Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: Wariator, elektrozawór wariatora, wałki czy inny problem ?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar combat
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 120KM
    Postów
    35

    Domyślnie Wariator, elektrozawór wariatora, wałki czy inny problem ?

    Witam kolegów,
    Mam problem ze swoją 147-tką.
    Zamieszczam film:
    https://youtu.be/IiMnRtq23M4

    Po odpaleniu nic nie słychać.
    Problem zaczyna się po rozgrzaniu silnika w przedziale obrotów powyżej 2000.
    Na filmie słychać to dopiero od 2:13 minuty.
    Im większe obroty tym głośniej wydobywa się dziwny dźwięk.
    Na wolnych jest cisza. Podłączałem pod kompa i sprawdzałem załączanie się faz wariatora i akurat wtedy zaczyna się dziwny dźwięk.
    Na filmie można zobaczyć, iż rozłączyłem elektrozawór sterujący wariatorem (2:40 - 3:00) i ten przerażający dźwięk ustaje od wolnych obrotów aż po okolice 5000.
    Więcej nie testuje bo nie chce uszkodzić czegoś w silniku.
    Rozrząd wraz z wariatorem i wszystkimi rolkami wymieniłem 18 czerwca 2014 roku. Wariator oryginalny (na allegro z firmy Motozbyt). Cała wymiana w serwisie, który alfy zna dobrze i ma narzędzia do tego.
    W tym czasie zrobiłem ok. 33 tys. km
    Moje przypuszczenia padają na wariator (mimo że podczas rozruchu na zimnym jak i na ciepłym nie słychać klekotania).

    Mechanik na urlopie więc tylko gdybanie co dokładnie poszło.

    Czy ktoś miał coś podobnego ?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Panie, panewki poszły... Wariator to dzwiek diesla, objawia się po odpaleniu, a jak jest juz zepsuty to non stop...

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar combat
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 120KM
    Postów
    35

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mongoose Zobacz post
    Panie, panewki poszły... Wariator to dzwiek diesla, objawia się po odpaleniu, a jak jest juz zepsuty to non stop...
    Jak się domyślam mówisz o panewkach wałków rozrządu ? Bo dźwięk wydobywa się od góry silnika, a nie od dołu.
    Jaki może być koszt wymiany orientacyjny ?

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Jak robi się panewki to już najlepiej cały silnik... do 3000zł się zmieścisz. W 1.6 panewki padają na prawdę rzadko i tutaj największe znaczenie ma sposób używania samochodu... Ja bym tym nie jechał, laweta do mechanika i niech kombinuje co dokładnie się tam poluzowało. No trochę wątpię, że to akurat panewka u góry tak poszła... A na zawory to jest zbyt głośne i jednostajne

    A to, ze Ty słyszysz pukanie z góry wcale tak nie musi oznaczać, nie raz tak jest, że słyszymy pukanie z prawej, a to leci z lewej, po silniku to się niesie.


    @edit
    Ale na razie nie ma co się stresować bo moge nie mieć racji, musi to ktoś rozebrać, może faktycznie ruski wariator i takie cuda niewidy...
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 05-08-2015 o 11:07

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar combat
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 120KM
    Postów
    35

    Domyślnie

    Tylko czemu po odłączeniu elektrozaworu ten dźwięk cichnie ? Wolę wariator bo tańszy niż remont silnika Narazie czekam na mechanika aż wróci z urlopu.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    To dyć, to niepotrzebnie się odzywałem... Przeleciałem filmik tak kliknieciami bo i akurat wpadlem na te mocniejsze momenty i jakos nie zdawalo mi sie, zeby cos tam milklo... To sam sobie odpowiedziales, peirwsze co to do sprawdzenia ruski wariator

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,AR 147TI 1.6 TS 06r.
    Postów
    758

    Domyślnie

    No z tymi panewkami to was poniosło !! Wariat do wymiany prawdopodobnie albo coś z tym elektrozaworem (może nie do końca się otwiera i za mało oleju do wariata leci). Wymieniałeś rok temu - ile kosztował Cie wariat? i jak u Ciebie z pilnowaniem poziomu oleju?
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar combat
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 120KM
    Postów
    35

    Domyślnie

    Cytat Napisał esco1982 Zobacz post
    No z tymi panewkami to was poniosło !! Wariat do wymiany prawdopodobnie albo coś z tym elektrozaworem (może nie do końca się otwiera i za mało oleju do wariata leci). Wymieniałeś rok temu - ile kosztował Cie wariat? i jak u Ciebie z pilnowaniem poziomu oleju?
    Wariator kosztował mnie 519 zł, olej zawsze w normie utrzymuje, nigdy nie było tak by go zabrakło.
    Zalewałem Mobila S2000 10W40, a od marca zalałem Valvoline MaxLife 10W40

    Panewki klepią od samego rozruchu więc to mi nie pasowało. Elektrozawór właśnie może też nie działać prawidłowo, gorzej bo nówka oscyluje w granicy 1300 zł, a używka jak używka nie wiadomo na jaką się trafi, ewentualnie regeneracja/czyszczenie.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,AR 147TI 1.6 TS 06r.
    Postów
    758

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o panewki to nie zawsze na zimnym klepią (zależy od stopnia zużycia) ale u Ciebie to napewno nie są panewki. Jak masz możliwość wyciągnąć ten elektrozawór i go przeczyścić to zawsze warto spróbować , a co do ceny wariata to Ja 3-4 miesiące temu zapłaciłem w ASO 1050zł i taniej nie kupisz w ASO bo dzwoniłem do trzech. A co do oleju to moim zdaniem Mobil to nie najlepszy wybór...
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar combat
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 120KM
    Postów
    35

    Domyślnie

    Cytat Napisał esco1982 Zobacz post
    Jeżeli chodzi o panewki to nie zawsze na zimnym klepią (zależy od stopnia zużycia) ale u Ciebie to napewno nie są panewki. Jak masz możliwość wyciągnąć ten elektrozawór i go przeczyścić to zawsze warto spróbować , a co do ceny wariata to Ja 3-4 miesiące temu zapłaciłem w ASO 1050zł i taniej nie kupisz w ASO bo dzwoniłem do trzech. A co do oleju to moim zdaniem Mobil to nie najlepszy wybór...

    Dziś po pracy spróbuje to rozebrać, mechanik ze mnie marny ale jak coś rozbiorę to i złożę do kupy
    Co do ceny w ASO to pytałem w pobliskim salonie to koszt: 1062,09 zł ale jeżeli wytrzyma 2 lata lub 80 tys km to kupie, myślałem jeszcze o autosklep24.pl bo widziałem że promocje mają i za 679 zł.
    Co do oleju to od kiedy mam alfe to 2 razy tylko miała Mobila (po zalaniu Valvoline, Mobila już nigdy nie wleje)

Podobne wątki

  1. Elektrozawór wariatora
    Utworzone przez Mateoff w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-10-2015, 22:37
  2. [155] Elektrozawór wariatora
    Utworzone przez kasztelan w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 05-02-2015, 18:07
  3. elektrozawór wariatora
    Utworzone przez gucio_m_g w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-05-2013, 20:56
  4. Jak wyjać elektrozawór wariatora
    Utworzone przez Arkel w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-01-2013, 05:33
  5. Elektrozawór Wariatora
    Utworzone przez gajner w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 26-11-2010, 20:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory