Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 42

Temat: 2.4 JTD/JTDM 20v - spostrzeżenia

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    156SW 2.4 175@218KM Powerd by Cinsoft.pl
    Postów
    360

    Domyślnie

    Możemy zaklinać rzeczywistość jak chcemy ale były i to nie jednostkowe przypadki popękania głowicy w 2,4 w 159.
    Największy problem z popękaną głowicą jest taki, że trudno jest dostać na rynku nowe głowice. Jak się pojawiają to momentalnie znikają. Ceny także są zaporowe.
    Alfa 156 z silnikiem 2,4 też ma swoje problemy - padające półosie, urwane szpili w kolektorze ale to jest nic w porównaniu z pękającą głowicą w 159.
    Tomek_KRK sugeruje, że to problem ze zbyt późnym otwieraniem termostatu i zaleca zmniejszenie temperatury otwarcia.
    Cinek znowu twierdzi, że problem jest ze zbyt wysokim EGT.

    Latka lecą i pierwsze wersja 159 2,4 skończą niedługo 10 lat. Czas pokaże czy to jest problem globalny czy jednostkowy.

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    Też słyszałem właśnie ze im nowsze 2.4 tym gorsze. Jednak i tak na dzień dzisiejszy nie wyobrażam sobie jazdy dieslem który miałby mieć mniej jak 5 garow. A to bardzo często występuje ten problem z głowica? W 200 czy 210?

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
    była 166 3.0 24v, była 156 2.4 m-jet

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    W 175, 200 i 210 słupek jest ten sam tylko osprzęt inny plus DPF w 200/210 KM, W 175 nie ma problemów z głowicą, a dlaczego jest w 200? DPF ? Miałem 200KM i przy przebiegu 210tkm wywaliłem DPFa+chip, teraz ma ok 270tkm i nie ma problemów. W 210 KM wywaliłem DPFa/EGR+chip przy 106tkm, teraz mam 135tkm i problemów nie ma.........

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    A jak trwałość koła dwumasowego?

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
    była 166 3.0 24v, była 156 2.4 m-jet

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    W 200 padła dwumasa przy 225tkm, była jeszcze ori, myšlę że dłużej by wytrzymała gdyby nie program zły, 520Nm ja wykończyło.
    W 210 program zrobił maly_777 ( Patryk) jest oki.

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    No to długo pociagla. Toż to szybciej w 156 fl pada.

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
    była 166 3.0 24v, była 156 2.4 m-jet

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    "Życie" dwumasy zależy od kierowcy

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    No ja u siebie też miałem najechane 250 k km i dzwoniła ale chodziła a panuje przekonanie że to 200 k km nie wytrzymuje

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
    była 166 3.0 24v, była 156 2.4 m-jet

  9. #19
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarzabek Zobacz post
    Możemy zaklinać rzeczywistość jak chcemy ale były i to nie jednostkowe przypadki popękania głowicy w 2,4 w 159.
    A, widzieliście histerezy włączania wiatraków (temperatur) ? Tu jest problem. Jeśli użytkownik zaniedba płyn chłodniczy lub naleje jakiegoś dziadostwa, to temperatury jakie osiąga silnik zanim włączy się schładzanie robią swoje. Właśnie z Tomek_KRK rozwiązaliśmy ten problem obniżając histerezy włączania/wyłączania wiatraków. Każdy chip od nas wychodzi z tą korektą.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Jeśli użytkownik zaniedba płyn chłodniczy lub naleje jakiegoś dziadostwa
    Jak zaniedba? Poziom w zbiorniku wyrównawczym ?

Podobne wątki

  1. [146] Porównania, spostrzeżenia dot. 146. Użytkowanie codzienne, prowadzenie.
    Utworzone przez Bisu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 101
    Ostatni post / autor: 18-09-2013, 09:07
  2. [159] nawigacja w B&M spostrzeżenia
    Utworzone przez coachu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 13-08-2011, 20:53
  3. [145] Wymiana przekładni kierowniczej - uwagi i spostrzeżenia
    Utworzone przez as w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 07-07-2010, 18:08
  4. spalanie a opony - zależności, spostrzeżenia itp.
    Utworzone przez alces1 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-10-2009, 09:26
  5. [145/146] Kolejne spostrzeżenia na temat wariatora
    Utworzone przez QBUS w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-01-2008, 11:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory