Strona 28 z 30 PierwszyPierwszy ... 18192021222324252627282930 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 271 do 280 z 295

Temat: wady chip tunningu

  1. #271
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Widzę, że różnice w mocy po wywaleniu DPF są tak małe, że żadne... wystarczy, że powietrze jest ciut chłodniejsze i silnik od razu ma więcej mocy... inne paliwko itd.

    No chyba, że Cinek zhamował auto, wywalił w ciągu kilku minut DPF i powtórzył pomiar.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  2. #272
    Użytkownik Romeo Avatar Goora
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDM 150KM '06
    Postów
    579

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarny_28 Zobacz post
    a ile koni dodaja super kolpaczki spinerki w rozmiarze 16"??
    Po tych +25 KM. Sprawdzone na hamowni inercyjnej...
    http://www.toptuning.pisz.pl/galerie...inner_2515.jpg

  3. #273
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    Cytat Napisał Goora Zobacz post
    Po tych +25 KM. Sprawdzone na hamowni inercyjnej...
    http://www.toptuning.pisz.pl/galerie...inner_2515.jpg
    wlasnie ot akich myslalem

  4. #274
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa_Romeo 166 2.4 20v
    Postów
    289

    Domyślnie

    Witam, Czytajac ten wątek nasuwa mi sie pytanie czy w 159 2.0 jtdm sprzęgło jest takie samo jak w 2.4 czy całkiem inne, chodzi mi czy będzie pasowało z silnika 2,4 ewentualnie jesli nie czy jest mocniejsze niz w silniku 1,9 150KM. Z tego co wyczytalem 1,9 8v 120KM ma takie samo sprzegło co 1,9 16v i mozna je ze spokojem chipować czy tak samo jest z 2,0 170KM ze będzie to samo sprzęgło co montuje sie w 2,4 ??

    Pytam ponieważ w przyszłości zamierzam kupic 159 i nie wiem czy warto 1,9 16v czy poczekac i 2,0 JTDm i wtedy chipa, bo widze ze wiele osob ma tu problemu po chipie wlasnie ze sprzegłem w alfie 159 1,9 16v.
    Ostatnio edytowane przez kamorado ; 10-07-2014 o 16:11

  5. #275
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jaso Zobacz post
    co do oleju to one nie są wcale gorsze jakościowo, są nawet lepszej jakości niz zwykłe, ale przez to że powoli jest rozcieńczany przez rope to traci swoje właściwości (co skutkuje potrzeba częstszych wymian szczególnie jak jeździ sie głównie po mieście)
    Nie żartuj. Właśnie z powodu DPF olej musi mieć gorsze parametry. Ma mniej dodatków uszlachetniających, zwiększających smarność, chroniących przed utlenianiem i działaniem wysokich temperatur. Podczas spalania oleju te dodatki powodują powstawanie popiołów, które skutecznie blokują filtr.
    Dlatego jeśli usuniesz DPF, z czystym sumieniem możesz stosować oleje silnikowe o lepszych parametrach.

    Dodano po 2 minutes:

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Pytam ponieważ w przyszłości zamierzam kupic 159 i nie wiem czy warto 1,9 16v czy poczekac i 2,0 JTDm i wtedy chipa, bo widze ze wiele osob ma tu problemu po chipie wlasnie ze sprzegłem w alfie 159 1,9 16v.
    Problemem może być zużyte sprzęgło i koło zamachowe, który wychodzi po modyfikacji mapy ECU. Ale z opinii można się dowiedzieć, że jakość sprzęgła w 1.9 16V (skrzynia M32) jest niższa niż w przypadku silnika 2.0 czy 2.4. Ogólnie wybór dwulitrowej jednostki jest moim zdaniem bardziej trafny.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 10-07-2014 o 16:49 Powód: Dodano
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #276
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar sothis
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Pawłowice/Jastrzębie Zdr
    Auto
    była 156 1,9 JTD, teraz 159 2.0 JTDm 170KM '09r
    Postów
    109

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarny_28 Zobacz post
    a ile koni dodaja super kolpaczki spinerki w rozmiarze 16"??Przepraszam za moj zart
    Chłopaku jak nie masz nic sensownego w temacie do powiedzenia to zamilcz bo syf robisz a postow masz ponad 4,5 tyś wiec szacunek tez masz.

    Te 230 KM w 159 to jak na razie widziałem u kolegi Rybaka i w Fiatach Bravo z tym silnikiem. W wiekszosci 159 2.0 najczesciej wychodzi 200-210 KM.

  7. #277
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    jaki szacunek?Co ty mslisz, ze ja pisze zeby miec jak najwiecej postow?Masz jakis problem to zglos posta i sam zamilcz

  8. #278
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał sothis Zobacz post
    Te 230 KM w 159 to jak na razie widziałem u kolegi Rybaka i w Fiatach Bravo z tym silnikiem
    Dokładnie 225, ale chyba tylko dla tego,że remap robiłem przy przebiegu 19 tys km ( świeży układ paliwowy). Do tej pory w 159 widziałem jeszcze 218km, a potem tak jak piszesz 200-210.

    Co do sprzęgła i koła dwumasowego,to jest ono tak samo mocne jak w wersji 2.4 210, aczkolwiek troszeczke różni się mocowaniem, ale jak się dowiadywałem nie bedzie zbyt wielkiego problemu zamontowac sprzegło i dwumase z wersji 2.4 do 2.0.

    Wytrzymałość przeniesienia 1.9 , a wytrzymałość przeniesienia 2.0 to dwa inne światy. U siebie mam 460Nm przy 2000, w 1,9 sprzęgło i dwmumasa dawno by się rozleciały.
    Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 11-07-2014 o 09:16

  9. #279
    Korba
    Gość

    Domyślnie

    A 8v mozna faktycznie tak chipowac bez zadnego stresu? Mam 120 km,zregenerowane turbo,165 kkm przebiegu i jesli faktycznie tak bezkarnie moglbym poprawic na 150,160 km,to gra wydaje sie warta swieczki. Mam dpf i egr,wolalbym,by ingerencji bylo jak najmniej. Sa tu kierowcy z chipem na 8v i bagazem kilometrow po chipie?
    Dzieki

  10. #280
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Nie ma się czego obawiać - oczywiście w granicach rozsądku. 150-160 KM i 350-360 Nm na pewno odczujesz i nie będzie to nadmierne obciążenie dla silnika czy skrzyni. 8V ma taką zaletę, że ma nieco większy zapas wytrzymałości skrzyni czy sprzęgła w porównaniu do 16V.
    Sprawdź tylko stan oleju w przekładni i najlepiej uzupełnij do ok 2.7-2.8 litra. To zapewni jej bardziej szczęśliwy żywot.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. AlfaOBD - wady i zalety.
    Utworzone przez bubu321 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 09-01-2015, 18:05
  2. 156 1.9 JTD 105KM , co to może być za Chip ?? JET-W Common Rail (Niemiecki Chip)
    Utworzone przez Tiestosclublife w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-04-2012, 12:23
  3. [156] wady alfy 156 po fl
    Utworzone przez Doman w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-09-2008, 08:18
  4. Wady i zalety AR 166 2.0 TS
    Utworzone przez apacz84 w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 27-12-2007, 18:52
  5. 145/146 TD wady i zalety
    Utworzone przez mick w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-08-2007, 15:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory