodnego, ale jednak.

  7. #47
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    W Twoim przypadku wygiął się również kolektor wydechowy co się raczej...nie zdarza. Tzn ja nie słyszałem o takim przypadku przez 41 lat swojego życia i zużyciu kilkunastu samochodów najróżniejszych marek.

  8. #48
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    W 159 wygięty kolektor to chleb powszedni. Dot. 1.9 16v i 2.4. Ale nie tylko. W GT 1.9 też się to zdarza często.

  9. #49
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar szejk
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zachodniopomorskie/Lubuskie
    Auto
    Alfa 159 2.4 210km Q4/159 2.0 JTDM TI
    Postów
    364

    Domyślnie

    Kolego quba, w takim razie miałeś sporo szczęścia, że w żadnym aucie Ci się to nie zdażyło.
    Gdyby kolektory wydechowe się nie wyginały i nie wyrywały szpilek, to google nie zwracałoby wyników dla hasła "planowanie kolektora wydechowego". W Alfie jest to szczególnie częste zjawisko.

  10. #50
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    Jak ktoś potrzebuje mam w dobrej cenie nowe(regenerowane fabrycznie) głowice do 2.4. Cena na priv po podaniu numeru VIN

Podobne wątki

  1. regeneracja głowicy T.S.
    Utworzone przez cinas w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 07-04-2017, 14:38
  2. Śruby do głowicy 1.7 16V
    Utworzone przez Tomakt w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-05-2013, 09:50
  3. [MiTo] Pękanie alternatora
    Utworzone przez Flar w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-02-2013, 12:57
  4. [159] Wymiana uszczelki głowicy - 2.4 JTDm
    Utworzone przez TriXter w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 03-01-2013, 11:15
  5. 1,9 jtdm 16v metaliczne stuki w głowicy
    Utworzone przez andrzejm36 w dziale GT
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 18-05-2012, 19:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory