Strona 130 z 158 PierwszyPierwszy ... 3080120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,291 do 1,300 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #1291
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Sugerujesz, że może odbyć się rozruch bez opcji sprawdzania zgodności ECU i BC?
    - nie ma takiej mozliwości, możliwe że Examiner robi to inaczej, przy programowaniu kluczy robi virgin z ECU i dopiero potem programuje klucze. to by wyjasniało sprawę dlaczego nie potrzebuje CODE (chociaz nie bardzo w to wierzę, poniewaz byłoby to ewidentne naruszenie polityki bezpieczeństwa ochrony auta, ale ... )
    - zamieszczone zrzuty , to zrzuty z odczytanego flasha / eepromu z BC AR 147 TS, widac numry kluczy, ilośc zaprogramowanych pilotów oraz zablokowane klucze.
    - flash sie odczytuje poprzez złacze OBD lub jesli sie ma wyciągnięty BC na stole poprzez programator.
    - taka sama procedura jest dla odczytu ECU, ale to już chyba wiesz, dla ciekawskich załączam podłączenia programatora do BC od 147 TS.
    Czy w trybie code on, w MAR można programować klucze?
    - tak, to jest normalna procedura, która potem prosi o wyjęce klucza i włozenie kolejnego klucza do zaprogramwania BC.
    - posiadane , nie włożone klucze, podczas procedury programowania, przechodzą bezpowrotnie do kluczy zablokowanych, tzw. zaginionych.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	upa7bsi.jpg
Wyświetleń:	98
Rozmiar:	71.3 KB
ID:	172721  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 15-07-2015 o 06:39
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #1292
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dzięki. Może mniej więcej jestem przygotowana. Ok. Sprawdza. Ma też inną linię szeregową w razie gdyby C-CAN padło i po coś tam jeszcze nią przesyła, ale nie rozumiem dokładnie. Ale można ECU nauczyć kodu, jak nie ma swojego zapisanego w eeprom? Wtedy wystarczy programować klucze, aby powstał nowy kod, który potem otrzyma ECU od BC za pierwszym MAR i zapamięta? Tylko to by znaczyło, że do wymiany ECU wystarczy zaprogramować klucz, wtedy zapamięta sobie nowy kod. A do wymiany BC, albo trzeba wsadzić stary eeprom, w którym przechowuje kody, albo zaprogramować klucz. Gorzej jak ECU ma w eeprom swój kod, który musi się zgadzać z tym z BC, wtedy programowanie kluczy nic nie da? W czasie komunikacji ECU –Bccode powinna migać kontrolka/komunikat code?

    Ostatecznie: To nie da się wymienić BC bez programowania klucza lub przerzucenia eepromu BC?

    Z ECU MED711 to wiem, że nie można było eepromu ściągnąć poprzez interfejs, tylko na stole z użyciem jakiegoś urządzenia. Ale z BC to myślałam, że będzie można? Można?

    Możliwe, że tych parametrów w ECU nie widać, bo za długo trwa łączenie i wybór parametrów? Czy po prostu nie umie pokazać MES info z C-CAN?


    Co się stanie jeśli w czasie programowania klucza coś pójdzie nie tak, że klucz się nie zaprogramuje. Będzie działał po staremu, czy nie da się uruchomić samochodu?

    Przyszedł inny moduł. Nie da rady dzisiaj pracować nad GT, może działać dopiero we wtorek. Pytałam go o te klucze, ale powiedział niezmiennie, że nic mu nie jest potrzebne. W sumie co by nie zrobił i tak zapisze się w parametrach. We wtorek pojadę. Mam zostawić samochód. Ile potrwa, zależy, czy będą takie trudności jak z poprzednim. Nie chce mi nic powiedzieć. Myślałam zostać i poczekać, wtedy zobaczę mniej więcej co będzie robił.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 17-07-2015 o 08:57

  3. #1293
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    Z ECU MED711 to wiem, że nie można było eepromu ściągnąć poprzez interfejs, tylko na stole z użyciem jakiegoś urządzenia. Ale z BC to myślałam, że będzie można? Można?
    chyba można, tutaj np. mają urządzenie do tego... http://ioterminal.com/

  4. #1294
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Ok. Poczytam sobie jeszcze.

    Albo może starczy zrobić reset eepromowi. I wtedy nie potrzeba programować kluczy, zgrają się po pierwszym ustawieniu klucza w MAR. Może nowe programowanie kluczy, działa na eeprom, jak reset. Skoro nie mamy opcji reset. A może programowanie kluczy to nic innego jak reset „eepromu BC”. Nie wiem.
    - Można to zrobić takim urządzeniem może jak zamieściłeś w linku, poprzez interfejs, albo jak pokazał mniej więcej bubu na obrazku. Ale też trzeba mieć jakieś urządzenie programator i trzeba coś zmienić w eepromie.
    - bubu pokazuje, nie wiem co pokazuje. Vcc, i te inne, nie mogę odczytać wszystkich i nie wiem czy są wszystkie – nie wiem jaki protokół. ICSP miałoby vpp. Nie pokazuje z drugiej strony, do czego się podłącza.
    - oglądałam sobie różne protokoły, poprzez podłączenie do nóżek, ale patrzyłam te, które miałam dekodery.
    - interfejs i urządzenie. Tylko, że tam, jak patrzyłam przez multiplekser to z wyjątkiem tych linii, z którymi mamy łączność przez MES, to nic tam idzie. A komunikacja ECU CodeBC jest samoczynna. Tam w MAR na innych pinach nie miałam, żadnych sygnałów. Może jednak trzeba wymusić komunikację.

    Sprawdzałam chaotycznie sygnały na CAN-C, ale tych linii było kilka i już nie pamiętam, czy sprawdziłam wszystkie. Możliwe, że zniechęciłam się, miałam problem chyba z poprawnym rejestrowaniem i dekodowaniem przez scanlogic. Modernsoft, ale już nie pamiętam. Nie umiałam ustawić odpowiednio nastawów i przez ten adapter to chyba nie bardzo. Teoretycznie po wejściu w MAR powinnam móc uchwycić tą komunikację między ECU a BC na CANC. Tylko, że to potem trzeba zdekodować poprawnie. Tam z boku powinien pokazać odczyt, w tym wypadku numery jakieś. BCcode z ECU łączy się trzema pinami.

    Wygląda na to, że komunikat code zapala się tylko w stanie awarii. Możliwe, że komunikację sygnalizuje zapalona kontrolka silnika.

    Kod z karty, nie jest potrzebny do ponownego programowania kluczy, ale do wejścia w opcje, dla diagnostyki lub gdy BC jest nowy i nie ma jakiś kodów.

    Tylko, że wiesz z tego wszystkiego wygląda, że hardware BC to jest to samo w 147 i GT. A to chyba znaczy, że można brać każde i przerzucić eeprom. Może nie trzeba szukać BC z GT JTSa? Ich jest mało i że są z GT JTSa, to są droższe.

    Jak wygląda całe BC w środku, a nie tylko kawałek? Czy to urządzenie code, to jest odrębna płytka, czy po prostu taki z nóżkami wraz z innymi, a wszystko siedzi na jednej płycie?
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 19-07-2015 o 01:45

  5. #1295
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    Czy to urządzenie code, to jest odrębna płytka, czy po prostu taki z nóżkami wraz z innymi, a wszystko siedzi na jednej płycie?
    jest osobny układ scalony , jako odbiornik, potem informacja z tego układu idzie do uprocesora... BC z GT oraz z 147 wyglada na takie same...
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 19-07-2015 o 14:53

  6. #1296
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    To może być taki z nóżkami. Takie z nóżkami są w pewnym sensie układami scalonymi. Który, to jest? W procesorze jest eeprom, więc i tak chyba wszystko tam siedzi. Trzeba wymienić procesor, żeby ECU nie blokowało rozruchu?

    Czy w BC jest tylko jeden procesor?

    5 dni przejechałam bez MCSFu, ale w sobotę rano ECU zapaliło kontrolkę i komunikaty, więc nic nie pisałam o tym. Nie łączyłam się też, zostawiłam już do wtorku, by pojechać z kontrolką. Jednak dzisiaj ECU samo zgasiło MCSF. Już nie widziałam w tym sensu, ale w tej sytuacji chyba pojadę i zrobię testy, nim jutro pojadę. W sumie to bez sensu, bo tylko był rozpinany BC i wyciągany, ale nie zdarzyło się od remontu, żeby ECU odpuściło. Może przypadek.

  7. #1297
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - poniżej BC z 147 TS oraz GT JTD.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa14716ts3.jpg
Wyświetleń:	75
Rozmiar:	104.8 KB
ID:	173087   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfagt19jtd5.jpg
Wyświetleń:	51
Rozmiar:	74.6 KB
ID:	173088  
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #1298
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce TI
    Postów
    321

    Domyślnie

    Sorki, że znowu się wtrące do tematu (z tego co pamietam Majka nie miala nic przeciwko) ale czy jesteście mi w stanie napisać krok po kroku jak dostać się do przepływomierza. Chciałbym go sobie wyczyścić. Poniękąd jestem takim "niedzielnym mechanikiem" Wyczytałem, że to dość prosta czynność i chciałbym sobie pogrzebać w któryś weekend. Auto to Alfa 156 JTS. W różnych tematach widzę jedynie TS'y a chętnie bym się tym zajął.

  9. #1299
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - po czyszczeniu przepływomierza szykuj pieniądze na nowy.
    - @Majka
    - poniżej procesor w BC, od 147.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	bsi2o-delphi.jpg
Wyświetleń:	74
Rozmiar:	111.8 KB
ID:	173173  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 21-07-2015 o 06:00
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #1300
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce TI
    Postów
    321

    Domyślnie

    Rozumiem a zabieg czyszczenia przepustnicy tez niesie ryzyko kupna mowego?

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory