Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 52

Temat: Oberwane koło pasowe

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie Oberwane koło pasowe

    Oberwało się koło pasowe po chwili auto straciło moc do poziomu jednego konia czytaj bryczki. Koło pasek i wszelkie rolki wymieniłem auto nadal głośno pracuje i stoi w warsztacie. Mają sprawdzić rozrząd i teraz pytanie jeśli auto odpaliło to czy jest szansa że nie doszło do kolizji. Nie wiem czy dzisiaj sprawdza ale chciałbym być przygotowany na ciąg dalszy

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Szkoda za brak odpowiedzi. Jak widać na forum to więcej gadzetomanów. Nie mniej jednak auto odzyskało wigor po wymianie kompletu koła pasowego które totalnie się rozleciało. I tutaj mała przestroga warto sprawdzić stan owego elementu, otóż moje koło rozlatując się sypało drobinkami gumy które to dostały się do rozrządu co skutkowało jego przeskoczeniem. Moje duże szczęście że tylko o jeden ząbek na wałku. Przeskok nie spowodował kolizji z zawory vs. tłokami.

    Wychodzi na to że koło pasowe powinno się wymieniać wraz z rozrządem tj kupiłeś auto to profilaktycznie zmieniasz płyny filtry rozrząd i graty na pasku pomocniczym w tym koło pasowe gdyż jego awaria może skończyć się dramatem finansowym

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    były jakieś objawy końca koła? z tego co pamiętam to w 156 popiskiwało na wolnych i przy odpalaniu.

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Gadżetomanów trochę jest, za to wróżek (chyba) nie ma. Mogły się stać różne dziwne rzeczy, ale nikt nie jest jasnowidzem.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Pucek-159
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Białobrzegi/WBR
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    1,320

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Szkoda za brak odpowiedzi. Jak widać na forum to więcej gadzetomanów. Nie mniej jednak auto odzyskało wigor po wymianie kompletu koła pasowego które totalnie się rozleciało. I tutaj mała przestroga warto sprawdzić stan owego elementu, otóż moje koło rozlatując się sypało drobinkami gumy które to dostały się do rozrządu co skutkowało jego przeskoczeniem. Moje duże szczęście że tylko o jeden ząbek na wałku. Przeskok nie spowodował kolizji z zawory vs. tłokami.

    Wychodzi na to że koło pasowe powinno się wymieniać wraz z rozrządem tj kupiłeś auto to profilaktycznie zmieniasz płyny filtry rozrząd i graty na pasku pomocniczym w tym koło pasowe gdyż jego awaria może skończyć się dramatem finansowym

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    No to masz chłopie szczęście, u mnie po rozleceniu się na części koła pasowego silnik pracował tak głośno jak traktor, diagnoza - przeskoczył dwa ząbki zawory spotkały się z tłokami. Narobiło to bałaganu, bo części wymieniłem sporo, z robocizną zamknąłem się w 2 tyś zł. Jednak radzę każdemu kto tego nie robił wymienić koło pasowe... W ostatnim czasie na forum było już kilka przypadków.
    PS.
    Wypadła mi nocna zmiana więc nie mogłem Ci wcześniej odpowiedzieć :/
    2013-2019 - 06' AR 159 1.9 JTDm 8v - Grigio Titanio
    2019-2020 - 08' Fiat Nuova Bravo 1.9 JTDm 16v - Rosso Maranello
    2020-2022 - 11' AR Giulietta Sportiva 2.0 JTDm powered by @sdero - Rosso 8C Competizione
    2022- ... - 10' AR Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBI - Rosso 8C Competizione

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Gadżetomanów trochę jest, za to wróżek (chyba) nie ma. Mogły się stać różne dziwne rzeczy, ale nikt nie jest jasnowidzem.
    Wróżka nie trzeba być, by wiedzieć kiedy jest kolizja z zaworami.

    Co do objawów to faktycznie czasem miałem dźwięk swierszcza przy odpaleniu i gaszeniu. Czy ustąpił po mojej naprawie to jeszcze nie powinienem się wypowiadać, gdyż nie miałem jeszcze okazji tego wystarczająco sprawdzić. Jak wspomniałem swierszcza miałem nie zawsze

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar wolniacz
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    PZ
    Auto
    Alfa Romeo 147 TI 1,9 16v JTD 140KM
    Postów
    128

    Domyślnie

    Ja już gdzieś kiedyś pisałem o tym że przy wymianie rozrządu i paska klinowego zwrócić uwagę na koło pasowe
    Po kilku tys. km guma w nim parcieje i pęka. Przez to pracuje jakby było owalne a nie okrągłe
    Co później może skutkować ubsunięciem się paska,ścięciem go przez rolkę prowadzącą a resztki trafiają pod napinacz rozrządu i pozamiatane
    Dobrze że tylko o jeden ząbek i że na pasku. Mi się kiedyś zdarzyło że przeskoczył o 4 zęby ale nie na pasku, tylko na kołach zębatych przy wałkach
    “Jeżeli wszystko jest pod kontrolą,jedziesz zbyt wolno"


    Jest:
    Alfa Romeo 147 Turismo Internazionale 1,9 JTD 16v
    Było:
    Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 16v
    Fiat Bravo 1,6 16v

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Ku woli ścisłości mi przeskoczył o ząbek na wałku właśnie na kółkach zębatych u góry. Podobno jeśli przeskoczy na wale Master to dochodzi do kolizji

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Koło pasowe u mnie zaczęło stukać jak się rozwulkanizowało . Dźwięk był dość wyraźny .

    Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Moje jeszcze działa cicho ma min luz na boki (wrażenie jakby między metalem nie w gumie ) (czuć tylko po zdjęciu)a guma lekko się starzeje (pajęczyna na wierzchu) ale w miejscach krytycznych jest ok.mimo to w lutym wymiana...
    Ostatnio edytowane przez Lucas83 ; 17-09-2015 o 13:14
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

Podobne wątki

  1. Koło pasowe 1.9 JTD
    Utworzone przez papcio18 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-12-2013, 10:34
  2. Koło pasowe
    Utworzone przez Dżuno w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 22:02
  3. Koło pasowe
    Utworzone przez mario333 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-07-2013, 14:32
  4. Koło pasowe do JTD
    Utworzone przez szyby1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-03-2010, 18:29
  5. [166] koło pasowe v6
    Utworzone przez Kamil w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-09-2008, 21:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory