Pewno, ze objedziesz. Bez sensu panikujesz. Korekta się poprawi jak temperatura jeszcze wzrośnie. A i tak nie jest zła.
Pewno, ze objedziesz. Bez sensu panikujesz. Korekta się poprawi jak temperatura jeszcze wzrośnie. A i tak nie jest zła.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Czy po wymianie końcówki wskazane jest wyzerowanie parametrów wtrysków?
Próbowałem już AlfaOBD i MESem, ale oba pokazują mi, że operacja nieudana czy jakoś tak :/
A jeśli nie ma sensu tego robić po wymianie końcówki, to odpuszczę sobie.
Co to znaczy "wyzerowanie parametrów wtrysków"? Jest coś takiego jak wyzerowanie parametrów adaptacji i to w przypadku wymiany końcówki wtryskiwacza nie jest konieczne. Prędzej po wymianie któregoś z czujników odpowiedzialnego za skład mieszanki.
Jest jeszcze coś takiego jak 9 cyfrowy kod IMA, który nadawany jest przez poducenta, ewentualnie po całkowitej, profesjonalnej regeneracji wtryskiwacza. No ale podejrzewam, że w twoim przypadku nie miało to miejsca![]()
Czasami wykonanie procedury adaptacji (wyzerowanie) wychodzi na plus. Ustawia na nowo parametry pracy. paw2x przeczytaj dokładnie opis procedury z prawej strony w MES. Widocznie robisz coś nie tak, że wypisuje ci informacje o nieudanej procedurze.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Opowiem moją małą historyjkę z wtryskiwaczami, może komuś się przydadzą moje doświadczenia. Od dawien dawna miałem problem z pierwszym wtryskiwaczem, zazwyczaj trzymał korektę w okolicach +1,8 do +2 na biegu jałowym, ale generalnie objawów nie było żadnych, a przynajmniej tak mi się wydawało. Po zalaniu 2t korekty się poprawiały i tak sobie śmigałem.
Miałem natomiast dość znany problem z lekkim falowaniem obrotów na biegu jałowym w zakresie temperatur 60-80 st, odczuwalne drgania na budzie, ale nie wiązałem go absolutnie z wtryskiwaczami, nie potrafiłem też znaleźć na forum jednoznacznego rozwiązania tej kwestii, a nie chcąc się pakować w koszty olewałem sprawę, tym bardziej, że na rozgrzanym silniku wszystko śmigało.
Po około 2.5 roku śmigania silnik zaczął mi stukać, a to już nie przelewkiuznałem więc, że czas wziąć się za wtryskiwacze i zrobić porządek. Porobiłem testów a testów i za każdym razem, sprawdzając na biegu jałowym jak i pod obciążeniem, czwarty wtryskiwacz uciekał spoooro na minus, tak więc miałem oczywistego kandydata do regeneracji
Regeneracja w boschu, full opcja, z nadaniem kodów, wszystkie testy na maszynie po regeneracji pięknie, a po montażu dramat. Silnik stukał jeszcze bardziej a przy mocniejszym gazie aż na sercu czułem jak się wypala dziura w tłoku
Korekty na czwartym, zregenerowanym jeszcze bardziej na minus. Zrobiłem tak pare kilometrów i trochę się poprawiło, było lepiej niż przed regeneracją, ale korekta na 4tym dalej z dupy. W międzyczasie efekt falowania obrotów zaraził alfe tak, że falowało i na zimnym i na ciepłym.
Za radą cinka oddałem do boscha pierwszy wtryskiwacz. I co tu dalej się rozpisywać: nie ma falowania obrotów w całym zakresie temperatury, a korekty?
Myślę mogą byćNa zimnym trójka jeszcze czasem potrafi o sobie dać znać, ale generalnie poprawa spora. Korekty miałem mylące prawdopodobnie dlatego, że słabych miałem więcej niż 1 wtryskiwacz i komputer korygował niesprawności jak się tylko dało.
Dzieki chopaki za rady bo gdyby nie ten temat to pewnie w ogóle bym się tematem wtrysków nie zajął![]()
mam dokładnie tak samo![]()
a co powiecie na to 159 2.4 20v na wolnych obrotach słychać stukanie po dodaniu gazu powyżej 2 tyś przestaje
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Dokładnie
Polecam w takiej sytuacji sprawdzenie kompletu i ewentualnie regenerację
Wynik oszałamiająca różnica w pracy 2.4 JTDm
PS
Jeżeli filtr paliwa jest zanieczyszczony lub stary lub marnej jakości to też korekty tak będą wyglądać. Polecam zacząć od zmiany filtra!!!!