Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 79

Temat: Problem z Turbiną na A1 - help!

  1. #41
    Użytkownik Romeo Avatar Goora
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDM 150KM '06
    Postów
    579

    Domyślnie

    Cytat Napisał altexperte Zobacz post
    Po usunięciu zbyt duże ciśnienie idzie na turbo, a jeszcze auto miało chipa....
    A kto robił program jeśli to nie tajemnica? Program był robiony przy okazji wywalania DPF'a, czy robiły to dwie różne osoby (np DPF wcześniej, program później lub odwrotnie)?

  2. #42
    Użytkownik Świeżak Avatar altexperte
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V oraz 166 JTD 2.4 10V
    Postów
    227

    Domyślnie

    Cytat Napisał Goora Zobacz post
    A kto robił program jeśli to nie tajemnica? Program był robiony przy okazji wywalania DPF'a, czy robiły to dwie różne osoby (np DPF wcześniej, program później lub odwrotnie)?
    Najpierw usunięto DPF i wyprogramowano, potem to samo z EGR - został wyłączony.
    Następnie zrobiono program. Robiłem w TC Performance na Zgierskiej 275. Najpierw pomiar bez Chipa z hamowaniem, potem jeszcze 2 hamowania z programem.

    Wycinanie dpf robił warsztat zaprzyjaźniony z TC.




    Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez altexperte ; 26-06-2015 o 08:29

  3. #43
    Użytkownik Romeo Avatar Goora
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDM 150KM '06
    Postów
    579

    Domyślnie

    A może po prostu podczas robienia programu dali za duże doładowanie na turbinę i to było powodem? Z czasem padła.
    Z tego co widzę program dość mocny - patrząc po Nm, bo KM nie mogę odczytać tą żółtą czcionką.

    Tak gdybam oczywiście, bo nie jestem specem w temacie.

  4. #44
    Użytkownik Świeżak Avatar altexperte
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V oraz 166 JTD 2.4 10V
    Postów
    227

    Domyślnie

    Cytat Napisał Goora Zobacz post
    A może po prostu podczas robienia programu dali za duże doładowanie na turbinę i to było powodem? Z czasem padła.
    Z tego co widzę program dość mocny - patrząc po Nm, bo KM nie mogę odczytać tą żółtą czcionką.

    Tak gdybam oczywiście, bo nie jestem specem w temacie.
    184.3 HP.
    Możliwe. Tak jak pisałem - w opinii mechaników moich, turbina obracała się zbyt szybko. Zobaczymy po tym zabiegu z katalizatorem dodatkowym.

    Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

  5. #45
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Czarny Kocur
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V, Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    428

    Domyślnie

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    Trafiłem z diagnozą

    Przy usuwaniu DPFa wywalany jest sam jego wkład, katalizator zostaje na miejscu (więc coś tam w puszce zostaje)

    Robiłem też full przeloty. Bez żadnego problemu.
    Sterowanie utrzymania ciśnienia doładowania opiera się o algorytm PID po to aby w każdych warunkach (tak jak w twoim przypadku - rozluźnienia wydechu) turbina dostosowała się do docelowego ciśnienia doładowania. Delikatnie można pomóc samochodowi w dostosowaniu, robiąc korekty pozycji zaworu overboost przy wywalaniu DPF'a.


    Z ciekawości. Pokaż jak wyglądał wirnik po stronie zimnej.
    Ok. czyli niewłaściwie skonfigurowano turbo? zmęczenie materiału? Pewnie opcji może być kilka.

  6. #46
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał altexperte Zobacz post
    w opinii mechaników moich, turbina obracała się zbyt szybko.
    Czyli za dużo pompowało + zdjęty limiter (to tylko moja luźna myśl). Zrób logi pod obciążeniem i zobacz ile faktycznie u Ciebie ładuje turbo po programie. Wskaźnik na desce jest w tym zakresie niemiarodajny.

  7. #47
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Dziwna dyskusja. Przypomina trochę debatę dlaczego koza nogę złamała....skoro skakała.

    Naprawdę uważacie, że turbo nie ma prawa paść? Przy takiej prędkości turbo rozgrzewa się do czerwoności, wszystko się może zdarzyć.

  8. #48
    Użytkownik Romeo Avatar Goora
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDM 150KM '06
    Postów
    579

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Naprawdę uważacie, że turbo nie ma prawa paść?
    Oczywiście, że ma prawo. Wszystko ma prawo klęknąć w aucie.

    Kolega dał do zrozumienia (a raczej jego mechanik), że to wina wycięcia DPF, więc dyskutujemy czy tak było faktycznie (co byłoby chyba pierwszym przypadkiem na forum) czy może w zabiciu turbo mogło pomóc coś innego.

    Nie widzę nic dziwnego w tej dyskusji w porównaniu do innych na tym forum.

  9. #49
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Masz raczej mocny program, to i trochę nie dziwne, że turbo mogło paść. W końcu nie dało rady tyle pompować.
    Zauważcie, że po usunięciu DPFa można wykręcić program na ponad 180 KM, co nie jest bez znaczenia. Gdyby fabryczne turbo było mocniejsze to można by wykręcić jeszcze więcej, ale niestety tak nie jest.

    Moja 159 miała DPF i "tylko" 171 KM.

    Inna sprawa, że tuner mógł nieprecyzyjnie zestroić program i pomógł w wykończeniu turbosprężarki.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #50
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Jeśli turbo zbyt mocno się rozkręci to czujnik doładowania da sygnał, żeby zamknąć łopatki. Spada doładowanie i prędkośc turbiny. Nie można rozkręcić turbiny do miliona obrotów bez konsekwencji w zwiększaniu doładowania. Wolny wydech to zbawienie dla turbo. Szybko następuje wymiana gazów. Zapchany wydech to zabójstwo dla turbo bo spaliny zbyt wolno opuszczają turbinę niepotrzebnie ją podgrzewając.

    Jeśli mechanik twierdzi inaczej ...to można się z nim spotykać tylko pod warunkiem, że parzy dobrą kawę

Podobne wątki

  1. [159] problem z turbiną
    Utworzone przez sebol75 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 16-04-2016, 09:24
  2. [156 1.9 JTD] Czy to problem z turbiną ?
    Utworzone przez radiofm w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 22:53
  3. [159] problem z turbiną w 159...
    Utworzone przez Daniel159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 30-12-2014, 21:08
  4. [159] Problem z turbiną ?
    Utworzone przez gaco2ouf w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 08-03-2014, 10:18
  5. Problem z turbiną
    Utworzone przez scorpion_71 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-06-2013, 15:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory