Temat mojej Franczeski:
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...gon_goora.html
Najpierw usunięto DPF i wyprogramowano, potem to samo z EGR - został wyłączony.
Następnie zrobiono program. Robiłem w TC Performance na Zgierskiej 275. Najpierw pomiar bez Chipa z hamowaniem, potem jeszcze 2 hamowania z programem.
Wycinanie dpf robił warsztat zaprzyjaźniony z TC.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez altexperte ; 26-06-2015 o 08:29
A może po prostu podczas robienia programu dali za duże doładowanie na turbinę i to było powodem? Z czasem padła.
Z tego co widzę program dość mocny - patrząc po Nm, bo KM nie mogę odczytać tą żółtą czcionką.
Tak gdybam oczywiście, bo nie jestem specem w temacie.
Temat mojej Franczeski:
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...gon_goora.html
Dziwna dyskusja. Przypomina trochę debatę dlaczego koza nogę złamała....skoro skakała.
Naprawdę uważacie, że turbo nie ma prawa paść? Przy takiej prędkości turbo rozgrzewa się do czerwoności, wszystko się może zdarzyć.
Oczywiście, że ma prawo. Wszystko ma prawo klęknąć w aucie.
Kolega dał do zrozumienia (a raczej jego mechanik), że to wina wycięcia DPF, więc dyskutujemy czy tak było faktycznie (co byłoby chyba pierwszym przypadkiem na forum) czy może w zabiciu turbo mogło pomóc coś innego.
Nie widzę nic dziwnego w tej dyskusji w porównaniu do innych na tym forum.
Temat mojej Franczeski:
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...gon_goora.html
Masz raczej mocny program, to i trochę nie dziwne, że turbo mogło paść. W końcu nie dało rady tyle pompować.
Zauważcie, że po usunięciu DPFa można wykręcić program na ponad 180 KM, co nie jest bez znaczenia. Gdyby fabryczne turbo było mocniejsze to można by wykręcić jeszcze więcej, ale niestety tak nie jest.
Moja 159 miała DPF i "tylko" 171 KM.
Inna sprawa, że tuner mógł nieprecyzyjnie zestroić program i pomógł w wykończeniu turbosprężarki.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Jeśli turbo zbyt mocno się rozkręci to czujnik doładowania da sygnał, żeby zamknąć łopatki. Spada doładowanie i prędkośc turbiny. Nie można rozkręcić turbiny do miliona obrotów bez konsekwencji w zwiększaniu doładowania. Wolny wydech to zbawienie dla turbo. Szybko następuje wymiana gazów. Zapchany wydech to zabójstwo dla turbo bo spaliny zbyt wolno opuszczają turbinę niepotrzebnie ją podgrzewając.
Jeśli mechanik twierdzi inaczej ...to można się z nim spotykać tylko pod warunkiem, że parzy dobrą kawę