Strona 50 z 99 PierwszyPierwszy ... 404142434445464748495051525354555657585960 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 491 do 500 z 984

Temat: Przy włączonej klimatyzacji coś brzęczy, nasila się wraz z obrotami

  1. #491
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    Proszę o lekkie uporządkowanie wiedzy, bo trochę kręci mi się w głowie po przeczytaniu tego wszystkiego
    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    - po uszczelnieniu układu klimatyzacji i napełnieniu (prawdopodobnie 550) klimatyzacja działała w chłodne dni, ale w upał nie załączała się - tzw. wiertarka przez kilka sekund, przerwa, znów wiertarka i tak w kółko. Problem zdiagnozował pewien znany pan od Alf z Poznania, zmniejszył ilość czynnika. Z mniejszą ilością czynnika sprężarka załącza się zawsze (czy chłodno czy gorąco), chłodzi w miarę sprawnie, ale zawsze wydaje dźwięk wiertarki (czy też raczej szlifierki kątowej).
    Czy problem można rozwiązać dalej zmniejszając ilość czynnika w układzie, czy też jest to problem z olejem (jak rozwiązać?) czy też może niestety sprężarka dostała już po d.... i dokonuje żywota?
    Dodam, że gdy układ był nieszczelny i ubywało czynnika po napełnieniu, to klimatyzacja działała i sprężarka nie hałasowała - dopiero jak znów ubyło czynnika to po prostu przestała się załączać.
    Na Twoim miejscu podjechałbym jeszcze raz do fachmana aby wpuścił nieco oleju do układu. "Nieco" = sam zadecyduj ile

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ml#post1466628

  2. #492
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Dzięki za rady, zobaczymy co z tego wyjdzie - przypuszczam że temat odłoży się na jesień lub wiosnę bo upały odchodzą a czeka parę innych wydatków w Alfie (ot choćby termostat bardziej się zimą przyda niż klima)
    Foltyn coś dzwoni między uszami, chyba ten ziomek co mi zepsuł klimę i parę innych rzeczy próbując coś naprawić, dawał mi do niego wizytówkę jako do wyższej instancji - w końcu niechętnie przyznał swoją bezradność.

  3. #493
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar roberto34wawa
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW "WŁOSZKA" 30.06.2010
    Postów
    332

    Domyślnie

    Widzę że to problem z maszynami chyba ... mam podobny problem z klimą i tym dziwnym dźwiękiem. Pojechałem do jednego mechanika ( magneti marelli czy jakoś tak maszynę miał)który mi nabił 550 i klima nawet załączyć się nie chciała mimo że wcześniej działa chciałem ją tylko czyścić i dobić. Pojechałem z tym problemem do znajomego ( maszyna Bosch) jego maszyna to samo ale dla świętego spokoju sprawdził w książce a tam... 460 spóścił czynnik i wszystko zaczęło działać .. ale dźwięk jest dalej. może za mało oliwy mi tam dolał jak myślicie?

  4. #494
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Nie z maszynami tylko z obsługą, jak mi nabijali to słyszałem "szefie ile tu dać? - a nie wiem, daj z 550 bo nie mam rozpiski" no i potem klima w ogóle nie chciała się załączyć... a te gamonie chcieli mnie jeszcze naciągnąć na sprężarkę że niby się zepsuła i trzeba wymienić.

  5. #495
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar roberto34wawa
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW "WŁOSZKA" 30.06.2010
    Postów
    332

    Domyślnie

    a mi w obu przypadka automatycznie po wpisaniu modelu komputer dobierał parametry. Dobiero znajomy ręcznie zmienił w maszynie

  6. #496
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał roberto34wawa Zobacz post
    Widzę że to problem z maszynami chyba ... mam podobny problem z klimą i tym dziwnym dźwiękiem. Pojechałem do jednego mechanika ( magneti marelli czy jakoś tak maszynę miał)który mi nabił 550 i klima nawet załączyć się nie chciała mimo że wcześniej działa chciałem ją tylko czyścić i dobić. Pojechałem z tym problemem do znajomego ( maszyna Bosch) jego maszyna to samo ale dla świętego spokoju sprawdził w książce a tam... 460 spóścił czynnik i wszystko zaczęło działać .. ale dźwięk jest dalej. może za mało oliwy mi tam dolał jak myślicie?
    Oliwa nie ma nic do tego. Mnie wchodzi 550 g a jak ostatnio nabijałem miałem 420g i od dłuższego czasu wiertarkę. Tak więc wraz ze spadkiem ilości czynnika i ciśnienia w układzie włącza sie wiertarka. Na razie mam ciszę jak zacznie bzykać dobiję i tyle. Zauważyłem jeszcze jedna prawidłowość - maszyna maszynie nie równa. Najgorsze sa te w plastikowych obudowach. Dwa razy mi nabijał kiedyś tą plastikową w innej alfie i buyło do bani, a widząc gościa któremu nabili inna maszyną i maił wszystko OK powiedziałem, ze chcę tamta maszyną. Nabili i było OK.

  7. #497
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Oliwa nie ma nic do tego. (...)
    U kolegi z postu #307 podobno miała

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ml#post1486525

  8. #498
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał łuk4sz Zobacz post
    U kolegi z postu #307 podobno miała

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ml#post1486525
    Wiele juz było mowy o tym , ze zbyt dużo oliwy powoduje komplikacje w układzie. Niekórzy magicy ręcznie sutawiają i daja na zapas a później nie chłodzi odcina itd. Kazdy przypadek trzeba rozważyć indywidualnie. Nie znamy stanu klimy kolegi z z postu 307. Może była czyszczona itd. Generalnie przez duż ilość oleju przechodziłem juz dziwne przypadki. Winna może też być maszyna która daje zby dużo lub zbyt mało oleju. No ale poeksperymentować można.

  9. #499
    Użytkownik Rowerzysta Avatar michuw81
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Manchester - Nysa
    Auto
    159 SW 2.0 170 Ti
    Postów
    269

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Moje zdanie jest takie, że:
    1. wentylator chodzi zawsze gdy jest włączona klimatyzacja, poszczególne biegi załączają się w zależności od ciśnienia w układzie klimatyzacji
    2. czujnik ciśnienia ustala bieg wentylatora lub całkiem rozłącza sprężarkę gdy ciśnienie przekroczy dozwolone
    3. ustawianie temperatury, odparowywanie i inne przyciski na panelu klimatyzacji powodują tylko inne ustawianie klap mieszających powietrze zimne z ciepłym i nie mają w praktyce wpływu na to jak sprężarka pracuje.
    4. w czasie szybkiej jazdy brak wentylatora nie powinien szkodzić

    Sam wymieniałem ostatnio sprężarkę, najpierw zasmrodziło, potem tłukło się sprzęgiełko (czy coś innego). W tym czasie zdiagnozowali też nie działający 1 bieg wentylatora. Czy można łączyć jedno z drugim? Z jednej strony czujnik ciśnienia powinien rozłączyć sprężarkę gdy przekroczone są bezpieczne wartości (u mnie czujnik załączał po jakiejś chwili 2 bieg wentylatora i zbijał ciśnienie). Z drugiej strony miałem analogiczną awarię i częścią wspólną jest problem z wentylatorem i niesprawna sprężarka.

    I teraz najsmutniejsze dla Ciebie – jeśli sprężarka puściła do układu opiłki metali to bardzo trudno będzie wyczyścić układ. W praktyce wymienia się większość elementów (a przynajmniej skraplacz, osuszacz) + dokładne płukanie. U mnie szczęśliwie sprężarka nie zatarła się tylko coś się w niej urwało i spaliło, olej zszedł z układu czyściutki.
    Dziekuje, za opszerna informacje. Nic nie pisalem, ale brak dostepu do internetu w Polsce. Dzis wrocilem po auto do niemiec. Okazalo sie, ze sprzeglo kompresora klimatyzacji padlo (rdza i tluczenie sie, dostalem kompresor do ogladniecia + walniety bezpiecznik klimy) Kompresor przyjechal z Wloch (dostepne zamienniki byly za krotkie, co podnioslo koszty o 40%) Wymieniono pasek rozrzadu ze wzgledu na przetarcia.
    Teraz ciekawostka. Wentylator chlodnicy przy wylaczonym silniku jest zablokowany jednak, i nie da sie go pokrecic reka. Potwierdzilo mi to rowniez ASO. Nadmienie ze, przy innej wersji silnikowej wentylator moze nie miec blokady.

    W niedziele dalsza droga juz Alfka. Pozdrawiam Michal

  10. #500
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm
    Postów
    4

    Domyślnie

    Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Alfy od niecalego miesiaca. No i w mojej tez cos szlifuje :] Jako ze mam troche do czynienia z klimatyzacjami (statkowymi) to moze swoje 5 groszy dorzuce. Moim zdaniem jest to wentylator na parowniku. Nie mam zadnych schematow ani doswiadczenia z klima samochodowa ale takie szlifowanie wskazuje na element ruchomy/wirujacy. Przy zmianie obrotow silnik dostaje moze drgan, dlatego wentylator trze o parownik. Rowniez moze jakis inny przeplyw powietrza moze go wprawiac w wibracje. Reasumujac ja bym postawil na lozysko na wentylatorze od parownika, tym bardziej ze nikt nie ma jednoznaczej odpowiedzi.

Podobne wątki

  1. Brak mocy przy włączonej klimatyzacji 2.4 jtd cf3
    Utworzone przez jacek83 w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 02-07-2014, 08:36
  2. [159] Brak wspomagania przy włączonej klimatyzacji.
    Utworzone przez tuczi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-09-2012, 20:49
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 18-01-2012, 17:36
  4. Falowanie obrotów przy włączonej klimatyzacji
    Utworzone przez paweldante w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 20:07
  5. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-03-2010, 18:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory