Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Zwarcie

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo Brera
    Postów
    7

    Domyślnie Zwarcie

    Witam wszystkich.

    W zeszłym tygodniu w środę stałem się posiadaczem samochodu Alfa Romeo Brera 3,2 Skyview, rocznik 2006, przebieg 129 tys km.
    Niestety moja przygoda z posiadaniem tego samochodu nie zaczęła się najlepiej. W czwartek, po dokonaniu rejestracji samochodu i po wykupieniu ubezpieczenia (na szczęście zdążyłem) wracając wieczorem do Krakowa w pewnym momencie wyłączyło mi się całkowicie radio po czym otrzymałem szereg komunikatów dotyczących wyłączania róznych systemów (m. in ABS). Po zatrzymaniu samochodu i awaryjnym wyłaczeniu silnika odczekałem chwile (by ochłonąc). Niestety samochód już nie odpalił, kluczyk został zablokowany w stacyjce, wszystkie wskaźniki zatrzymane na wartościach jakie panoway w momencie wystąpienia awarii, przez jakiś czas jeszcze paliła się lampka w kabinie po czym zgasła. Padł akumulator. Po skorzystaniu z pomocy assistance, samochód został odholowany do ASO Fiata, Interauto w Krakowie na ul. Andersa.

    I tutaj zaczyna się 2 część przygody. Dowiedziałem się w piątek że konieczna bedzie wymiana akumulatora na nowy, ponieważ obecny całkowicie padł. W sobotę zamówiono akumulator i poproszono mnie o kontakt w poniedziałek gdy pracownicy serwisu znajdą czas by zająć się moim samochodem.
    W trakcie dzisiejszej rozmowy telefonicznej dowiedziałem sie, że po zainstalowaniu nowego akumulatora wykryto zwarcie (pobór prądu 15 A). Niestety dopiero w środę ktoś znajdzie czas na sprawdzenie źródła zwarcia. Zakup akumulatora + wymiana + diagnoza + sprawdzenie instalacji podliczono mi już na 1000 złotych. Pracownik poinformował mnie o dalszych kosztach jakie będę musiał pnieść jezeli okaże sie że bedzie konieczne rozebranie samochodu w celu usuniecia usterki. Dodatkowo przekazano mi ze w najgorszym przypadku będzie konieczność wymiany całej instalacji elektrycznej...

    Trochę mnie to przeraża i chciałbym zapytać jakiego rodzaju musiałby wystąpic uszkodzenie by konieczna była wymiana całej instalacji i ogólnie jak duże są szanse że takie zwarcie może nieść ze sobą poważne (kosztowne) skutki. Będę wdzieczny za jakiekolwiek rady jak postąpić w tej sytuacji by nie narazić się na niepotrzebne koszty.

    Pozdrawiam.
    Być może jeszcze przyszły szczęśliwy posiadacz Alfy.

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Skontaktuj się z kolegą z forum Tomek_Krk, ma serwis w Kraku. Zabierz tam auto, przynajmniej za diagnozę i naprawę nie zapłacisz kwot przyprawiających o zawrót głowy.
    Aso idzie po Najniższej linii oporu. Jakby mogli to wymieniliby poza wiązka, liczniki, kompy, wszystkie manetki i bezpieczniki. Więc nie naciagaj się na większe koszty, tylko oddaj auto do serwisu z cenami na "ludzkim poziomie".

    Pozdrawiam

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Myślę, że będziesz bardziej szczęśliwy, jeśli zmienisz serwis. Łaskę robią, że zajmą się Twoim autem...

    Zadzwoń do serwisu www.autka.pl, może ogarną Twój problem szybciej (i pewnie taniej)
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Hahaha Maćku - byłem pierwszy:-D :-D :-P :-P
    Podsyłam już adres abyś miał gdzie browara wysłać :-P :-P :-D

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Dawaj do Słubic to razem wypijemy
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo Brera
    Postów
    7

    Domyślnie

    Dzięki za dobre rady, jesteście wielcy
    Plan jest taki, zaczekam do środy, zobaczę co mi powiedzą, może zdarzy się cud i uda im się usunąć awarię. Jeżeli będą naciągać mnie na dalsze koszty, biorę lawetę i transportuję samochód do serwisu który mi poleciliście. Musze tylko skombinować ucho do holowania samochodu. Widok wciągania Brery na lawetę za wahacz jeszcze do dzisiaj śni mi się po nocach w koszmarach...

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Skontaktuj się z szefem wspomnianego serwisu. Myślę, że i ze śrubą pomoże
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nefelim Zobacz post
    Dzięki za dobre rady, jesteście wielcy
    Plan jest taki, zaczekam do środy, zobaczę co mi powiedzą, może zdarzy się cud i uda im się usunąć awarię. Jeżeli będą naciągać mnie na dalsze koszty, biorę lawetę i transportuję samochód do serwisu który mi poleciliście. Musze tylko skombinować ucho do holowania samochodu. Widok wciągania Brery na lawetę za wahacz jeszcze do dzisiaj śni mi się po nocach w koszmarach...
    Zawsze możesz ją pchać:-D plus tabliczka na plecach....
    "co się gapisz, to 3.2 - oszczedzam na paliwie :-P "

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar motodoktor1
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    RZESZÓW
    Auto
    ALFA 159 SW 2.4JTDm 210KM/250 KM by Weloo i 3200GT 2001 375KM V8
    Postów
    544

    Domyślnie

    Zapalające sie po kolei kontrolki w czasie jazdy EWIDENTNIE świadczyły o powolnym rozładowywaniem się aku.Ta informacja powinna przyzwoitemu mechanikowi podpowiedzieć czego szukać-uszkodzone aku,padnięty alternator czy zwarcie czy jedni i drugie.Nie widzac samochodu obstawiałbym zwarcie w alternatorze i tam szukałbym w pierwszej kolejności usterki.Prosze daj znać jak zakończy sie historia i co było powodem awarii.Pozdrawiam Tomasz

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo Brera
    Postów
    7

    Domyślnie

    Cytat Napisał marti Zobacz post
    Zawsze możesz ją pchać:-D plus tabliczka na plecach....
    "co się gapisz, to 3.2 - oszczedzam na paliwie :-P "
    Haha ponadto mógłbym z dumą obwieścić że ma 260 koni plus jednego człowieka niemechanicznego.

Podobne wątki

  1. Zwarcie!
    Utworzone przez Nyku w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-07-2014, 15:46
  2. Zwarcie?
    Utworzone przez radoshliv w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-06-2014, 19:21
  3. Zwarcie
    Utworzone przez Danek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-08-2012, 22:38
  4. Czy to zwarcie ?
    Utworzone przez Maliniak1989 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-01-2010, 13:35
  5. zwarcie
    Utworzone przez _RAFI_W w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-11-2009, 22:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory