Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #4321
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Luke77
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 280KM Benzyna MY20, Alfa Romeo Giulietta Distinctive 170KM Benzyna
    Postów
    813

    Domyślnie

    Cytat Napisał kinol156 Zobacz post
    To ja może trochę od siebie, spodziewam się, że wielu może mi pojechać ale jestem zaciekłym alfaholikiem i postaram się być możliwie obiektywnym. Giulia stylistycznie dla mnie osobiście jest rozczarowaniem, gdyby samochód wyglądał lub chociaż nadwozie szło w tym kierunku jak to z renderu w poście który większość pewnie zna, byłbym zachwycony, no właśnie ale gdyby... Alfa dla mnie zawsze była czymś unikatowym, większość z nas zawsze kierowała sie przy wyborze sercem, bo dostrzegała to coś, Alfa zawsze dawała poczucie indywidualizmu, jakiegos tam pojscia wlasna droga a co widze patrzac na nową Giulię? Lata odkładania debiutu, tak napompowały oczekiwania,że sam liczyłem na wiele więcej niz zaalfizowane nadwozie bmw serii 3 z przodem a'la muscle car przesyconym tandetna siatką budzącą we mnie odczucia wiejskiego tunu...Grillem pozbawionym żeberek, których mi osobiści mega brakuje. Naprawdę nic mnie w tej bryle nie zachwyca, nie widzę włoskiego kunsztu stylistycznego, czegoś alfowskiego jak wcześniej. Były ukrywane klamki drzwi tylnych, ciekawe detale nadwozia, jedyne w swoim rodzaju reflektory w 159. Żeby chociaż led przednich reflektorów miał kontur węża z logo czy coś innego zupełnie charakterystycznego, a są takie zupełnie nijakie jakich teraz wiele. Wiem, że dach nie opada, aby było wiecej miejsca nad głowami z tyłu, żeby bryła nie wiem była konkurencyjna funkcjonalnością niemieckim konkurentom, tylko po co? Czy to ta droga? Czy sztuką jest nagrać cover przeboju czy własnym stylem wylansować nowy hit? Wydaj mi się, że mimo wszystko Alfa ze swoją strategią przy nowej Giuli własnie straciła troche swojego ja i swojej filozofii, która nie ukrywam dla mnie była czymś zajebiście fantastycznym, dajacym poczucie frajdy ponad mityczne już opowieści o awaryjnosci powielane przez ludzi ktorzy najczesciej alfy nigdy nie mieli...i ogólnie za dużo w tym przodzie połaci czarnego plastiku, wloty bez halogenów też wydają sie jakieś puste i ta zaślepka we wlocie po stronie pasażera (najpewniej jakiś czujnik aktywnego tempomatu czy cos podobnego) mogła być dyskretniejsza - to chyba o ironio detal, który dla mnie w przodzie Giuli jest najbardziej charakterystyczny. Tył to jakas tam miesznka optimy i lexusa ale dośc nie będę się już znecać. Motyw deski kojarzy mi sie rozwniez z najnowszymi beemkami, natomiast kierownica o gigantycznej srednicy i cienkim wieńcu rzuca sie w oczy od razu w samochodzie o takich osiagach....Bo są one porażające, nie wnikam już tak jak tu poprzednicy wspominali ile wspolnego wersja kręcąca czas na nurburgringu miala wspolnego z salonowa, bo rzeczywiscie dali pokaz mozliwosci. Tylko, że komu bedzie ich dane doznac? Mysle, ze na pytania o sprzedaz topowych wersji powiem ostroznie, ze na hit nie licze. Nie widzę tego by maniacy rsów, emek i amg szturmowali salony alfy zachwyceni urwaniem paru sekund przy takich cenach...Giulia QV dla wiekszosci bedzie tylko pieknym snem i mam nadzieje, że jego namiastką nie będzie oklejanie każdego mozliwego elementu karoserii wersji "podstawowych" w koniczynkę, bo będzie to swoistą meatoforą wysmiewanego tu czesto na forum "emkowania" beemek...
    Żądam więcej alfy w alfie, nie tylko pokazem dla wiekszosci niedostepnych osiagów. Alfa to nie ferrari ani porsche gdzie kupujacy sa swiadomi poszczegolnego modelu i nikt nie idzie do salonu po carrerę w "2,0 tdi", Alfę kupowało się z zachwytu i dla włoskiego piękna, którego dla mnie nowa Giulia jest pozbawiona, a jeśli marka chce nadawać niemieckiej funkcjonalnosci swoim produktom i taka ma być jej filozofia, ktorej niektorzy probuja sie tu doszukiwac, ze ma mieczami ktorymi wojowala wielka trojca z niemiec zdobywać rynek, to równie dobrze mozna bylo sprzedac Alfę volkswagenowi i robic limuzyny na bazie passata ale wtedy dla fanów było to nie do przyjecia, dla mnie również i nadal tak jest i to się nigdy nie zmieni...
    Zgadzam się w 100%, lepiej bym tego nie ujął. Ktoś tu już kiedyś dobrze napisał że auto naśladuje BMW, więc po co kupować udawane BMW skoro można prawdziwe?
    Alfa ma najpierw wyglądać, ma tak wyglądać że jak przejeżdżam koło przystanku to ludzie przestają mówić tylko się gapią. Ma tak wyglądać że jak zatrzymuję się na stacji
    benzynowej to ktoś robi zdjęcie. Oczywiście ma też dobrze jeździć nawiązując do ducha marki.
    Tymczasem wystrzelili z QV, wszędzie QV, nic bardziej cywilnych wersji. Świetnie że chwalą się Nurburgingiem - to dobry marketing. Ale jednocześnie z tym powinny
    być pokazywane wersje bardziej przystępnie cenowo. Może chcą pokazać tą QVką sportowe korzenie - moim zdaniem nie muszą aż tak bardzo - ten cel zrobiła 4C.

  2. #4322
    Użytkownik Znawca Avatar Archi
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Gliwice/Knurów
    Auto
    była GT 3.2 V6 Q2
    Postów
    1,201

    Domyślnie

    Czytając temat odnoszę wrażenie, że wielu forumowiczów nie zna jednak zbyt dobrze historii "swojej" marki.
    Nie każdy tutaj musi być Alfistii.

    Jednak zamiast pisać o odczuciach na jej temat (dyskusyjnych), może warto byłoby o niej więcej poczytać, poznać - choćby na tym forum.

    Naprawdę warto.



    Nie rozumiem tej fali krytyki FCA i Giulii, zwłaszcza w takiej wersji jak QV.
    Nie wiem czy to zwykła przekora, czy ignorancja.



    510 KM, 1500 kg, RWD lub AWD i 3.9 0-100 km/h i ponad 300 v-max km/h
    - faktycznie jest co hejtować;
    no i ten wygląd,
    - jakby każdemu podobały się te same modele w historii AR, albo zawsze górowały stylistycznie nad konkurencją.
    Ostatnio edytowane przez Archi ; 17-09-2015 o 13:24
    Alfa Romeo Nel Cuore

  3. #4323
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Ja wiem czy 4C zrobiła WOW? Wśród Alfiorzy bo przeciętny Kowalski zapytany co to jest 4C powie że nowy smartfon . Kolega znowu widząc 4C na DK86 podniecał się ,że widział nowe Ferrari. Marketing kuleje w Alfie i Fiacie na całej linii. Reklamy BMW widzę co przerwę reklamową w czasie "Pierwszej Miłości" a reklamę chocby Fiata 500 raz na miesiąc. Alfy to wogóle jak żyję nie widziałem w TV. Reklama dzwignią handlu.

  4. #4324
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Cytat Napisał Luke77 Zobacz post
    Alfa ma najpierw wyglądać, ma tak wyglądać że jak przejeżdżam koło przystanku to ludzie przestają mówić tylko się gapią. Ma tak wyglądać że jak zatrzymuję się na stacji
    benzynowej to ktoś robi zdjęcie.
    Te parametry spełnia 156 w wersji glonojad z mocnym uderzeniem basu - do nabycia poniżej dyszki .

    Alfa Romeo ma jeździć, bić rekordy na torach i zamiatać konkurencję a wygląd będzie produktem ubocznym walki z oporem powietrza. Giulia nie udaje BMW, ona wersję M zostawia z tyłu. Takie to auto miało być.

  5. #4325
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    A widziales reklame iPhonow? Nie..
    A jak sie sprzedaja to zupelnie inna sprawa wg tego rozumowania bez reklamy nie ma sprzedazy.. Jak widac nie koniecznie.
    Zobacz na zachod i sprzedaz MiTo/Gulietta. Reklam brak na drogach tego mnostwo.

  6. #4326
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nazar Zobacz post
    Alfy to wogóle jak żyję nie widziałem w TV.
    Widać późno kupiłeś telewizor. Reklamę 147 z leniwcem pamiętam jakby to było dziś. 156 SW tez dość dokładnie

  7. #4327
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,466

    Domyślnie

    @ Kinol156 : To znaczy że ma być wyjątkowa i dla indywidualistów, ale i masowa i dostępna zarazem. Hmm , no to tego nikt nie dokonał, bo to niemożliwe po prostu. 8C - bialy kruk, odwraca głowy, lecz celowo masowe nie jest. Na drugim biegunie choćby Audi - jest masowe i przez to kompletnie "przezroczyste" na ulicach. Giulia jeśli jeździ jak piszą, to guzik będzie prowadzącego obchodzić czy i kto się za nią ogląda. I tak będzie głowy odwracać, ale to kompletnie nie zainteresuje jej kierowcy.
    (BTW, światła 159 wcale jedyne w swoim rodzaju nie są, to proste nawiąznie do RZ/SZ, a scudetta "żeberkowe" to nie jedne słuszne i nie jedyne istniejące w historii, nie można klepać ciągle tego samego i trzymać się tych klamek w uszczelce przez lata kurczowo. To był jakiś smaczek stylistyczno-użytkowy prawie 20 lat temu. Naprawdę nie czepiajmy się tej stylistyki bo jest jak należy, ludzie mający ciut więcej praktyki i wykształcenia w tych tematach w końcu ją opracowali).

  8. #4328
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Ludzie ktorzy nie chca a4/a5 pewnie spokojnie beda sie zastanawiac nad giulia bo audi juz mamy sporo na ulicach.

  9. #4329
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Luke77 Zobacz post
    Zgadzam się w 100%, lepiej bym tego nie ujął. Ktoś tu już kiedyś dobrze napisał że auto naśladuje BMW, więc po co kupować udawane BMW skoro można prawdziwe?
    Alfa ma najpierw wyglądać, ma tak wyglądać że jak przejeżdżam koło przystanku to ludzie przestają mówić tylko się gapią. Ma tak wyglądać że jak zatrzymuję się na stacji
    benzynowej to ktoś robi zdjęcie. Oczywiście ma też dobrze jeździć nawiązując do ducha marki.
    Tymczasem wystrzelili z QV, wszędzie QV, nic bardziej cywilnych wersji. Świetnie że chwalą się Nurburgingiem - to dobry marketing. Ale jednocześnie z tym powinny
    być pokazywane wersje bardziej przystępnie cenowo. Może chcą pokazać tą QVką sportowe korzenie - moim zdaniem nie muszą aż tak bardzo - ten cel zrobiła 4C.

    Panowie wpadacie w pułakę swoich niespełnionych wizji. Można przyznać rację koledze kinol156 w wielu apektach choćby nietrafiony gril i kilka innych elementów ale ... no właśnie Alfa mimo swojej legendy tak na dobre znalazła się pod ścianą wypuszczając 156-kę, FL troche jej jeszcze pomógł stylistycznie i na dobrą sprawą gdyby nie mocne jednostki Buso to ten model mimo jak na owe czasy wspaniale skrojonej linii przeszedł by do historii właściwie bez echa.
    I Oto będąc pod ta ścianą pojawił się Giugiaro, który wyjął z rękawa stylistykę 159, Stylistykę, która oczarowała równiez Niemców. No bo skąd ciągnie się w większości używki ? Właśnie z Niemiec. Zaprojektowanie 159 SW było chyba najlepszym krokiem, który pomógł odbić sie od dna. No Ale mamy później Giuliettę i Mito totalnie skopane stylistycznie z przodu i gdyby nie to pewnie też by odniosło znaczny sukces. Teraz pojawia się Giulia podobno podobna do BMW kolega kinol156 żąda więcej Alfy w Alfie ..... A ja zapytam czyli czego ? .... Co można by chcieć więcej żeby się sprzedawała, to koncern wyłożył kasę, grubą kasę i oczekuje efektów. Na dziś Alfa pokazanie Niemcom, że swoje Bmkii, Merce mogą wsadzić sobie w buty zważywszy na osiągi. I teraz pytanie czy ktoś będzie chciał BMW, które ma 13 sekund gorszy czas na okrążeniu czy jednak będzie się rozglądał za Giulią, która odjechała także MCLaren-owi i Lamborgini. W dzisiejszych czasach 13 sekund to przepaść, dno i kilometr mułu. Co do kokpitu ktoś powie,zwalony od niemców może po części i tak ale taki jest trend. Te auta wiele sie w środku nie różnią. I na koniec , któy facet z kasą odmówi sobie potwora z takimi osiągami.

  10. #4330
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Zauważ tylko, że piszesz o topowej wersji.

    A teraz pomyśl jak ten Twój potwór będzie jeździł jak się w niego wpakuje 2.0 JTDm przy wadze 1500-1600 kg (z dieslem pewnie będzie cięższa niż z V6)? Sądzisz, że będzie dużo lepiej niż w 159? Nawet z 1.8 TBi będzie pewnie tak chyba, że jakoś niemiłosiernie ten silnik wyżyłują. Ba, Giulietta QV ma szanse szybciej pomykać niż Giulia TBi bo jest leciutka. I co z tego, że przednionapędowa? Jak potrzebujesz wozu do szybkiej jazdy po krętych drogach (czyli to z czego AR jest sławna) to FWD jest szybszy. Jest jeszcze kwestia zawieszenia, ale pewnie zamówienie zmodowanej Giulietty QV i tak będzie tańsze niż Giuli z TBi.

    Potworem Giulia będzie w wersjach topowych. Przy cenach przy jakich można się zastanawiać czy jak chcę wóz dla szpanu (bo o tym mówimy) i z Włoch to czy Ghibli SQ4 nie jest przez przypadkiem lepszym wyborem. Bo jak kogoś będzie stać na Giulię, to będzie i stać na Maserati.

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory